حمید رسایی مدیر مسوول 9 دی نسبت به تذکر هیات نظارت بر مطبوعات اعتراض کرد.

 به گزارش مشرق، مدیر مسوول 9 دی طی یادداشتی در سایت شخص اش نوشت: هفته گذشته و در آستانه افتتاح نمایشگاه مطبوعات امسال که شعارش را آزادی مسئولانه انتخاب کرده اند، نامه ای از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد به دفتر 9 دی رسید. محتوای نامه با تاریخ 93/7/28 تذکر به هفته نامه 9 دی به دلیل یادداشت «آلودگی سیاسی با دروغ های ابتکاری» بود. فکر کنم وزارت ارشاد عمدا در آستانه نمایشگاه مطبوعات این تذکر را به 9 دی داد تا برخی از محاسن این دولت را از یاد نبرد.

رسایی در ادامه یادداشت خود نوشته است: نکته جالب این است که در نامه معاون مطبوعاتی، علت تذکر وجود افترا و توهین به مقامات کشور و شخصیت های حقیقی عنوان شده. متن یادداشت 9 دی (اینجاست). این در حالی است که در هیچ جای متن توهینی نسبت به شخصیت های حقیقی و حقوقی صورت نگرفته هرچند بر اساس اظهارات شنیده شده از اعضای هیأت نظارت، اطلاق عنوان شیخ حامی فتنه به صانعی و هاشمی و همچنین طرح موضوع دروغ بودن آلودگی بنزین های داخلی دو موضوعی بوده که سبب این تذکر شده است!

نماینده مردم تهران متذکر شده است: تعجب 9 دی از این جهت است که دروغ بودن آلودگی بنزین داخلی توسط کمیسیون بهداشت و کمیسیون اصل 90 مجلس پس از بررسی اسناد و مدارک اعلام شده است و آقایان صانعی و هاشمی هم که با تمام وجود و بدون رودربایستی اعلام می کنند از فتنه سال 88 حمایت می کنند.
در ادامه اعتراضیه 9 دی آمده است:  اساسا وقتی 9دی به دلیل انتشار گزارش مجلس و تیتر کردن دروغ آلودگی بنزین داخلی تحت فشار قرار می گیرد چرا رسانه های زنجیره ای در کمال آرامش با فضاسازی نتوانند موضوع اسیدپاشی را به پاشنه آشیل امنیت ملی کشور تبدیل کنند. وقتی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد علی رغم گذشت یک ماه همچنان از بررسی عملکرد برخی رسانه ها در موضوع اسیدپاشی توسط هیأت نظارت خبر می دهد و اعلام می کند که هنوز در این خصوص به جمع بندی نرسیده تا به رسانه های هوچی گر و همصدا با بی بی سی تذکر دهد، طبیعی است که در خصوص دروغ بودن اتهام آلودگی بنزین های داخلی به نتیجه نرسد و 9 دی را مستحق تذکر بداند! خدایا مُردیم از بَس آزادیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *