.
.دبیرکل حزب الله لبنان بر لزوم هوشیاری ملتهای منطقه در برابر توطئه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای به راه انداختن فتنه های مذهبی و طایفه ای تاکید کرد.

به گزارش  شبکه تلویزیونی المنار، سید حسن نصرالله در جمع صدها هزار نفر از عزاداران امام حسین (ع) در حاشیه جنوبی بیروت افزود، حضور ما امروز در اینجا برای اعلام وفاداری به امام حسین (ع) است. ما هر سال این مراسم را برگزاری می کنیم تا بر بیعت و اراده خود برای پیمودن راه انبیاء، ائمه و شهداء تاکید کنیم.
وی گفت، تهدید اصلی برای امت اسلامی، طرح آمریکا و دشمن اسرائیلی است. ملتهای مسلمان همواره باید  به این مسئله هوشیار باشند و فریب آمریکا را نخورند. آمریکاییها امسال تلاش کردند خود را حامی حقوق ملتها جلوه دهند، اما همه ما پیشینه آنها را در حمایت از دیکتاتوریها می دانیم. همه دیکتاتورهایی که سرنگون شدند از نظر امنیتی، سیاسی و اطلاعاتی از حمایت واشنگتن برخوردار بودند.
وی اضافه کرد، دولت آمریکا هم مانند شیطان عمل می کند. همانطور که شیطان در روز قیامت می گوید تسلطی بر پیروان خود نداشت و آنها مختار بودند، آمریکا هم امروز که دیکتاتورهای متحد آن سرنگون شدند روابط خود را با آنها  نفی می کند.

وی با تاکید بر اینکه دولتهای آمریکا هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند گفت، بارک اوباما خود اذعان کرد دولتش امتیازاتی به اسرائیل داده است که هیچ دولتی در آمریکا پیش از این چنین امتیازاتی به این رژیم نداده بود. سیا به جایی رسید که به مخبر اسرائیل در لبنان تبدیل شده است.
وی خطاب به ملتهای مسلمان گفت، دوست و دشمن را با یکدیگر اشتباه نگیرد. اشغالگر اصلی فلسطین آمریکاست و ما نباید این مسئله را فراموش کنیم.

وی افزود، آمریکا که در طرح خاورمیانه جدید خود به لطف مقاومت و کشورهای مبارز و در راس آنها ایران و سوریه و هوشیاری ملتها شکست خورد، امروز به دنبال  فتنه انگیزی و کشمکش داخلی، مذهبی و طایفه ای در منطقه است و ما امروز باید نسبت به این مسئله هوشیار باشیم. ما از پرداختن به اختلافات مذهبی و طایفه ای باید خودداری کنیم، زیرا این کار خدمت به آمریکا و اسرائیل است. تنها گزینه پیش روی آمریکا واسرائیل برای تسلط مجدد بر منطقه همین فتنه انگیزی طایفه ای و مذهبی است. همه ما باید  به مقدسات یکدیگر احترام بگذاریم و در اینجا بر فتوای امام خامنه ای در مورد احترام به مقدسات همه طوایف و مذاهب تاکید می کنم.واحد مرکزی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *