اجتماع میلیونی زائران اربعین حسینی نماد اقتدار جهان اسلام است / ایستادگی در مقابل افکار غربی است/دوری از هر گونه ذلت و خواری است / این اجتماع پیام بزرگی دیگری دارد و آن این هست تهدیدات داعش هیچ تاثیری بر عزم راسخ شیعیان ندارد
به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه دابودشت و دشت سر حضرت حجت الاسلام والمسلمین تقی زاده امام جمعه محترم دابو و دشت سر در خطبه نماز جمعه این هفته ضمن دعوت مردم به تقوای الهی به مسائل سبک زندگی پرداخته اند ایشان در این باره فرمودند:
خطبه اول :
اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله .
در این ایام حزن و اندوه که جانها و دل هایمان را معطوف خواهیم کرد و پرواز خواهیم داد در مسیر زیارت قبر شش گوشه ی اباعبدالله الحسین (ع) همراه با دل سوختگان و شیفتگان حضرت که با پای برهنه توفیق حضور در زیارت اربعین اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران وفادارشان را داشته اند در این ایام و روز عزا در ابتدا خودم و بعد همه ی شما سروران عزیز و بزرگوار ، نمازگزاران عزیز ، برادران مؤمن و خواهران ایمانی را به تقوای الهی دعوت می کنم . حقیقتاً فرصت مناسبی که از برکات عنایات خاص خداوند متعال که این فرصت به بندگان مؤمنش داده شده تا در این ضیافت معنوی توصیه کنیم به نفس خودمان به تقوای الهی خلوت با نفس ، خلوت با خود ، ارتباط بنده با خدایش که این بهترین و زیباترین نعمت خدا است . خوش به سعادت بندگانی که از این فرصت استفاده کنند . بدا به حال آنهایی که عمرشان بگذرد در صدد عفو و گذشت از خداوند متعال نباشند برگ زرین عمر در حال گذر است پس بیاییم مقداری به فکر خود و مقداری به فکر خانواده خودمان باشیم . از این فرصت ایجاد شده ی معنوی استفاده کنیم . مراعات تقوای الهی ، ترک معاصی هم در منزل مان و هم در اجتماعمان داشته باشیم . چون هر عزت و سعادتمندیی که وجود دارد نزد خدا است و باخدا بودن است . هر عارف و زاهد و عالم و بزرگی هر اندیشمند و هر فرهیخته ای به هر جایی رسیده با خواست خدا بوده . تفویض امور به خداوند متعال موجب عزت می شود . پس بیاییم عرض کنیم . افوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد .
اما در ادامه ی سلسله ی مباحث خودمان در محضر شما عزیزان ، اعزه ی مکرم و سروران عزیز ، عالمان دینی ، اساتید بزرگوار در دو مقوله ی کتاب مفاتیح الحیات و رساله ی حقوق بوده که در تبیین سبک زندگی دینی می باشد . خوش به سعادت آهایی که توانستند زندگی شان را مطابق آیات و نشانه های خداوند متعال رقم بزنند . آن زندگی ای که برگرفته از آیات قرآن باشد آن زندگی نورانی است . آن شخص سعادتمند و سعید است و هر کسی که بین خود و قرآن و آیات و نشانه های الهی فاصله انداخت شقی است و از سعادت به دور شده و در ضلالت است .
آنپه از گذشته تا بحال عرض نمودیم این بود که قبل از تشکیل جامعه ما نیاز به جامعه ی کوچکی به نام خانه و خانواده داریم . و عرض کردیم نعمت ازدواج از نعمات الهی خداوند متعال است که بر ما ارزانی داشته است و چون اخلاق مداری جزء زندگی مان باشد و از مسیر شرع رفتن موجب برکت می شود مطابق دستورالعمل دینی انجام دادن که بحث ازدواج است آن هم در مسیر خاص خودش . عرض شد که زن و مرد لباس همدیگر باشند . «هن لباس لکم و انتم لباس لهن» . ولی در بعضی از مواقع بعضی از مشکلات در زندگی را عنوان کردیم که متأسفانه موجب اضطراب و دلهرگی می شود . که اگر انسان آگاه و عالم به این مسائل باشد می تواند زندگی ای را رقم بزند که آن زندگی مطابق با آیین و دستورالعمل های دینی است . خشونت و بداخلاقی یکی از معزلات زندگی است . آتشی است که در زندگی و اجتماع بر انسان بار می شود . که انسان آگاه به این مسائل می تواند از خشونت دوری کند . چون چیزی به نام خشونت در قاموس اسلام وجود ندارد . زیرا پیغمبران مان هر چند که خشونت دیدند در خانه ی خود ولی با نرمی و لطافت در مقابل شعائر الهی سر تعظیم فرود آوردند . دستورالعمل دینی به کظم غیض است . به فرو نشاندن خشم است . عصبانیت هم در جامعه معزل و ویروسی است که جامعه را از مسیر جدا می کند و هم در خانه و خانواده . چون شکل دهنده ی جامعه خانه است . چون تربیت فرزندانی که در جامعه باید قرار بگیرند این تربیت ابتدا در آغوش گرم و از شیر پاک آن مادر عزیز و بزرگوار و از آن لقمه ی حلالی است که قرار است شما پدران تحویل خانواده بدهید . خداوند متعال در این آیه ی نورانی بیان فرموده « و لا تقف ما لیس لک به علم ان السمع و البصر و الفواد کل اولئک کان عنه مسئولا» این که هر کسی مسئول اعمال خودش است . هیچ وقت بنده را به خاطر نافرمانی شخص دیگری عقوبت نمی کنند . و افراد دیگر را به خاطر اعمال بنده هم مجازات نمی کنند . ولی بعضی از مسائلی که در زندگی مان می تواند موجب اضطرب و دلهرگی شود مسائلی است که خدمت تان عرض می کنم . خود داری ها و اجتناب ها در زندگی خانوادگی امروز مورد بحث بنده است . البته این بحث نه تنها در خانه و خانواده تنها نیست بلکه بحث اخلاق و اخلاق مداری هم با دوستانمان ، برخورد با اولاد ، برخورد با همکار ، برخورد با محیط و اجتماع می تواند زنگی مان را زیبا کند . این که چه خود داری ها و اجتناب هایی باید در معاشرت هایمان ، در زندگی خانوادگی مان ، در برخورد با دیگران داشته باشیم تا این که دچار مشکل نشویم . عرض کردیم عزیزان عدم آگاهی نسبت به این مسائل موجب می شود که زندگی مان سخت شود . لذا بنده آمدم مباحث سلسله ای خانوادگی را عنوان کردم تا بتوانیم یک زندگی ای را رقم بزنیم که در آن خدا و دستورالعمل خدایی باشد . در اخلاق خانوادگی یک جنبه ی اثباتی داریم که کارهایی است که باید انجام دهیم مثل وفاداری ، صداقت ، تعهد ، احترام متقابل و یک مباحث سلبی است . یعنی کارهایی که نباید انجام شود که اگر این کارها انجام شود ما را از مسیر اصلی مان جدا می کند . عرض کردیم برخوردار بودن به اخلاق حسنه ای که جزء دستورالعمل دینی است و عواملی که ما باید از آن پرهیز کنیم که سروران عزیز یکی از این عوامل خشونت است . خشونت در مقابل هر عملی ناشایست است چه آگاهانه و چه غیر آگاهانه . حضرت امیرالمؤمنین (ع) اسوه و الگویمان در سخت ترین برهه از زمان آن هم در مرحله ی جنگ یادگاری برایمان گذاشته که دعوت به صبر و کظم غیض کرد تا موجب نجات بشریت شود ما برای نجات خانه و خانواده خودمان نیاز داریم تا با تعهد و میثاق خود و خانواده مان زندگی ای را رقم بزنیم که این زندگی زیبا شود . نماز گزاران عزیز متأسفانه مراجعاتی که امروزه در دادگاه ها و مراجع قضایی است این دل نگران کننده است . امروز غرب می داند این جمعیت میلیونی که خود جوش و آن حرارت و علقه ای که حسین (ع) در جانها و قلب ها قرار گرفته که خواستند مانع این حرکت شوند نتوانستند می دانند همه ی این ها نشأت گرفته از خانه و خانواده است . تا خانه ای حسینی باشد جامعه را نمی توانند بدون حسین (ع) تربیت کنند . حتماً فرزندی که قدم اول بلند شدن او با یا علی علیه السلام است تا آخر با علی علیه السلام است . اگر با یا حسین است تا آخر با حسین است . عجین گرفته . لذا آنها گفتند که چه کنیم تا از حسین جدا کنیم . چه بکنیم تا از اهل بیت علیهم السلام جدا کنیم . امروز در صدد تشکیل حربه ی دیگر هستند به نام تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی . امروز بعضی از عالمان ناآگاه و بی بصیرت را به کار گرفتند . این دسیسه است که امروز ما خانواده باید متوجه باشیم . این ها موجب خشونت می شود . تصاویر و برنامه های متعدد در ماهواره . آمدند بعضی از مسائل را عنوان کردند تا مسیری که امروز این مسیر میلیونی را رقم زد آنها را نداشته باشند . مسیری که دستورالعمل دینی است آن مسیر را نداشته باشیم . «ولا تلقوا بادیکم الی التهلکه» انسان با دست خودش نباید خودش را به هلاکت بکشاند . آنها اضرار به نفس را جزئی از برنامه ی خودشان می دانند . لذا می گویند چه کسی گفته از مراجع و از علما ، چرا آیات اعظام می گویند که قمه حرام است . بروید قمه بزنید خودم می زنم . این ها عالمان بی بصیرت هستند . این ها می خواهند آن هدفی که این خانه و خانواده خودجوش شکل گرفته ، تا نام حسین (ع) بر زبان گفته می شود اشک از چشمان جاری می شود آنها البته گریه می کنند . بنی امیه و بنی عباس هم گریه می کرد ولی برای چه اهدافی گریه کردند . در چه مسیری گریه کردند . همان مسیر است . از سرمایه ی غرب می خواهند کنگره ها و همایش ها داشته باشند . دو ماه تمام برنامه های حسین حسین گفتن اما چه حسین حسینی . چه قرآنی و چه دینی . چرا امروز داعش و این همه قتل و غارت را محکوم نمی کنند . چرا همانند سردار سلیمانی ها لباس رزم نمی پوشند و در مقابل یاوه گویی های آمریکا و اسرائیل ایستادگی نمی کنند . امروز این تهدید های خانه و خانواده مان است . ان شاء الله این مباحثمان ادامه دارد .
چون می خواهیم به فضل خدا خانواده ای را رقم بزنیم که در آن خانه مدینه ی فاضله ایجاد شود . بتوانیم فرزندانی را تربیت کنیم که این فرزندان همانند خودمان اصیل و ریشه ای باشند . هیچ توطئه ای و هیچ بادی نتواند ما را از مسیر جدا کند .
محور دوم عرائضم از رساله ی حقوق بحث نماز است . فلسفه ی نماز مان یاد خدا است . این هدیه ی خدا ، این حلقه ی وصلی که می تواند این شخص به معراج برسد نماز است . عرض کردیم چرا نماز ما را از منکرات باز نمی دارد . پس باید یک مروری داشته باشیم که این نمازمان چگونه انجام می شود . بیاییم قبل از حضور در نماز فکر کنیم که آمادگی روحی داشته باشیم . به جسم مان طهارت می دهیم به روح مان هم طهارت بدهیم . این که در ادامه ی آیه ای که فرموده «ان الصلاة تنهی عن الفحشاء و المنکر» و فرموده «لذکرالله اکبر» . این که ذکری که مقدمه ی فکر باشد . فکر ی که انگیزه ی عمل است . آن می تواند به ثمره برسد . این نماز مانع می شود . این نماز سدی می شود در مقابل موانعی که در مقابل جامعه کنونی مان وجود دارد . می تواند ریشه ی فحشا را بزند . چون هیچ وقت انسانی که خود را مقید و عبد عبید خداوند متعال می داند نفس خود را متقاعد نمی کند که به سراغ فحشاء برود . نبی مکرم اسلام (ص) روایت زیبایی را دارد که یک قسمت روایت همان بحث نهری است که داشته باشیم در هر خانه ای که به زبان دیگر بیان فرمودند که اگر بر در هر خانه ای یک نهر آب صاف و پاکیزه باشد نه آب گل آلود لذا از همین الآن تکلیف مان مشخص شد که اگر این نماز می خواهد به نتیجه برسد چه چیزهایی داشته باشد . و هر روز پنج مرتبه این شخص برای طهارت جسم خودش به داخل آن آب نهری که صاف و پاکیزه است برود هیچ کثافتی در بدن باقی نمی ماند . این نماز هم به همین حالت است . فرصت های متعدد در زمان های متعدد بهترین فضا است برای اجتناب از هر پلیدی . خدایی ناکرده اگر این انسان مرکتب به گناه باشد تا شروع می کند به نماز خواندن خدا می فرماید ننویسید بنده ی من نماز می خواند . تا نماز خوانده شد می فرماید خط بطلان بکش بر گناهش . این نماز باعث شد که من بنده ام را ببخشم . چقدر زیبا است . چه برکت زیبایی است . پس نماز درست ، صحیح و کامل با همه ی مقدماتش . شخصی که کینه در نمازش داشته باشد این آب نمازش گل آلود است . پاکیزه نیست . حسادت داشته باشد و غرق در مال دنیا باشد نمی تواند . یکی از مباحثی که دیشب در محضر عزیزان مسجد امام رضا (ع) عرض کردم در روایتی که امام حسین (ع) فرمود که خروج من از مدینه و حضور در قیام برای اصلاح است یکی از این اصلاحات می تواند اقتصاد باشد . بیاییم در اقتصادمان اصلاحاتی داشته باشیم . خانه ای که در آن ربا و فحشاء باشد نمازش نماز نیست . جامعه ای که اقتصاد آن متأسفانه مطابق آن چه که باید باشد نباشد آن جامعه نماز خوبی را نخواهد داشت . ما به جایش عرض خواهیم کرد پیام مقام معظم رهبری به متولیان امری که در صدد ریشه کن کردن مفاسد اقتصادی هستند که فرموده دیگر نیازی به همایش گرفتن نیست . باید عملاً وارد شد اینکه دوازده هزار میلیارد تومان متأسفانه این چنین می شود چرا و چگونه؟ نماینده محبوب و ارزشمند جناب دکتر یوسفیان از این که در مذاکرات متعدد در حمایت ریشه کن کردن این مفسده . پول برق و آب و گاز عزیزان دارد صد و پنچاه تومن ، دویست تومن می آید . مردم قدرت پرداخت این ها را ندارند . ماهی چهل و پنج هزار تومن دارند می دهند سه برابر هزینه ها زیاد تر شده . لذا می توانیم اصلاح اقتصادی داشته باشیم . این نماز می تواند به ما کمک کند .
خطبه دوم :
اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله .
در این خطبه هم همانند خطبه قبل ابتدا خودم و همه ی شما را به تقوای الهی دعوت می کنم . عرض کردیم از روز اول که تقوا در عرض همه ی ابعاد زندگی است لذا عرض کردیم مسئولین مکرم مان باید در لباس تقوای الهی باشند . تقوای اقتصاد داریم ، تقوای اجتماع داریم ، تقوای زندگی و تقوای خانه داریم . تقوای گوش ، زبان ، چشم ، جسم و جان هست . و برای رسیدن به آن جامعه ی مدنی و مدینه ی فاضله مراعات تقوا برای همه زندگی را زیبا میکند و متأسفانه بداخلاقی در مسیر غیر تقوا شدن لطمه را در زندگی فردی و اجتماعی بر همه ی مردم ایجاد می کند . لذا در ابتدا به خودم و بعد به همه ی عزیزان توصیه می کنم تا تقوای الهی داشته باشید تا در محضر خدا باشید و خشیت داشته باشید . بیایید همه با هم لباس تقوا را بر تن بپوشیم . اگر خدایی ناکرده مفاسدی هست دست به دست هم دهیم تا این مفاسد ریشه کن شود . ما مسئولیم . آیه را در خطبه ی اول عرض کردیم باید حساب پس دهیم پس سروران عزیز و بزرگوار ، نمازگزاران محترم بیاییم با پوشیدن لباس تقوا در همه ی ابعاد زندگی این اضطراب و دلهرگی یک زندگی ساده . عزیزان من عرض کردم این مردم نمی خواهند که ما کوه ابوقبیس را برایشان بیاوریم . این مردم می خواهند هر چه هست برای همه باشد . اگر تحریمی است همه داریم صبر و تحمل می کنیم . دیشب خدمت یک جوان عزیز نمازگزاری بودم که یک هفته نماز جمعه اش ترک نشد توانسته با هر گرفتاری یک سقفی را برای خودش درست کند . عزیزان مسئول حقیقتاً بعدش خیلی غصه خوردم . خیلی باید مواظب باشیم . باید حساب پس دهیم . این جوان این خانه را خدا را شکر کرد . و می فرماید من ده میلیون چک دادم ولی از خدا می خواهم و خدا دارد برای من جور می کند . این همه گرفتاری در جامعه مان است به راحتی از خیلی از چیز ها می گذریم . ان شاء الله لباس تقوا را بر تن بپوشیم که ان شاء الله بتوانیم کارهای زیبایی را انجام .
اما مقداری از سخنان اربعین را به اختصار در هفته ی قبل عرض کردم . و در مورد حضرت موسی ابن عمران این آیه ی نورانی را عزیزان فراوان بر سر زبان جاری کردند «و واعدنا موسی ثلثین لیله و اتممناهها بعشر فتمّ میقات ربّه اربعین لیله». چهل شب مهمانی در محضر و ساعت مقدس خداوند متعال . چهله نشینی البته مطابق با دستورالعمل دینی ، قرآنی و اسلامی و نه عرفان های کاذب . نه این که روی میخ و شیشه راه رفتن نه این که اضرار به نفس کردن . نه این که وادار کردن نفس به چیزی که ما به گناه برسیم . در واقع ریاضت معنوی ای که بتوانیم با راز و نیاز خدمت ساحت مقدس خداوند متعال بدست آوریم . نبی مکرم اسلام (ص) در چهل سالگی به رسالت می رسد . عدد چهل عدد زیبایی است . اربعین و چهله نشینی موجب شکوفا شدن جسم و جان بشریت می شود . و توصیه کردند چهل حدیث حفظ کردن موجب شکوفا شدن است . چهل روز مداومت در دعا موجب عزت می شود . چهل شب چهارشنبه در مسجد جمکران ، چهل شب در مسجد سهله و همه ی این سفارشاتی که شده . این برای عزت و سربلندی بشریت است چون پیغمبر (ص) امتش را دوست دارد و چون اهل بیت (ع) امت شان را دوست دارند و لذا آمدند مشعل دار هدایت بشریت شوند .« ان لقتل الحسین (علیه السلام) حرارة فی قلوب المومنین لا تبردا ابدا» هیچ وقت خاموش شدنی نیست . به هیچ وجه با هیچ هجوه ی تبلیغاتی . گفتند دست قطع می کنیم همه ی این ها گذشته . و امروز این تبلور عظیم بصیرتی که در جهان اسلام با بیداری اسلامی آن هم نشأت گرفته از انقلاب عزیز ایران و رهبریت معمار کبیر و این عزیز و شاگرد مکتب امام زمان (عج) رسیدیم به عزتی که هیچ کسی نمی تواند هیچ کاری کند . امروز در مسیر پیاده به سوی کربلا چه خبر است . مفسر بزرگ حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در درس اخلاق هفته ی گذشته ی خودشان فرمودند این هایی که بر زبان خودشان ذکر یا حسین یاحسین می گویند و روانه هستند به سوی مرقد امام حسین (ع) چه دیدند و چه کردند . و این حسین دارد چه کار می کند . این پیام بزرگ است . اجتماع میلیونی . یک میلیون و سیصد هزار نفر از ایران . طبق گزارشی که دادند حدود بیست میلیون شیعه ی دل سوخته هنوز هم در حال حرکت خود جوش هستند . حقیقتاً غرب و آمریکا مانده لذا در افکار پلیدشان هستند . این اجتماع نماد اقتدار جهان اسلام است . ایستادگی در مقابل افکار غرب است . هر چه کردند نتوانستند و ما نشان دادیم که می توانیم و دوری از هرگونه ذلت ما شاگرد مکتب امام حسین (ع) هستیم چرا که امام حسین (ع) فرموده هیهات من الذله . این پیام بزرگی است که این اجتماع با بصیرت و مؤمن امروز بر سر زبان ها جاری کرده با آن عَلَم و با آن بیرق و با آن پای برهنه و پیاده بر سر و سینه زن و مرد ، خرد و کلان و همه و همه . و مایی که نرفتیم دلداده و دل شیفته شان هستیم که ای کاش بویم تا به همراه این زائران حسینی زیارت می نمودیم لذا تهدیدات داعش تأثیری در عزم راسخ این عزیزان نداشته . پیام این اجتماع دو مسئله بوده که دوری ز هرگونه ذلت و مقابله با تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی است . هنوز آن اعتقاد و باور وجود دارد .
در زیارت اربعین عرض می کنیم: ای فرزند رسول خدا شما آنچه لازمه تعلیم و تزکیه بود بیان کردید و آنچه که لازم بود با رفتار و گفتار و نوشتار فرمودید شما برای امت کم نگذاشتید و فداکاری ایثارگری کردید .
مناسبت های دیگر هفته ی وقف ، روز پژوهش ، روز وحدت حوزه و دانشگاه است که در سالروز شهادت دکتر مفتح که رحمت و رضوان خداوند متعال بر ایشان باد انجام گرفته و امروز بیشتر از گذشته نیاز به وحدت این دو مرکز بزرگ علمی است بودن با هم و در کنار هم و حل و فصل کردن جامعه اسلامی ایران از برکات وحدت حوزه و دانشگاه هست و اگر خدای ناکرده این وحدت نباشد لطمه اش بر ایران بار خواهد شد و نهضت علمی ای که مقام معظم رهبری امام خامنه ای بدان اشاره داشته نخواهیم رسد
و اما در مورد هفته پژوهش: عزیزانم هر چه هست در تدبر و تحقیقات و پژوهش است . حوزه ی علمیه بی پژوهش نمی تواند نهضت علمی ایجاد کند . دانشگاهی که در آن پژوهش نباشد ، فناوری و تکنولوژی نیست . عصر زمان عصر به روز بودن است . پس مطابق فرمایشات حضرت امام علی (ع) که فرمودند «لا عمل کالتحقیق» بیاییم خود را در محضر تحقیقات قرار دهیم . در قرآن تدبر کنیم . فاصله مان را از قرآن کم تر کنیم . فاصله زیاد شده زندگی مان را از قرآن بگیریم . تحقیق بکنیم که این قرآن چه زندگی ای را می خواهد . «لا فقه لمن لا یدیم الدرس» آموختگی ای که برگرفته از دانش و بصیرت نباشد راه نجات را به ما نشان نمی دهد لذا همه ی عزیزان ، مسئولین مکرم دعوت بکنند جوان عزیز را ، پدران و مادران را رسانه بیایند بستر پژوهش را آماده کنند . پژوهش در قرآن راه برون رفت از همه مشکلات جامعه است چون مراجعه به قرآن و بهره گیری از آن بعنوان سبک زندگی دینی نجات بخش زندگی خواهد شد و یکی از معضلات جامعه دوری از قرآن و بهره مند نشدن از انوار آن هست.
هفته ی وقف هم هست . آن ارادت و نیت خالصانه ای که از قدیم بوده . پدرانمان یاد دادند زندگی شان را وقف اهل بیت (ع) می کردند . وقف عمران و آبادی محل و شهر می کردند چون می دانند که همه ی این ها مال خدا است ، امانتی است در دستشان لذا تقدیم ساحت مقدس خداوند متعال می کردند . بنده در جلسه ای که خدمت عزیزان بودیم در فرمانداری عرض کردم که یک زمانی عزیزان برای برگزاری مجلس حسینی وقف می کردند امروز باید نیت وقف را ببینیم که نیاز جامعه مان چیست . امروز اگر نیت وقف به عمران و آبادی سوق داده شود اینکه ح.زه های علیمه و دانشگاهها و مراکز علمی به چه چیزهایی نیاز دارند تا بتوان محقق کرد نهضت علمی را مدرسه ها و مراکز علمی نیاز به حضور واقفین و خیرین هست امروز مدارس علمیه در حد و اندازه ای که بتوانند شهریه طلاب را بدهند نمی توانند پس سوق دادن وقف به این مراکز علمی موجب رضایت امام زمان عج خواهد شد و در مورد عمران و ابادانی کشور حقیقتاً همه ی شما در رسانه ها چند روز گذشته وزیر محترم نیرو را در جریان هستید . حقیقتاً برای کشاورزان سخت است و امید هست زودتر این سد به بهره برداری برسد تا مشکلاتمان کم گردد
بنده با مشورت یکی از عزیزان خوب خودم که پیشنهادی داده بود بنده خدمت فرماندار عرض کردم ، در محضر نماینده محترم و محبوب مان هستیم . ان شاءالله کمک ایشان بخشداران عزیز و مسئولین بخش و شهرستان که عنایت ویژه ی شما امسال شامل حال ما شد در امر برنج ولی هنوز آن خواسته ی ما برآورده نشد آن چیزی که باید می شد نشد ما گرفتاریم . آن قیمتی که تضمیتی باید می بوده نبوده ولی درایت و عنایت شما و جلسات شما . البته این چیزی که پیشنهاد می کنم نباید مثل همه ی همایش ها باشد . نه مثل همه ی جشنواره ها باشد البته همه جلسلات بی بهره نیست خیلی از این جلسات برکاتش را می گذارد از جمله ما در بابل جشنواره ی نارنج را داشتیم . در فریدونکنار جشنواره ی مرغ و اردک و مسائل و نعمت های خدای را دارند . ما می توانیم جشنواره ی برنج را داشته باشیم . حالا به هر عنوانی به نام برکت خرمن می تواند باشد . یا هر چیز دیگر . البته یک پیشنهاد است . عزیزان مسئولین جهاد کشاورزی بیایند از زمانی که کشاورز دارد نهر را آماده می کند تا وقتی که شخم می زند و خزانه را با چه مشکلاتی آماده می کند و بذر را با چه مشکلاتی می پاشد . کارگر روز صد و هفتاد هزار تومنی را این ها را به تصویر بکشیم که در آن روز ارائه کنیم بگوییم عزیزانم ما این چنین داریم نعمت خدا را به بار می آوریم . ان شاءالله این توصیه ی بنده است به بخشداران دو بخش دابو دشت و دشت سر ، مسئولین زیربط شهرستان و در رأس صدیق ارزشمندمان جناب دکتر یوسفیان عزیز که ما دو سه روز گذشته وزیر محترم نیرو را داشتیم که مژده ی سد را اگر چه انتظارمان به زودتر بوده فرمودند در سال 97 به بهره برداری می رسد . واقعاً اگر آب نباشد رونق و حیات نیست .
در آخر هفته ی گذشته عرض کردم ما شناسنامه ی آمل مان را آنچنان که باید داشته باشیم نداریم . ما در آمل مشاهیر بزرگ و به نامی داریم . کارهای بزرگی را رقم زدند . این همه همایش ها انجام می شود . ما همایش مشاهیر عزیزی از جمله میر قوام الدین مرعشی به نام میر بزرگ که یکی از رهبران علویان است این باید کارشناسی شود . البته عرض کردم باز هم عنایت ویژه ی شما مسئول مکرم ارشد شهرستان نماینده ی محبوب و مسئولین محترم را می خواهد تا بیاییم معرفی کنیم که این شهرستان آمل و بخش دابو و دشت سر در هر دو پیشنهاد هر دو عزیزان باید در کنار هم باشند و شهرستان که بتوانیم ان شاءالله کارهایی را انجام دهیم که مطابق با آموزه های دینی باشد .
اما امروز و امشب و فردا مهمانانی در سرزمین کربلا هستند . این روز ها وقتی که گفته می شود ،گزارش داده ، می شود قلب ها در حال تپیدن است که ای کاش ما هم بودیم در کنار مضجع شریف امام حسین (ع) . مردم شما از حسین چه می دانید که بعد از 1400 سال که نام حسین (ع) بر زبان می آید شانه هایتان می لرزد . اشک تان جاری می شود . دل تان می لرزد . این حسین با دل مان چه کرد . اصلاً این حسین با خدای خودش معامله کرد . این زینب چه کرد . الزینب مالزینب و ما ادراک مالزینب . در کتاب خصایص الزینبیه آمده این زینب کیست که عالم مانده در مقابل این نعمت خدایی و زینت اب . زینبی که لحظه لحظه ی آن شور عشق حسینی با شعور بوده بدوِ تولدش با اشک از دنیا آمد تا در آغوش حسین قرار گرفت آرام گرفت . حسین از همان لحظه ی اول انیس و مونس حسین بوده . مأمن و محل آرامش و آسایش حسین بوده . این زینبی که یک لحظه را نمی تواند بی حسین تحمل کند . این زینبی که هر کسی به خواستگاری او می آید جواب رد می شنود تا به عبدالله می رسد می گوید شرطم با حسین بودن من است . هر جا حسین من است من باید آن جا باشم . لذا آن زمان که کاروان حرکت کرد عبدالله دید زینب زانوی غم بغل کرده . زینب جان چرا ناراحتی . عبدالله جان شوهرم هستی و حق داری من را نفرستی ولی هر چند شرط ازدواجم با حسین بودن من است ولی عبدالله بدان من بی حسینن می میرم . من نمی توانم یک روز بی حسینم تحمل کنم . می خواهم نتیجه بگیرم می خواهم بگویم که زینب در این مدت بی حسین چه کرد . زینبی که تا مادامی که به کربلا رسید و تا این که بوی کربلا به مشامش رسید دلهرگی و اضطراب بر وجود نازنین زینب وارد می شود . می فرماید برادرم حسین جان نمی دانم چرا غم عالم به من رو آورده . برو سؤال کن که نام این سرزمین چیست . این زینبی که روز عاشورا واقعاً آموزگار ادب و صبر است همه را دید وقتی عبیدالله از او سؤال می کند که چه دیدی می فرماید : ما رأیت الا جمیلا . این زینبی که نمی تواند یک لحظه بی حسینش باشد ولی این دستان معجزه آسای حسین با قلب زینب چه کرد . بالای تل زینبیه ایستاده دید «و شمر جالس علی صدره» شمر بالای سینه ی حسینش نشسته دارد صبر می کند . قدم قدم اسارت سر بالای نیزه می بیند و دارد صبر می کند . سر به محمل می زند و صبر می کند . مردم حسین مگر چه می گفت این سر حسین آیه ی قرآن می خواند در مجلس یزید نشسته چوب خیزران بر لبان حسین می زند صبر می کند . احسنت بر جابرابن عبدالله و عطیه احسنت بر زائرین . مقام معظم رهبری می فرماید این زیارت اهل بیت در اربعین از کربلا پیامی دارد که پیام ولایت مداری است . امروز هم ولی فقیه زمان را فراموش نکنیم اما این زینب وقتی رسیدند سر دو راهی بشیر می گوید یک طرف به مدینه می رود و طرف دیگر به کربلا . مگر می شود نام کربلا و نام حسین به میان بیاید و زینب نباشد . زینب جان کجا برویم ؟ چند صباحی حسین را ندیدم . دل من تنگ حسین شده می خواهم به کربلا بروم جسم شریف حسینم را زیارت کنم . عزیز دلم بیان فرمودند آخر کلام باشد آمد عرضه داشت حسین جان هر چه را که داده ای و امانتی ات را آوردم . حالا چگونه خود را پرت کردند بماند . ولی فرموده حسین جان همه ی امانتی ات را آوردم ولی رقیه ات را نیاوردم . نمی دانم در خرابه ی شام با قلب رقیه چه کردی رقیه در خرابه …