ایثارگری مادر آملی با پرستاری از چهار فرزند معلول جیمب و حرکتی خود نمادی از ایثار زینب کبری(س) در کربلای معلی اثبات کرد.
به گزارش هرازنیوز از آمل: یک سال پیش همزمان با هفته بهزیستی در شهرستان آمل با شناسایی اصحاب رسانه این شهرستان به تلاش مادری واقف شدند که با نگهداری از چهار فرزند معلول جسمی و حرکتی خود نمونه‌ای از صبر و استقامت زینب کبری(س) را نشان داده است.
زهرانورمحمدی‌عمرانمادر 3پسر و یک دختر معلول با رشادت و فداکاری خود هر روز صبح پس از بیداری فرزندانش صیانت آنها را آغاز کرده، با دستانش صبحانه‌شان را لقمه گرفته، در دهانشان قرار داده، با آنها برای خواندن کتاب درسی و قران کریم همراه، به نظافت‌شان در حمام پرداخته تا زمانی که آسمان چادر شب را بر روی زمین بکشد و پس از پذیرایی شام و مسواک زدن دندان‌های آنها و خواباندن‌شان این مادر ایثارگر با آرامش سر بر بالین بگذارد.
unnamed 2
سال گذشته در هفته بهزیستی برای نخستین بار از سوی اصحاب رسانه از این مادر فداکار برای رفع برخی مشکلات خواستار دیدار با جمعی از مسئولان شهری آمل شدند که پس از اصرار خبرنگاران و تواضع و فروتنی خانواده نورمحمدی این دیدار صورت گرفت و مسئولان شهری از نزدیک با مشکلات این خانواده چهار معلول آشنا شدند و گوشه‌ای از سختی‌های مادر ارجمندشان را لمس کردند.
در این دیدار ویلچر برقی، احداث رمپ و مناسب‌سازی در ورودی منزل برای فرزندان،  برآوردن آرزوی یکی از فرزندان معلول برای زیارت کربلا معلی به همراه مادر گرامی‌شان، زیارت دسته‌جمعی خانواده به مشهد مقدس و سرکار قرار دادن تنها فرزند سالم این خانواده با مدرک کارشناسی مترجمی زبان و دانشجوی کارشناسی ارشد بیان شد.
زهرا نورمحمدی عمران در این دیدار که از بیماری آرتورز خود نالان بود بزرگترین غصه‌اش را زمانی گفت که این بیماری او را از پا درآورد و کسی نتواند به فرزندانش رسیدگی کند.
امسال پس از یک سال کنجکاو بودیم که طی این یک سال مسئولان آمل چقدر به وعده خود عمل کردند بنابراین با هماهنگی روابط عمومی اداره بهزیستی این شهرستان به همراه جمعی از اصحاب رسانه و فرماندار ویژه آمل راهی منزل این خانواده معلول شدیم.
متاسفانه با ورود به منزل آنها متوجه شدیدم که مهمترین وعده مسئولان شهری که ساخت رمپ ورودی منزل بود، احداث نشد، همچنین ویلچری که از سوی ریاست شورای اسلامی شهر وعده داده شد برای این چهار معلول جسمی و حرکتی خریداری نشده است.
اگر چه دو نفر از اعضای این خانواده‌ها از سوی چند خیر و فرمانداری جویبار مشرف به کربلا معلی و مشهد مقدس به طور خانوادگی شدند اما دخترخانم آنها پس از گذشت یک سال همچنان بی‌کار در منزل به سر می‌برد.
قول مسئولی که دوباره داده شد
در این دیدار که قرار بود رئیس شورای شهر آمل و شهردار حضور داشته باشند تا پاسخگوی وعده خود باشند ظاهرا برای حضور در برنامه‌ای به گرگان سفر کرده و موفق به این دیدار نشدند اما با پیگیری خبرنگاران و تماس تلفنی فرماندار ویژه آمل با وی عنوان کرد که به سازمان عمران دستور جدی داده که برای احداث رمپ و مناسب‌سازی ورودی منزل اقدام کنند.
خسرو ابراهیم‌زاده در اشاره به خرید ویلچر برقی الوعده وفا بیان کرد و گفت: این ویلچر هم‌اکنون از سوی شورا خریداری و بزودی به این خانواده تحویل داده می‌شود.
قبال توجه دیگر از این دیدار حضور خیر بزرگواری بوده که به فرماندار و ریاست بهزیستی این شهرستان تاکید بر رسیدگی جدی این خانواده داشته و عنوان کرد: حرکت این مادر به مانند ایثارگری بانوی بزرگوار ما حضرت زینب کبری(س) در واقعه کربلا است.
فرماندار ویژه آمل نیز حرکت ایثارگرانه این مادر را اجر و قربش را با وعده بهشت بیان و عنوان کرد: رشادت این مادران نمونه‌ای از صبر و استقامت زینب کبری در کربلاست.
غلامحسین شفیع‌زاده با اشاره به وضعیت بی‌کاری تنها فرزند سالن خانواده قول مساعدت داد تا آن‌جایی توانایی دارد برای وی کاری در نهاد دولتی یا شرکت معتبر جویا شود تا از بی‌کاری در آید.
این خیر آملی با اهدای مبلغ 20 میلیون ریال به مادر فداکار این موجودی را به عنوان واسطه‌ این مادر با بی‌بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) برای وی بیان کرد و گفت: این هدیه هر ماه به حساب مادر ارزشمند معلولان برای رسیدگی آن‌ها واریز خواهد شد.
در ادامه این دیدار این خیر با شنیدن درد و دل‌های زهرا خانم و نارحتی‌اش نسبت به بیماری‌اش از ریاست بهزیستی این شهرستان خواستار یک پرستار برای رسیدگی فرزندان وی آن هم روزی دو ساعت شد. همچنین از فرماندار آمل قول گرفت که هفته‌ای یک بار ماشینی در اختیار معلولان و مادر قرار گیرد تا یک روز کامل آنها را در شهر بگرداند.
اصحاب رسانه در این دیدار نیز بار دیگر قلم در دست گرفته و این وعده‌ها به تحریر آورده تا دوباره موجب بدقولی از سوی مسئولان نشود.
حضور مسئولان اجرایی، خودباوری معلولان در جامعه
اگر چه امثال خانواده نورمحمدی عمران در این شهرستان و استان کم نیستند اما حرکت دیدارمسئولان با معلولان و توجه خیرین بزرگوار برای رفع نیازهای آنها موجب دلگرمی معلولان می‌شود تا بر این باور برسنند که آن‌ها نیز در یک جامعه هستند و به مانند افراد عادی مورد توجه واقع شوند به طوری‌که در آینده بتوانند در ادارات و نهادهای گوناگون به فعالیت بپردازند.
توانایی‌ها و توانمندی‌هایی که امروزه از سوی برخی از معلولان جسمی، حرکتی و ذهنی موجب درآمدزایی خانواده‌هایشان شده است بنابراین مسئولان ما باید برای حمایت از آنها اقدامات لازم را بردارند تا این همت در مازندران نهادینه شود.

گزارش از: کبریا مقدس، تسنیم

6 thoughts on “ایثارگری مادر آملی +عکس”
  1. چقدر اشتباه تایپی دارین؟
    یه ویراستار اولین چیزی است که این خبرگزاری می خواهد
    لطفا پیگیری شود

  2. رفیق بیکلک مادر یک ضربالمثل آفریقایی می گوید مادر طلاست

  3. با درود و سلام به همه زنان ، دختران و مادران عزیز .
    خصوصا این مادر بسیار فداکار، اجر شما با حضرت زهرا(س)

  4. احسنت به مادر فداکار
    بهشت زیر پای مادران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *