هراز نیو ز- دومین روز از هفته پژوهش با شعار«پژوهش و فناوری ، مدیریت حرفه ای پژوهش و فناوری» روز چهارشنبه 23 آذر ماه شاهد برگزاری سه همایش از انجمنهای علمی مدیریت، محیط زیست و گروه حقوق در سالن همایشهای دانشگاه شمال بود .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شمال، نخستین برنامه از این روز پربار به گروه مدیریت اختصاص داشت، که شامل سخنرانی سه تن از استاداني این گروه بود . در ابتدا دکتر سيد حمید رضا رضوی سرپرست دانشکده علوم انسانی و اجتماعي دانشگاه شمال به بحث پیرامون هوش سازمانی و عوامل مؤثر و تأثیرگذار آن پرداخت. در ادامه محمد خراسانی مدیر گروه مدیریت به بررسی موضوع طرح تجاری (business plan)اشاره و آن را بعنوان یکی از زمینه های فعالیت دانشجویان مدیریت در قالب شکلی از کارآفرینی و با هدف کسب درآمد در بازارهای مالی و تولیدی دانست. سپس  تسلیمی از دیگر استادان رشته مدیریت به بحث حول محور اهمیت واحدهای تحقیق و توسعه به منظور تدوین یک برنامه ریزی استراتژیک سازمانی در جهت پیش بینی و تجزیه و تحلیل آینده پرداخت و آنرا رمز موفقیت هر سازمانی دانست .

انجمن علمی محیط زیست برگزار کننده گردهمایی بعدی بودند که با حضور تنی چند از مسئولین سازمان محیط زیست استان مازندران و گروهها و کانونهای کوهنوردی و دوستدار محیط زیست و  ریاست محترم دانشگاه پروفسور رستمی برگزار شد. در این جلسه نعمت الله قنبری کارشناس ارشد اداره کل محیط زیست استان مازندران به بیان عوامل انسانی به عنوان مهمترین عامل آلودگی هوا اشاره و اثرات سوء آن برروی انسانها ، حیوانات و گیاهان را برشمرد . وی در ادامه به اختصار اقدامات اداره محیط زیست برای کاهش این آلاینده ها را عنوان کرد. پس از آن دکتر نجف پور از اعضای هیئت علمی دانشگاه مازندران در گروه محیط زیست دقایقی چند به ایراد سخنرانی در ارتباط با شناخت انواع سموم شیمیایی وتأثیر آن بر آلودگی آب و خاک پرداخت .

گروه حقوق برگزار کننده همایش پایانی روز دوم از هفته پژوهش بود که در آن مدیر گروه حقوق دکترسیدهادی پژومان ، ابوذر علی اکبر از اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور، دکتر حسین رنجبر عضو هیئت علمی و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شمال ، دکتر داود قاسمی عضو هیئت علمی و معاون پژوهشی و فناوری و آقای سید حسن حسینی مقدم عضو هیئت علمی و معاون اداری مالی دانشگاه شمال به ترتیب به ایراد سخنرانی حول موضوعات : امحای جنایتکاران بین المللی و حقوق بین الملل کیفری ، پیشگیری از جرم با تأکید بر آموزه های دینی ، مسئولیت کیفری ناشی از عمل دیگری، چالشهای پیش روی ترجمه متون حقوقی از انگلیسی به فارسی و تفاوت آثار فسخ در حقوق ایران و کنوانسیون بیع بین الملل 1980 وین پرداختند.

گفتنی است روز سوم از هفته پژوهش به گردهمایی تحت عنوان امنیت، چالشها و رویکردها در حوزه IT اختصاص دارد، که از ساعت 9 الی 16 در سالن همایشهای دانشگاه شمال برگزار می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *