هراز نیوز : پروژه ملی قطار سریع السیر آمل به تهران یا به اصطلاح ما مازندارنی ها مترو آنقدر پروژه مهم ،بزرگ و تاثیر گذاری است که حتی کارشناسان این حوزه هم ابهاماتی در خصوص اجر ایی شدن عملیات اجرایی این پروزه دارند اگر می خواهید بدانید این پروژه چند سال دیگر به اتمام می رسد و چقدر بودجه می خواهد ادامه مطالب را بخوانید .

ابراهیم دهقان سرپرست کارگاه این  پروژه  در گفتگو با خبرگزاری های کشور گفت: پیش‌بینی می‌شود که این پروژه در صورت تخصیص اعتبار پس از چهار سال به اتمام برسد.

وی  میزان اعتبار اولیه تصویب شده  را 77 میلیارد تومان برای آغاز پروژه مترو تهران به آمل دانست که از این مقدار اعتبار بالغ بر 20 میلیارد ریال به شرکت خصوصی آباد راهان پارس اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه کارگاه شرکت خصوصی آباد راهان پارس حدود یک ماه پیش فعالیت خود را آغاز کرده است، تصریح کرد: با راه‌اندازی تجهیزات و دستگاه‌های لازم، این پروژه یک درصد پیشرفت فیزیکی داشته است  و هم‌اکنون قطعه اول آن آغاز شده که حدود 20 کیلومتر است.

 

عزت الله یوسفیان ملا هم در گفتگو با خبرنگاران خبرگزاری فارس و مهر در امل  بیان داشت :  استان‌های شمالی نسبت به سایر استان‌های کشور از راه ارتباطی ریلی محروم است و با توجه به مقایسه استان مازندران با استان‌های دیگر، برای جلوگیری از احداث راه‌های ارتباطی عوامل عدیده‌ای وجود داشته که این موجب محروم شدن این استان از مزایای راه‌های ارتباطی شده است.

این مسئول با بیان اینکه استان مازندران از شرایط راه هوایی مناسبی برخوردار نیست، بیان کرد:در حال حاظر  در برخی از فرودگاه‌ها، تجهیزات هوایی کاملی وجود دارد که استان ما از آن محروم است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای متروی آمل ـ تهران با توجه به خرید واگن نیاز به هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی می‌شود.

توضیح :

در خبر اعتبار مورد نیاز برای ساخت مترو به همراه واگن های مورد نیاز مبلغ “هزار میلیارد ” درست است که به اشتباه به نقل از برخی خبرگزاری ها 10 هزار میلیارد ذکر شده است ، بدین وسیله از مخاطبان عزیز پوزش می طلبیم .

27 thoughts on “مترو آمل به تهران کی افتتاح می شود؟ چقدر بودجه می خواهد ؟+ توضیح هراز نیوز”
  1. ایجاد خط مترو جز درد سر برای شهروندان آملی به خصوص در آیستگاه اول هیج فایده دیگری ندارد ضمنا باعث روی آوردن افراد بی بضاعت به شهر و چنگ اندازی به زمینهای اطراف میشود

  2. انتقاد باید سازنده باشه نه بیجا و بی اساس و از روی چیزای دیگه باشه……
    انتقاد با سیاسی بازی فرق داره ….

  3. اقایان ارتفاع متوسط ناهمواریهای البرز 3500متر است.تونل امام زاده هاشم پس از 12سال هنوز مورد بهره برداری قرار نگرفتهاست چهار بانده کردن هراز به کجا کشیده شد ابزرگ راه تهران شمال را چه شده است نمی دانم شاید اینها به بهره برداری رسیده ما خبر نداریم اخ جون چه حالی میده متتتتتتتتتتتتتتتتتتروی امممممممل به تهران

  4. سلام من مطمئن هستم که این مترو احداث میشود. ولی احتمالا چیزی در حدود 147 سال دیگه. بالاخره کلنگ زدنش مهم بود که انجام شد. اینقدر بدبین نباشیم.

  5. انشاله این پروژه هم انجام میشه و بسوزن آنهایی که نمی توانند ببینن….

  6. دوستان عزیزسلام
    لطفا ازاپیشنهادات وانتقادات دیگران ناراحت نشویدوجبهه گیری نکنیدچون انتقاد موجب پیشرفت است نه عقب افتادگی کار!!!

  7. ازشما مسئولین محترم خواهش میکنم باسرعت این مترو ساخته بشه هم برای صرفه جویی دروقت وهم .برای امنیت بیشتر .وخطرات جاده ای که جان بسیاری را گرفته …از شما متشکریم

  8. من خودم از نزدیک دیدم.پروژه متروی آمل به تهران رو.دقیقا روبروی رستوران نارنجستان هراز .اونور خیابون برین سمت پایین .میبینید .. یا علی

  9. عزيزان و همشهريان عزيز و همه كساني كه براي اباري شهرستان زيباي امل دغدقه داريد واقعا جاي تشكر داره اما سخن من با مسئولين فرماندار استاندار و نماينده محترم من حدود 18 سال در تهران مشغل كار هستم تقريبا هر هفته در مسير جاده هاي شمال به خصوص هراز تردد دارم انصافا نسبت به سال هاي اول بهتر شد اما با توجه با اينكه اين جاده بين المللي و كشوري مي باشد و روزانه هزار نفر از هم وطنان مون تردد دارند اختصاص بوجه استاني براي تكميل چهار باند كردن ان واقعا بي انصافي است در ضمن از قديم گفتند نردبان پله پله اول بيايد هراز را چهار بانده كنيد بعد بريد سراغ مترو فرودگاه و …. كه هم اينها براي پشرفت شهر لازم است

  10. در شروع این پروژه شکی نیست اما دست کم زمان بهره برداری از آن بین 60 تا 80 سال خواهد بود و در ان زمان تکنولوژی های جدید حمل و نقل جایگزین مترو خواهد شد!!

  11. این کار اگر انجام بشه خیلی بار ترافیک کم میشه البته اگر در حد حرف نباشه بسیار کار خوباست

  12. درست چند هفته بعد از انتخابات و پیروز شدن آقای دکتر یوسفیان ملا، ایشون این پروژه رو فراموش کردن و الان نزدیک به دوساله که این پروژه تعطیله . خودمم فکر نمیکردم اینطور ادمی باشه
    یکی از کارمندان پروژه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *