خون حسین و اصحابش كهكشانی است كه بر آسمان دنیا، راه قبله را می‌نمایاند. اگر نبود خون حسین، جوشیدن سرد می‌شد و دیگر در آفاق جاودانه شب، نشانی از نور باقی نمی‌ماند. حسین سرچشمه خورشید است.

(سید شهیدان اهل قلم مرتضی آوینی)

سالیان زیادی از واقعه خونین کربلا می گذرد ولی همچنان دوستداران اهل بیت(علیه السلام) با شور خاصی، برای امام حسین(علیه السلام) و 72 تن از یاران باوفایشان عزاداری می نمایند که اهالی روستای گت کلا نیز همزمان با سراسر جهان، در دهه اول محرم الحرام امسال با حضور در پیرتکیه امام حسین(علیه السلام) روستای گت کلا با شعار «فرهنگ حسینی/ بصیرت دینی» عزاداری نمودند.

حجت السلام والمسلمین حاج سیدمجتبی خلیلی، سخنران دهه اول محرم الحرام روستای گت کلا بودند.

عصر تاسوعا، هیئت عزاداری امام زاده محمد(علیه السلام)سنگچال در هوای برفی به گت کلا آمدند و در تکیه امام حسین(علیه السلام) و مسجد امام علی(علیه السلام) گت کلا عزاداری نمودند.

ظهر عاشورا، در حالی که برف سراسر گت کلا را سفید پوش کرده بود، اهالی گت کلا در قالب دسته های زنجیرزن به امام زاده محمد(علیه السلام) سنگچال جهت عرض سلام و تسلیت خدمت امام زاده و عزاداری در کنار عزاداران منطقه، رفتند.

پس از اتمام عزاداری، عزاداران در تکیه امام حسین(علیه السلام)گت کلا، پس از صرف ناهار که توسط هیئت امناء محترم تکیه تهیه شده بود، مراسم عزاداری را به پایان رساندند.

انشالله این عزاداری، مقبول خداوند بزرگ قرار گیرد.

4 thoughts on “عزاداری حسینی در روستای گت کلا”
  1. این که امام زاده محمد(ص) سنگچال هستش (عکس آخر)

  2. در جواب »کجایید« باید بگم که تو متن واضح نوشته که اهالی گت کلا در قالب دسته زنجیرزن به امام زاده محمد(ع) سنگچال رفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *