رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان آمل گفت: به مناسبت هفته وقف بزرگترین مرکز فرهنگی قرآنی استان مازندران در جوار امامزاده ابراهیم(ع) این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.
خبرگزاری فارس: بهره‌برداری از بزرگترین مرکز فرهنگی قرآنی مازندران در آمل

 

حجت‌الاسلام رسول علیخانی عصر امروز در ستاد هماهنگی هفته وقف در این شهرستان با اشاره به اینکه سازمان اوقاف با حرکت جهادی در عمل به 95 درصد از برنامه‌های ابلاغی موفق بوده است، بیان کرد: مدیریت موقوفات، بقاع متبرکه و ترویج فرهنگ قرآن‌آموزی از وظایف اوقاف به‌شمار می‌آید.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته وقف در این شهرستان یادآور شد: بزرگترین نمایشگاه این هفته با عنوان همه واقف باشیم در شهرستان آمل برپا می‌شود که در آن عملکرد بقعه ناصرالحق و غرفه‌ها و خیمه‌های معرفت در معرض بازدید عموم قرار می‌گیرد.

علیخانی یادآور شد: زیارت حضرت رسول (ص) از راه دور، چاپ و توزیع بروشور و ویژه‌نامه احسان ماندگار، همایش یاوران وقف و دیدار با ائمه جمعه و فرماندار شهرستان از جمله برنامه‌های این هفته به‌شمار می‌آید.

این مسئول تصریح کرد: به مناسبت هفته وقف بزرگترین مرکز فرهنگی قرآنی استان مازندران در جوار امامزاده ابراهیم(ع) این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اعلام اینکه تاکنون 200 میلیون تومان برای تجهیز این مرکز هزینه شده است، گفت: اعتقاد داریم مراکز ما باید مراکز فرهنگی قرآنی باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با بیان اینکه شهرستان آمل دارای هزار و 200 موقوفه و 34 هزار رقبه است، گفت: در سال جاری سه وقف جدید به ثبت رسیده که این میزان در سال جاری به هشت وقف افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش درآمد موقوفات و بقاع متبرکه آمل از افزایش صدور سند اجاره موقوفات در این شهرستان خبر داد و گفت: همایش بزرگ «یا رسول‌الله(ص)» در هفته وقف در امامزاده ابراهیم (ع) آمل برگزار می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *