دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر مازندران گفت: تمام آرایشگاه‌های زنانه و باشگاه‌های ورزشی بدون مجوز پلمب می‌شوند.
 علی مرادی امشب در جلسه مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با بیان اینکه جلسات کمیته‌های شورای هماهنگی باید فعال و موضوعات به‌صورت شفاف و دقیق بررسی شود، اهمیت جلسه شورای هماهنگی مواد مخدر را مهم دانست و اظهار داشت: اهمیت این جلسه بعد از شورای تامین بسیار بالا است و مسئولان باید در جلسات با آگاهی کامل حضور یابند.

وی افزود: آمار استفاده از مواد مخدر و معظل اعتیاد به نسبت در حال افزایش است به طوری که در حال حاضر این آمار  از 46درصد به 50 درصد رسیده است.

دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر مازندران با بیان اینکه 50 درصد از افرادی که به زندان رفته‌اند ریشه جرایم‌شان اعتیاد  است، بیان داشت: برای رفع این معضل نیاز به همکاری همه مردم است.

مرادی با تاکید به شفاف‌سازی مطالب و نتیجه‌گیری مطلوب از جلسات مبارزه با مواد مخدر، عنوان کرد: باید مردم درباره حل معضل اعتیاد نقش پیدا کنند و در قالب موسسات مردمی از قبیل سمن‌ها و گروه‌هایی که در راستای اعتیاد اطلاع دارند، استفاده شود.

وی با تاکید به تشکیل خانه خیران برای حمایت از معتادان بهبودیافته اذعان داشت: معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران نیز به تشکیل این خانه تاکید دارند.

این مسئول با تاکید به اینکه اعضای کمیته‌ها باید پاسخگوی عملکرد خود باشند، گفت: آگاه‌سازی وظیفه همه ماست و عملکردها باید انتقال پیدا کند تا ارزیابی دقیق نسبت به معضل اعتیاد به‌وجود آید.

مرادی با تاکید به اینکه بانک‌ها باید به بهزیستی در مورد موضوع اشتغال کمک کنند، ادامه داد: برای کارآفرینانی که برای معتادان اشتغال‌زایی کنند وام با بهره چهار درصد پرداخت می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر مازندران با اشاره به اینکه برای هریک از اعضای شورا وظایف قانونی تعریف شده است، تصریح کرد: فرهنگ پیشگیری باید در همه کمیته‌های پنج‌گانه شورای هماهنگی فعال شود و هر دستگاهی که همکاری نکند به ستاد معرفی شود.

وی با تاکید بر نظارت بر تمام مراکز از جمله خواربار فروشی، عطاری‌ها، باشگاه‌های ورزشی و آرایشگاه‌های زنانه، گفت: تمام آرایشگاه‌های زنانه و باشگاه‌های ورزشی بدون مجوز پلمب می‌شوند.

مرادی در پایان به تاثیر نقش روحانیت در جامعه پرداخت و یادآور شد: در مسایل اجتماعی نداشتن معنویت و از خدا فاصله گرفتن موجبات آسیب‌پذیری می‌شود و نقش روحانیت می‌تواند در آگاهی‌رسانی تاثیر زیادی داشته باشد.فارس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *