دربی تبریز که برگزار شد، رسول خطیبی همان کسی بود که جذابیت و پرگل بودن آن مسابقه را به رخ دربی‌بازان تهرانی می‌کشید. حالا که دربی پایتخت برگزار شده و برعکس تصورها برنده هم داشته، او همچنان معتقد است که فوتبال خیلی زیبایی را ندیده است: «البته باز هم فوتبال خیلی زیبایی را از سوی دو تیم مشاهده نکردیم هر سه گل مسابقه روی سه ضربه شروع مجدد به دست آمد بازی که در آن موقعیت‌های تاکتیکی زیادی نباشد نمی‌تواند جذابیت زیادی داشته باشد. بزرگترین حسن این مسابقه این بود که بازی از تساوی‌های تکراری خارج شد باز هم تأکید می‌کنم که بازی چندان زیبا نبود و این روزها تراکتورسازی عملکرد فنی جذاب‌تری نسبت به سایر تیم‌ها دارد.»
با این حال اما او معتقد است همین که بازی مساوی نشده، خوب است: «همین که دربی با نتیجه تساوی به پایان نرسید حسن بسیار بزرگی بود این بازی تماشاگران زیادی دارد و توانست پس از مدت‌ها جذاب باشد خوشبختانه طلسم تساوی‌های این بازی شکسته شد.» سرمربی تراکتورسازی در پاسخ به اینکه چرا اغلب بازی‌های دربی با تساوی به پایان می‌رسد و این مسابقات از لحاظ فنی جذاب نیست، توضیح می‌دهد: «دلیل این مساله این است که حساسیت بازی بسیار بالا است باید به مربیان این دو تیم حق داد که کمی محتاط کار کنند. این حساسیت را خودمان به وجود آورده‌ایم و با پرداختن بسیار زیاد به این مسابقه آن را حساس کرده‌ایم. اگر دربی از این حساسیت خارج شود و مربیان بتوانند تمرکز داشته باشند مسابقه از این حالت خارج می‌شود.»
خطیبی درباره اینکه آیا نتیجه بازی عادلانه بود، تأکید می‌کند: «دوست داشتم بازی به تساوی نرسد البته با توجه به موقعیت تراکتورسازی و اینکه استقلال در جدول به ما نزدیک‌تر است دوست داشتم در این مسابقه پرسپولیس برنده شود.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *