همایش بزرگ پیاده رویی خانوادگی در شهرستان آمل روز جمعه با هدف حمایت و توجه بیشتر شهروندان به بیماران مبتلا به سرطان در این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در آمل، دراین همایش که با حضور قشرهای مختلف مردمی و کودکان در مسافت حدود 3 کیلومتری میدان قائم تا پل معلق آمل برگزار شد، بیش از هزار نفر از خانواده های آملی حضور داشتند.

شرکت کنندگان در این پیاده روی خانوادگی با حمل پلارک و دست نوشته های توجه بیشتر شهروندان به شیوع بیماری سرطان در میان افراد جامعه و نیز بر حمایت بیشتر از این بیماران در جهت تامین امکانات درمانی برای آنان از سوی مسئولان استانی وشهرستانی تاکید کردند.

مدیرعامل انجمن بیماران سرطانی آرین شهرستان آمل در این رابطه گفت: هدف از برگزاری مراسم پیاده روی خانوادگی ، در آستانه هفته تربیت بدنی و گرامی داشت روزجهانی بیماران سرطانی بوده است.

‘ رحمت مسقطی ‘ افزود: فعالیت های ورزشی به خصوص پیاده رویی خانوادگی ایجاد روحیه نشاط وسلامتی در خانواده ها ونهادینه کردن فرهنگ پیاده رویی خانودگی و افزایش سلامت عمومی در جامعه می شود.

وی با اشاره به اینکه توجه بیشتر خانواده ها به امر ورزش وسلامتی همواره مورد تاکید است ادامه داد: برگزاری مستمر همایش های پیاده رویی به مناسبت های مختلف در طول سال می تواند فرهنگ پیاده رویی را در میان خانواده ها نهادینه کند.

مسقطی اضافه کرد: ورزش سالم به خصوص پیاده رویی های عمومی باعث افزایش سلامت عمومی جامعه را هم به همراه دارد.

مدیرعامل انجمن بیماران سرطانی آرین شهرستان آمل با بیان اینکه متاسفانه اکنون بیش از هزار بیمار سرطانی در این شهرستان تاکنون شناسایی شدند، تصریح کرد: متاسفانه به علت کمبود امکانات دولتی ، امکان ارائه خدمات مورد نیاز این بیماران در این شهرستان محدود است و نیاز است مسئولان استانی وشهرستان بیشتر به نیاز بیماران سرطانی وخانواده های انان توجه کنند.

دراین مراسم برخی شرکت های خصوصی شهرستان از پیاده روی خانوادگی که به همت انجمن بیماران سرطانی شهرستان آمل برگزار شد، درتهیه جوایز شرکت کنندگان پشتیانی وکمک مالی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *