گروه شوک- آرزو کیهان: باستان‌شناسان می‌گویند به اسرار مرگ زودرس «توت عنخ آمون» فرعون معروف مصر پی برده‌اند. آرامگاه این فرعون در منطقه ای به نام دره پادشاهان در سال 1922 میلادی کشف شد و از آن زمان تاکنون دانشمندان در حال بررسی زندگی و مرگ اسرارآمیز این فرعون جوان هستند. آخرین اخبار منتشر شده حاکی است این فرعون مصر تنها 10 سال حکومت کرده و در جوانی مرده است. اکنون تحقیقات بر داده‌های تجزیه و تحلیل شده به وسیله دو هزار اسکن کامپیوتری نشان می‌دهد «توت عنخ آمون» با نارسایی‌های فیزیکی به دنیا آمده بود.
باستان‌شناسان علت این نارسایی‌ها را ازدواج پدر و مادر وی که خواهر و برادر یکدیگر بوده‌اند، عنوان کرده‌اند و همین موضوع باعث بروز اختلالات ژنتیکی در اندام این فرعون شده است. پایتخت حکومتی وی شهر «تب» بود که تنها 10 سال حکومت کرد که باستان‌شناسان معتقدند دوران اقتدار وی شکوه و درخشندگی خاصی داشت. او در سن 19 سالگی بی‌آنکه جانشینی برای خود انتخاب کند، درگذشت.
تحقیقات باستان‌شناسان و پزشکان نشان می‌دهد ازدواج پدر و مادر وی به عنوان خواهر و برادر در آن زمان در مصر باستان رواج داشته است. چهره بازسازی شده نشان داد چهره «توت عنخ آمون» بیشتر شبیه به زنان بوده و از ناحیه یک پا نیز مشکل حرکتی داشت.
به گفته آنان، تعادل نداشتن هورمون باعث مرگ زودرس این فرعون پرآوازه شده، در حالی که برخی از مورخان تصادف وی با ارابه خود و شکستگی جمجمه‌اش را عامل مرگ او می‌دانند اما فرضیه اختلالات هورمونی با توجه به اسکن‌های انجام شده قابل تأیید‌تر است. «آلبرت روی» از مؤسسه مومیایی در ایتالیا با مطالعه DNA خانواده سلطنتی مصر این حقیقت بزرگ را در مورد پدر و مادر توت عنخ آمون یافته است. «هوتن اشرفیان» استاد جراحی دانشگاه امپریال لندن هم می‌گوید: بیماری این فرعون نشان می‌دهد وی از تعادل نداشتن هورمونی رنج می‌کشید. «اشرف سلیم» از مؤسسه رادیولوژی مصر نیز ادعا می‌کند کالبدشکافی‌های انجام شده روی کالبد مومیایی شده فرعون نشان می‌دهد انگشتان پا و استخوان‌های یک پای او با هم متفاوت بوده و مجبور می‌شد برای راه رفتن از عصا استفاده کند.

تصادف خونین با تشنج ناگهانی راننده
تشنج راننده حادثه  خونینی را در بزرگراه آزادگان رقم زد. ساعت 10 صبح یکشنبه با تشنج راننده خودروی سواری هنگام رانندگی و از دست دادن کنترل خودرو و برخورد شدید آن با جداول وسط بلوار آتش‌نشانان ایستگاه 50 به در شمالی حرم مطهر امام خمینی(ره) روبه‌روی بخشداری آفتاب اعزام شدند. «عزیز غلامی‌نسب» رئیس ایستگاه 50 که در محل حادثه حضور داشت در این باره گفت: در این حادثه هر چهار سرنشین خودرو از ناحیه سر، دست و پا دچار مصدومیت شده و درون خودرو محبوس شده بودند. وی افزود: آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل حادثه اقدام به قطع جریان برق خودرو کرده و با استفاده از ابزار مخصوص، مصدومان را از خودرو خارج کرده و برای انتقال به مراکز درمانی تحویل امدادگران اورژانس دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *