89  درصد از کاربران هراز نیوز که در نظر سنجی این سایت  شرکت کرده اند در پاسخ به سوال نظر شما در خصوص سفر شهردار و اعضای شورای شهر امل به دبی چیست گفته اند :

مخالفم ، هیچ دستاوردی ندارد  و فقط 11 درصد موافق این سفر بوده پاسخ داده اند دستاورد خوبی برای شهر دارد  ، خوب به هر صورت شهردار و اعضای شورای آمل از سفر دبی برگشته اند و مناسب است که حالا که در این سفر شرکت کرده اند نتیجه سفر و دستاورد ان را طی گزارشی به اطلاع مردم برسانند اینکه هدف از این سفر چه بوده ، سوالی است که هنوز کسی پاسخ  قابل قبولی  به ان نداده است .
هراز نیوز امادگی دارد توضیح احمد امیر سلیمانی شهردار آمل و سه نفر از اعضای شورای شهر این شهر ، فردوس قربانی ، اکبر یوسفی نژاد و روح الله آذرگشت که  با هزینه شهرداری به کشور امارات و شهر دبی سفر کرده اند را در این رسانه منعکس نماید .
گفتنی است در همین رابطه حاج علی قاسمی سخنگوی شورا پیش تر به هراز نیوز گفته بود : البته نظر برخی از دوستان این بود که سفر هایی بیشتر انجام شود که به اقلیم شهر آمل  همخوانی بیشتری داشته باشد ، البته سفرهایی که قبلا انجام شد تاثیر گذار بود و در این سفرهم قرار شد که دوستان تجربیات سفر را در اختیار شورا قرار دهند.
حالا ما منتظریم تا اعضای محترم شورا و شهردار محترم گزارشی از این سفررا ارایه بفرمایند ،
لازم به ذکر است شهردار امیر سلیمانی در دوره شورای شهر جدید در هیچ نشست خبری شرکت نداشته است و در خواست روابط عمومی شهرداری و همین طور رییس شورای شهررا برای برگزاری نشست خبری بی پاسخ گذاشته است  .
14 thoughts on “89 درصد از کاربران : مخالفم ، سفر مسافران دبی هیچ دستاوردی ندارد/ عدم پاسخگویی شهردار و شورای شهر !”
  1. آقایان هرازنیوز اصل سفر رفتن این ها اصلا مهم نیست.همانطور که شما به آن اشاره کردید مسئله مهم تر پاسخگو نبودن این دوستان در قبال عملکردشان است.چرا نباید شهردار و رئیس شورای شهر هر 3 ماه یک بار یک نشست خبری داشته باشند و به پرسشهای مردم در خصوص کارایی و اثربخشی کارهایشان و چگونگی هزینه کردن بودجه شهرداری پاسخگو باشند؟
    در یکی از خبرهایتان دیدم بودجه شهرداری سیرجان 130میلیارد تومن است در حالی که بودجه شهرداری خودمان چیزی در حدود 90میلیارد تومن است.چرا شهرداری باید در کسب درآمد تا این حد نسبت به شهری همچون سیرجان ضغیف تر عمل کند؟
    یا مثلا امسال پروژه اصلی شهرداری بلوار ولایت بود.الان که حدود 3 ماه ونیم تا پایان سال زمان مانده چقدر پیشرفت داشته است؟

  2. 1-شورای اسلامی یکی از اصول قانون اساسی است که طبق هدف اصلی آن قرار بود با واگذاری مدیریت شهری به مردم، شکلی از دموکراسی را تجربه کنیم. در خیلی از شهرها ازجمله شهر ما دوره های موفقی از این تجربه مهم را شاهد بودیم.

    2-در دهه اخیر که ملت تماشاگر ترکتازی ها و حیف و میل بی حد و حساب و دست درازی به اموال عمومی که هر روز یکی از آنها چون داستانهای هزارویکشب نقل محافل و مجالس شد، گویی قبح دست درازی به اموال عمومی و حس مسئولیت در مقابل بیت المال را در اذهان مسئولین از بین برده و حتی مردم را هم نسبت به این موضوع بی تفاوت کرده است. بطوریکه انگار آن کسی که در زمان صدارتش از این خصیصه بی نصیب باشد، بی عرضه و بی عقل و واجدان این صفت به هر میزانی که از آن برخوردار باشند، زرنگ و زیرکند. در این موضوع بخصوص هم بارها شنیدیم، که روزی خودرو و موبایل آنچنانی و امروز هم سفر کاری، آموزشی، نمایشگاهی، سیاحتی، زیارتی و… با مصوبه شورا و پولی که ریال به ریال آن از مردم گرفته شده است.

    3- آنچه از مدیریت شهری شهرمان در این دهه دیدیم، شکلی از این باور غلط غالب در جامعه بود. گویی کار برخی اعضای شورای شهر … برای صاحبان ثروت برای اینکه تا ممکن است حقوق مردم را که به شکل عوارض به شهرداری پرداخت می شود، کمتر بپردازند و آنها را تا ممکن است از بررسی تخلفاتشان فراری دهند و احیاناً نصیبی از این میان برای خود جستجو کنند. و کار مدیران منصوب شهری، امر بری و راضی نگه داشتن اعضای شورا و سایر مسئولین و صاحبان قدرت و نفوذ در شهرستان با استخدام اقوام و توصیه شدگان آنها برای اینکه ترقی کنند یا چند صباحی بیشتر بمانند و همیشه تعریف و تمجید آنها را از آن خود کنند.

    4- اما مردم باید اولا در غالب نهادهای مدنی مانند احزاب و انجمنهای صنفی و… هم حق خود را مطالبه کنند و هم عزم ملی ایجاد کنند تا این باور غلطی که در بالا به آن اشاره کردم را از ذهن جامعه زدوده شود. ثانیاً در انتخاب خود دقت کنند تا منافع و منابع شهرمان بدین شکل اسیر سورچرانی و ترکتازی افراد بی تعهد نشود.

    از این رسانه که مسئولانه در این زمینه اصلاع رسانی می کند سپاسگزارم.

  3. احسنت هراز نیوز………………..
    نمردیم یه موضع گیری خوب هم از تو دیدیم…………..

  4. با سلام
    خوب به نفع شهردار و بقیه نیست پاسخ گو باشند.
    ظاهرا خانوادگی هم رفتند.؟؟؟؟
    هراز جان اگر درست باشه که……………

  5. به شما قول میدهم هیچ پاسخی ندارند از نوع قانع کنندش اقا جان….
    اقای شهردار دبی هوا خار بی یه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  6. به تجربه ثابت شده این سفرها نتیچه ای در بر نخواهد داشت .

  7. مدیر محترم سایت هراز نیوز
    ممنون از این پیگیری و صعه صدرتان در مطالبات بحق شهروندان

  8. تو تاکسی بودم
    از جلوی بیمارستان امامرضا که رد شدم
    ماشین بخاط تپه چاله ها چندین بار بالا و پایین پرید
    ناگهان یکی از مسافرا گفت :
    خیابان اصلی شهر ما ، جلوی بیمارستان ، در نزدیکی شهرداری
    چرا باید خیابونای ما این شکلی باشه ؟ شهرداری و شورای شهر چیکار میکنن ؟
    در فکر این موضوعی که مسافر مطرح کرده بود ، بودم که ناگهان به خود آمدم و به خود گفتم : انشاله مسئولین که از دبی شهری همتراز امل عزیزمان برگردند حتما” به فکر پر کردن چاله چوله خیابون های اصلی شهر می افتن چون در دبی حتما” چاله چوله نیست .

  9. ارمغان مسافرت سعدی نقدیم به دوستان مسافر شهری :
    در اقصای گیتی بگشتم بسی++به سربردم ایام با هرکسی
    تمتعّ به هر گوشه ای یافتم ++زهر خرمنی خوشه ای یاقتم
    چو پاکان شیراز خاکی نهاد++ندیدم که رحمت براین خاک باد
    تولایّ مر دان این پاک بوم++بر انگیختم خاطر از شام وروم
    دریغ آمدم زان همه بوستان ++تهیدست رفتن سوی دوستان
    به دل گفتم از مصر قند آورند++بر دوستان ارمغانی برند
    مر اگر تهی بود از آن قنددست++سخن های شیرین تر از قند هست
    نه قندی که مر دم به صورت خورند++که ارباب معنی به کاغذ برند
    گل آورددسعدی سوی بوستان++به شوخی و فلفل به هندوستان
    ارمغان سعدی در تاریخ ایران تحت عنوان بوستان جاودانه ماند وشیرینی هر کلام و بیانی است .
    حال بینیم ار مغان شورای شهر مان چیست آیا جاودانه می ماند یا صوری از معانی اسفار در ذهن و بعد فراموشی!
    این ارمغان تفکر و سازندگی است که قادر است 89%مخالف را به 100%موافق بدل کند و این هدیه عزیزان شورای شهر است که آینده را معانی می کندفتفکر!

  10. به نظر من رییس شورای شهر باید قاطع باشه که متاسفانه اینطور نیست

  11. بیچاره گوسفندان که دل به نی چوپان بستند غافل از اینکه چوپان رفیق قصاب است نه آنها…

  12. سفر بی خطر ………..
    خوش گذشت؟؟؟؟؟؟؟؟
    ادم هر جای دنیا سفر کنه پا تو شهرش میذاره میگه هیچ جا خونه ادم نمیشه
    میگم وقتی میرم دبی احساس غربت و تنهایی نمیکنم واسه همین ………
    سفر پر بار بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    ببینیم بعد این سفر چه میکنید با امل دبی

  13. سلام خدمت همه همشهریان عزیز و بخصوص اعضاء شورای شهر عزیزمون و شهردار آمل
    چند سوال ذهنم را درگیر کرده و آن اینکه در شهرداری آمل برای خدمت به شهر همه کارهای که شهرداری های نمونه و درجه یک با گرید A انجام دادند توی شهرمان پیاده شده ؟ آیا برای بهبود و پیشرفت شهر , کل الگوها و تجربیات کلان شهرها کشورمان مورد تحقیق و به مرحله اجرا در آمده است ؟
    یعنی شهرداری آمل برای اجرای سیستمهای مدرن اروپائی به دبی سفر کرده اند یا برای ….. انشالله که دستاورد این سفر در راستای پیشرفت و ترقی و آسایس و امنیت و مبلمان و …. شهرمان باشد.
    جالب است نکته ای را یاد آور شوم در همین نزدیکی ها در دل کویر شهری وجود دارد به نام بیرجند که به جدیت میتوانم ادعا کنم مبلمان شهری بیرجند از شهرمون آمل بسیار بسیار زیباتر میباشد
    در آینده عکسهای از مبلمان شهری بیرجند را برای سایت هراز نیور خواهم فرست تا در صورت صلاحدید به معرض نمایش بگذارد تا متوجه شویم شهرمان آمل از نظر مبلمان شهری بسیار بسیار عقب تر از دیگر شهرهای داخل کشور میباشد چه برسد به دبی .
    راستی آیا در این سفر به این نکته توجه شده است که اختلاف فزهنگی و اعتقادی طراحی های دبی با ما از زمین تا آسمان است .
    به نظر میتوان با این اختلاف طبقاتی شهر دبی را الگوی طراحی شهری و نظارت و کنترل و …. در آمل قرار داد .
    نکند فراموش کردیم که شهرمان به هزار سنگر معروف میباشد ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *