رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست مازندران گفت: برپايي هرگونه دام هوايي ممنوع است و محيط زيست با آن برخورد قانوني خواهد شد .

کوروش ربیعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه مازندران،با بيان اينكه چهار روش شكار پرندگان مهاجر وجود دارد گفت: دام هاي هوايي بيرون دامگاه ،روش كرس ،روش گذر و روش شكار دوما است كه در اين بين فقط روش دوما مجاز بوده و دامگذار با گرفتن پروانه شكار مي تواند اقدام به شكار كند.

 

وي ادامه داد: دوما يكي از روشهاي است كه دامگذار با پرواز اردك محلي در اطراف دامگاه ،پرندگان مهاجر را به طرف چاله دام كشانده و دامگذار باانداختن تور بر روي پرنده اقدام به صيد آن مي كند.

 

ربيعي افزود: روش شكار دوما هيچ آسيبي به گونه هاي پرندگان مهاجر وارد نمي كند و در صورت شكار گونه هاي حمايت شده دامگذار آن را تحويل محيط زيست مي دهد.

 

وي به شكار غير مجاز پرندگان مهاجر اشاره كرد و افزود: در صورتي كه فردي اقدام به شكار پرندگان مهاجر به روش غيرقانوني كند برخورد قانوني خواهد شد .

 

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست مازندران تصريح كرد: برپايي هرگونه دام هوايي ممنوع است و محيط زيست با آن برخورد قانوني خواهد شد .

 

ربيعي ادامه داد: قصد داريم با همكاري دستگاه هاي ديگر دام هاي هوايي غير مجاز را جمع آوري كنيم .

 

وي به بازار فروش پرندگان مهاجر در فريدونكنار اشاره كرد و افزود: در اين بازار فقط گونه هاي كه شكار آن مجاز بوده به فروش مي رسد و در صورت مشاهده شكار و فروش هرگونه پرنده تحت حمايت با آنها برخورد قانوني خواهد شد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *