هراز نیوز : پروژه ملی قطار سریع السیر آمل به تهران یا به اصطلاح ما مازندارنی ها مترو آنقدر پروژه مهم ،بزرگ و تاثیر گذاری است که حتی کارشناسان این حوزه هم ابهاماتی در خصوص اجر ایی شدن عملیات اجرایی این پروزه دارند اگر می خواهید بدانید این پروژه چند سال دیگر به اتمام می رسد و چقدر بودجه می خواهد ادامه مطالب را بخوانید .

ابراهیم دهقان سرپرست کارگاه این  پروژه  در گفتگو با خبرگزاری های کشور گفت: پیش‌بینی می‌شود که این پروژه در صورت تخصیص اعتبار پس از چهار سال به اتمام برسد.

وی  میزان اعتبار اولیه تصویب شده  را 77 میلیارد تومان برای آغاز پروژه مترو تهران به آمل دانست که از این مقدار اعتبار بالغ بر 20 میلیارد ریال به شرکت خصوصی آباد راهان پارس اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه کارگاه شرکت خصوصی آباد راهان پارس حدود یک ماه پیش فعالیت خود را آغاز کرده است، تصریح کرد: با راه‌اندازی تجهیزات و دستگاه‌های لازم، این پروژه یک درصد پیشرفت فیزیکی داشته است  و هم‌اکنون قطعه اول آن آغاز شده که حدود 20 کیلومتر است.

 

عزت الله یوسفیان ملا هم در گفتگو با خبرنگاران خبرگزاری فارس و مهر در امل  بیان داشت :  استان‌های شمالی نسبت به سایر استان‌های کشور از راه ارتباطی ریلی محروم است و با توجه به مقایسه استان مازندران با استان‌های دیگر، برای جلوگیری از احداث راه‌های ارتباطی عوامل عدیده‌ای وجود داشته که این موجب محروم شدن این استان از مزایای راه‌های ارتباطی شده است.

این مسئول با بیان اینکه استان مازندران از شرایط راه هوایی مناسبی برخوردار نیست، بیان کرد:در حال حاظر  در برخی از فرودگاه‌ها، تجهیزات هوایی کاملی وجود دارد که استان ما از آن محروم است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای متروی آمل ـ تهران با توجه به خرید واگن نیاز به هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی می‌شود.

توضیح :

در خبر اعتبار مورد نیاز برای ساخت مترو به همراه واگن های مورد نیاز مبلغ “هزار میلیارد ” درست است که به اشتباه به نقل از برخی خبرگزاری ها 10 هزار میلیارد ذکر شده است ، بدین وسیله از مخاطبان عزیز پوزش می طلبیم .

27 thoughts on “مترو آمل به تهران کی افتتاح می شود؟ چقدر بودجه می خواهد ؟+ توضیح هراز نیوز”
  1. آقا محبت کنید آدرس کارگاه رو هم بنویسید تا ما هم یک سری به اونجا بزنیم و از نزدیک ببینیم به شما ایمان داریم جناب مستدام اما زمونه بدی شده و به کسی نمی شه اطمینان کرد

  2. بر اساس اخلاق رسانه اي و حرفه اي اين نظر را درج فرماييد:
    1- هزينه برآوردي بالغ بر 10 هزار ميليارد تومان مي باشد.
    2- اعتبار اوليه مصوب 77 ميليارد تومان مي باشد.
    3- اعتبار اوليه تخصيص يافته 2 ميليارد تومان مي باشد.
    4- پيشرفت فيزيكي 1 درصد اعلام شد.
    حال چند سوال و نكته جهت استحضار نماينده عزيز و بزرگوار :

    1- 10 هزار ميليارد تومان اعتبار را از كدام رديف ( ملي – استاني – مشاركت با سرمايه گذار خارجي ) تامين مي كنيد؟
    2- بطور ميانگين در سال هاي مقدار اعتبارات ملي و استاني تخصيص يافته به تمام طرح هاي تملك استان حدود 600 ميليارد تومان بوده است پس قطع به يقين از اين مسير به اعتبار مورد نياز دسترسي نخواهيد داشت.
    3- مشاركت با سرمايه گذار خارجي دور از دسترس است چرا كه بليط رفت و برگشت مترو آمل – تهران بالاي يك ونيم ميليون تومان در خواهد آمد كه قطعا در صحنه عمل امكان پذير نخواهد بود.
    4- تجربه مشاركت با سرمايه گذار خارجي در آزاد راه تهران – شمال را بازخواني فرماييد.
    5- سد هراز آمل با هزينه تمام حواشي پروژه زير 1000 ميليارد تومان اعتبار نياز دارد كه بعد از چند سال تنها حدود 15 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
    6- تعريض محور هراز بعد از چندين سال چرا هنوز به اتمام نرسيده؟

  3. آقا تورو خدا نظر بنده رو قرار بدین.
    بابا ما تا کی باید دنبال سنگ بزرگ برداشتن باشیم این پروژه با وضع تخصیص بودجه های عمرانی کشور تقریبا محاله.چرا دنبال کارهای شدنی تر نیستیم. برید یه نگاهی به شهر بندازید ببینید مردم از چه مشکلاتی رنج می برند بریم اونا رو حل کنیم.از جمله ی این مشکلات عبارتند از:
    1-عدم اتمام تعریض جاده آمل-چمستان بعد از 7سال
    2-عدم پیشرفت قابل توجه در پروژه کمربندی امام زاده عبدوالله که در سال86 کلنگ زنی شد
    3-ناتمام ماندن تعریض جاده هراز بعد از حدود10 سال
    4-نداشتن یک کتابخانه عمومی در حد ظرفیت شهر آمل(کتابخانه کنونی دیگر گنجایش جمعیت علاقمند را ندارد.)
    5-دانشگاه فناوری های نوین هنوز زمین مناسب برای احداث پردیس دانشگاه را نیافته و در زمین اجاره ای مشغول تدریس است.
    6-رسیدگی به وضعیت میدان هزار سنگر و احداث گذرگاه غیر همسطح در این گذرگاه به علت این که در تقاطع سه کمربندی واقع شده و ترافیک سنگینی دارد.
    7-عدم پیشرفت مناسب در پروژه تعریض جاده قدیم آمل به بابل
    8-نبود یک هتل با ظرفیت مناسب در شهر (مثلا برای جشنواره ی فیلم یاس افراد در هتل نارنجستان نور اسکان داده شدند.
    و……
    آیا بهتر نیست این مسائل در اولویت قرار بگیرند تا پروژه مترو آمل به تهران.
    بنده با مسائل مربوط به کسری و عدم تخصیص بودجه عمرانی در این چند سال آگاه هستم اما از شما نماینده محترم مردم آمل می خواهم اولویت هایتان را تغییر دهید.مثلا آیا بهتر نبود ما از طریق قائم شهر به راه آهن سراسری متصل می شدیم این کار هم شدنی تر بود وهم حمایت شهر همجوارمان یعنی بالب را هم برای انجام این پروژه در کنار خودمان داشتیم. در ضمن از نماینده محترم و دولت فخیمه بابت تخصیص بودجه و تعریض قسمتی از جاده آمل چمستان تشکر می کنم.

  4. تصحیح می کنم :منظور از شهر همجوار بابل بود.

  5. با سلام
    بنده اطلاعات شهروند آملی رو قبول ندارم ایشان بدون داشتن هیچ اطلاعی این حرفها رو میزنند.
    یادمه وقتی سد شروع شد خیلی ها گفتن پروژه انجام نمیشه و از این حرفها….
    لازم به ذکر است سد هراز فقط دیوارش مانده و عمده کارها از جمله حفاری تونلها انجام شده.

  6. کی گفته این پروژه طولانی مدت هستش.
    شهروند آملی بهتره اطلاعاتت رو کامل کنی
    انشالاه با کمک نماینده محترم و توانمند شهر ویگیریهای ایشان این پروژه مانند سد به تندی شروع وتمام میشود.
    هر چند که سد در حال انجام میباشد….
    دوستان بجای سنگ اندازی بیاییند از این طرح ملی حمایت کنند نه اینکه اون رو غیر قابل ممکن بدانند……..
    بس نبود انقدر عقب ماندگی نسبت به شهر های دیگر؟؟؟؟؟
    حالا که یکی با زحمت و تلاش چنین پروژه هایی رو برا شهرمون میاره حمایت نمیکنیم سنگ اندازی نکنیم..
    یا حق

  7. آقای مهندس سد سازی
    آیا از شهر آمل بیرون رفتی تا به حال ؟ آیا به تابلوی سد توجه کردید ؟ آیا به گذشته هم نگاهی انداختید ؟
    چرا فقط جانبدارانه سخن بر زبان می آورید ؟ چرا حرف های بی ربط می گویید ؟
    آقای من دوست بزرگوار من ، پروژه سد ابتدای امر با نام ” سد نیروگاهی هراز ” تابلو خورد در منطقه ای به نام ” خر پول ” اما بعد واگذاری پیمانکار اول و زمین گذاشتن کار بنا به هر دلیل و دلایلی تابلوی آن به ” سد مخزنی هراز ” تغییر نام پیدا کرده است یعنی از سد نیروگاهی هیچ اثری نیست و اصلا قرار نبوده است که همچین طرحی باشد ، در سال 1355 به نماینده شهرستان آمل در مجلس همچین پیشنهادی شده که ابتدای امر قبل از پذیرش ایشان یک کارگروهی را تشکیل داده از زمین شناسان و جغرافی دانان و … که در جواب ایشان همچین نتیجه گیری در مجلس عنوان شد از نظرعلمی (( رودخانه هراز کثیف ترین رودخانه ایران است نه به خاطر آب شرب اشتباه نگیرید به دلیل داشتن املاح و مواد معدنی فراوانی که دارد )) و هر سدی روی آن قرار گیرد چه نیروگاهی و چه مخزنی فقط نهایتا 3 الی 4 سال آب دارد و بعد سد از املاح پر میشود و دماغه ی سد هر چه که باشد نمیتواند در مقابل آن همه سنگینی املاح مقاومت کند و اگر هم مقاومت کند لایروبی کردن سد در هر سه الی 4 سال مبلغی فراتر از ساخت آن در بر دارد که مقرون به صرفه نیست .
    ما پیشرفت آمل را میخواهیم و سربلندی آن را چون مرکز تمدن اسلامی ایران و اولین حکومت اسلامی ایرا ن به دست ” علویان ” در این شهر بنا شده است ، مفاخر علمی فراوانی داریم که به آنها میبالیم و …
    دوست عزیز همشهری عزیز ؛ سد مخزنی فقط و فقط وظیفه تقسیم آب را به زمین های کشاورزی همجوار به شهرهای مجاور مثل بابل و نور دارد همین و بس ، به سد مخزنی که در زمان ریاست جمهوری جناب آقای هاشمی ساخت و افتتاح شد در منطقه ساحل یه نگاهی بیندازید و املاح و مواد پشت آنرا از نزدیک مشاهده فرمایید اونوقت به من می رسید .
    اگر قرار بر سد سازی است پس چرا چهار بانده کردن جاده هراز آمل در کنار این سد برقرار شده و باهم تداخل دارند راوی می فرماید : این سد وقتی آبگیری شود تا تونل اول زیر آب خواهد رفت ، اما ما هر چه از تونل اول به پایین می آییم به سمت شهرمان جاده و تعریض آن در کنار هم هستند .
    این چه چهار بانده شدن و چه سدی است که تمام نماینده های ما که به مجلس راه یافتند از آن دم میزنند و میزدند تا به امروز اما هنوز به سرانجام نرسیده ، اگر چهار بانده شدن تا پایان سال آینده قبل از رای گیری یکنواخت و یک دست شد نعه مثل الان یک جا هست و جای دیگر هیچ من به شخصه مرید شما خواهم شد آقا 12 سال است که این طرح ملی بر روی زمین و به دست پیمانکارانی زمین خوار است از تهران به سمت آمل تا 6 باند هم شده و همه میبینید و دیدید فقط و فقط در محدوده شهر آمل این مفتضح به چشم می آید ، در مسیر جاده هراز فقط ببینید چند پل هست که باید تعریض شود تا چه برسد به خود جاده و تراشیدن سنگ های کوه ،
    در پایان : نرود میخ آهنین بر سنگ .
    موفق ، موید ، پیروز و منصور باشید در پناه ایزد منان .

  8. آقای بی وام اینجادر مورد مترو صحبت شده نه سد
    دوم ظاهرا شما بی اطلاع از پروژه ها و از رو احساسات حرف میزنید
    آقای بی وام اگر هر کسی بگوید من پروژه آوردم و در دوره من این کارها انجام شده که یسی سوال است. نماینده ای این کار رو کرده که بودجه ای آورده.و مردم خوب میدانند.
    پس سد لار دارای کثیقترین آبهاست…؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    چرا حرق کذب و مهمل میزنید….
    آب هرار جرو گواراترین آب دنیاست،
    و لطف کنید بدون اطلاع سخن نکویید.
    در ضمن جاده هراز باسرعت در حال انجام میباشد.
    برید یینید اتوبان تهران شمال رو که چندین سال که شزوع شده و کامل نشده که هیچ متوقف هم شده.
    من توصیه میکنم شما مسیر هراز رو یکیار بروید و خوب تماشا کنید.

  9. آقای بی وام اینجادر مورد مترو صحبت شده نه سد
    دوم ظاهرا شما بی اطلاع از پروژه ها و از رو احساسات حرف میزنید
    آقای بی وام اگر هر کسی بگوید من پروژه آوردم و در دوره من این کارها انجام شده که یسی سوال است. نماینده ای این کار رو کرده که بودجه ای آورده.و مردم خوب میدانند.
    پس سد لار دارای کثیقترین آبهاست…؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    چرا حرق کذب و مهمل میزنید….
    آب هرار جرو گواراترین آب دنیاست،
    و لطف کنید بدون اطلاع سخن نکویید.
    در ضمن جاده هراز باسرعت در حال انجام میباشد.
    برید یینید اتوبان تهران شمال رو که چندین سال که شزوع شده و کامل نشده که هیچ متوقف هم شده.
    من توصیه میکنم شما مسیر هراز رو یکیار بروید و خوب تماشا کنید….

  10. مدتی است که دوستان یک نماینده محترم پروژه متروی تهران به آمل را مطرح می نمایند و آنرا به نماینده محبوب خود منتصب می نمایند. انشااله نیز چنین باشد. اما اگر نماینده محترم ما و شما برش کاری بالایی دارند لطف بفرمایند و تنها زمین فوتبال شهرستان را هم از این وضع نابسامان که ده سال است فوتبالیستهای شهر را آواره کرده و در حالا حاضر مامن خلافکارها و معتادان شده است خارج نمایند .

  11. نمی دونم چرا تا از نماینده محترم انتقادی می شه یه عده شروع به دفاع بیخود از ایشون می کنند.بزارین این انتقادات انجام بشه تا مسیری که شهر در اون قرار داره بهبود پیدا کنه.در هر حال نماینده مردم هم باید در جهت اجابت خواسته های مردم حرکت کنه.خواسته های مردم هم از همین انتقادات و پیشنهادات مشخص می شه.

  12. آقای بی وام اینجا در مورد مترو صحبت شده نه سد
    دوم ظاهرا شما بی اطلاع از پروژه ها و از رو احساسات حرف میزنید
    آقای بی وام اگر هر کسی بگوید من پروژه آوردم و در دوره من این کارها انجام شده که بسی سوال است. نماینده ای این کار رو کرده که بودجه ای آورده.و مردم خوب میدانند.
    پس سد لار دارای کثیفترین آبهاست…؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    چرا حرف کذب و مهمل میزنید….
    آب هراز جزو گواراترین آب دنیاست،
    و لطف کنید بدون اطلاع سخن نگویید.
    در ضمن جاده هراز باسرعت در حال انجام میباشد.
    برید ببینید اتوبان تهران شمال رو که چندین سال که شروع شده و کامل نشده که هیچ متوقف هم شده.
    من توصیه میکنم شما مسیر هراز رو یکبار بروید و خوب تماشا کنید.

  13. جناب نماینده فعلامترو رابی خیال شوید صحبت های دوست عزیز نادر واقعا درست و منطقی می باشد فط یک مطلب رابه عرض برسانم واقعا در کجای کشور ترافیک و هدر رفتن وقت مردم مثل عصر پنج شنبه هاو جمعه های تابستان در جاده هاز ورودی نارنجستان هراز و پل چلاو به این سبک وجود دارد

  14. جناب نماینده فعلامترو رابی خیال شوید صحبت های دوست عزیز نادر واقعا درست و منطقی می باشد فط یک مطلب رابه عرض برسانم واقعا در کجای کشور ترافیک و هدر رفتن وقت مردم مثل عصر پنج شنبه هاو جمعه های تابستان در جاده هاز ورودی نارنجستان هراز و پل چلاو به این سبک وجود دارد

  15. جناب مهندس سد ساز لطفا به منظور تنوير افكار عمومي به اين سئوالات دقيق و كارشناسي پاسخ دهيد :
    1- كل اعتبار مصوب پروزه سد هراز آمل( تونل ها ، ديواره سد ، نيروگاه سد، اصلاح و ايجاد آن بخش از محور هراز كه زير آب خواهد رفت، تملك اراضي و ابنيه هايي كه زير آب خواهد رفت، و ..) چقدر است؟
    2- اعتبار تخصيص يافته تا به امروز چقدر است؟
    3- پيشرفت فيزيكي پروژه بر اساس آخرين صورت وضعيت تكميلي چقدر است؟
    بسيار خوشحال خواهيم شد كه با ادله و اطلاعات فني و كارشناسي بنده و آن(( دوست )) عزيز را
    مطلع فرماييد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *