مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با بیان اینکه مذاکرات هسته ای تا به امروز برکات زیادی داشته است ، گفت: تضعیف مذاکرات کار منطقی نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ‘ عباس سلیمی نمین ‘ روز سه شنبه در همایشی با نام ‘ هسته ای بودن یا نبودن ، مساله این است ‘ در دانشگاه علوم کشاورزی ساری افزود : همه ما در این عرصه باید هوشمندانه عمل کنیم.

وی بیان کرد : هر عنصری که متعلق به این ملت باشد می فهمد دولت در عرصه بین الملل مساله سنگینی را دنبال می کند که نیاز به پشتوانه اکثریت این ملت دارد.

او بهره برداری مثبت از مذاکرات را نیازمند هم افزایی ملی دانست و تاکید کرد : ملت با تعامل کلامی و نظری می تواند از تیم مذاکره کننده حمایت کند.

سلیمی نمین با تاکید بر اینکه همه حقوقدانان و اهل نظر باید دولت را در مذاکرات حمایت کنند ، اظهار داشت: با حمایت همه جانبه ، تیم مذاکره کننده دقت بیشتری به خرج خواهد داد.

وی مذاکره را از سیاست های کلان نظام عنوان کرد و افزود : این مذاکرات نتایج مثبتی برای نظام خواهد داشت و برای ملت می تواند مفید باشد.

مدیر دفت مطالعات و تدوین تاریخ ایران با بیان اینکه دولت یازدهم یک مجموعه با سلایق نزدیک است ، اظهار داشت : اما اختلاف نظرهایی هم وجود دارد که عده ای نسبت به یافته های گذشته تجدید نظر و عده ای دیگر نیز نسبت به یافته های گذشته مسر هستند که می گویند با نگاه نرم به غرب مسایل و مشکلات را می توان حل کرد.

وی با بیان اینکه در دولت گذشته برخی از مشکلات تیم مذاکره کننده را تضعیف می کرد ، افزود : تفرفی در دولت گذشته وجود داشت که توفیق مذاکرت در آن حاصل نشد.

سلیمی نمین گفت : البته قوت هایی هم در دولت احمدی نژاد وجود داشت که یکی قاطعیت در برابر غرب بود که مذاکرات را در کشورهای مختلف دنبال می کرد و ارزش زیادی برای افکار عمومی قایل بود.

وی با بیان اینکه انتخابات سال 92 غفلت های صورت گرفته گذشته را در حوزه هسته ای جبران کرد ، افزود : نتیجه انتخابات سال 92 مورد تایید تمام گرایش های سیاسی بود.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت : با روی کار آمدن دولت روحانی ، فرصت برای ایران ایجاد شد که با ادامه مذاکرات در سطح بین المللی ، اتحاد بین کشورهای غربی را در هم بشکند.

وی با اشاره به اینکه عده ای در حالی که دولت احمدی نژاد در سطح بین المللی مذاکرات می کرد ، عقبه او را زیر سووال می بردند ، افزود : در دولت روحانی این مشکل وجود نداشته است.

سلیمی نمین با بیان این مطلب که عده ای مذاکرات را علیه ایران می دانند و عده ای هم خوش بینانه به این مساله نگاه می کنند ، اظهار داشت: این مذاکرات تجارب مهمی را برای دولت رقم زد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *