در حالی که مردم و آتش نشانان با اورژانس به منظور حضور در محل حادثه تماس گرفتند، تیم امدادی اورژانس از حضور در محل این اتفاق سر باز زد.

به گزارش بلاغ به نقل از نیمه پر رامسر، شب گذشته حوالی ساعت یک بامداد در ضلع شمالی چهار راه بسیج  این شهرستان، جوان ۲۳ ساله ای به نام «م – ر» اهل شهر سراب به نیت خودکشی به بالای تیر برق فشار قوی رفت.

بعد از گذشت دقایقی از این اتفاق اداره برق سریعاً برق منطقه را قطع می کند و تیم های آتش نشانی و پلیس هم به منطقه اعزام می شوند.

نکته قابل توجهی که در این بین اتفاق افتاد، این بود که بعد از تماس های متعدد با اورژانس ۱۱۵، تیم امدادی از حضور در محل خودداری کردند و جواب ناپسند و خجالت آوری به مردم دادند.

در این بین چند نفر به دلیل نبود امکانات لازم با گرفتن پتو زیر تیر برق سعی داشتند تا بعد از انداختن فرد مذکور جلوی ضربه شدید به وی را بگیرند.

این جوان که قصد خودکشی داشت، با دیدن ماشین بالا بر اداره برق که برای کمک اعزام شده بود خود را به سمت زمین کناری پرتاب کرد و به زمین خورد.

جالب توجه است که هنوز از تیم امدادی اورژانس خبری نبود و چند نفر به همراه پلیس و آتش نشانی او را با یک ماشین شخصی به بیمارستان منتقل کردند.

طبق معاینات اولیه به جز چند خراش سطحی آسیب دیگری متوجه این جوان نشد.

آنچه که شنیده شده، این جوان علت این کار خود را این گونه اعلام کرد که پدر و مادرش وی را رها کرده اند.

حال باید از مسئولان و اورژانس ۱۱۵ پرسید که وقتی ایستگاه اورژانس تنها ۲۰۰ متر با محل حادثه فاصله دارد، چه دلیلی باعث می شود که تیم امدادی اورژانس در محل حادثه حضور پیدا نکند؟!

آیا اقدام پیشگیرانه و حضور به جا و به موقع تیم امدادی اورژانس در این مسائل و رویدادهای غیر قابل پیش بینی در شهرستانی با وسعت کم، همانند رامسر امری غیر قابل انجام است؟!

اگر صدمات و آسیب دیدگی های قابل توجهی در عمل غیر قابل دفاع این جوان به وی حادث می شد، آیا باز هم حضور اورژانس در این زمینه موثر نمی بود؟!

حال بایستی خدا را شاکر بود که برای این جوان اتفاقی غیر قابل جبرانی رخ نداده است، اما مسئولین مربوطه اقدام لازم را در جهت توجیه نیروهای امدادی در این مسائل را داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *