سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه از موافقت دمشق با امضای پروتکل اعزام ناظران اتحادیه عرب به این کشور برای نظارت بر تحولات سوریه خبر داد.

هراز نیوز -جهاد مقدسی امروز در نشست خبری گفت وزیر امور خارجه سوریه دیشب، نامه مثبتی در این خصوص به نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب ارسال کرد و اکنون منتظر دریافت پاسخ العربی هستیم.
وی افزود، موافقت دمشق با امضای پروتکل پیشنهادی اتحادیه عرب به این دلیل است که علاقه مند نقش آفرینی کشورهای عربی برای دستیابی به راهکاری به منظور برون رفت از بحران در کشورمان هستیم و از دخالت طرفهای خارجی در امور داخلی سوریه  جلوگیری کنیم.
این مقام سوری تصریح کرد، تغییرات مورد نظر سوریه اجرائی است، و به هیچ وجه مفاد این پروتکل را تغییر نمی دهد ، لذا ما به دریافت جواب مثبت اتحادیه عرب خوشبین هستیم و چنانچه طرف مقابل برای پایان بحران در سوریه حسن نیت داشته باشد ، این پروتکل امضای خواهد شد.
جهاد مقدسی گفت، پیشنهادهای دمشق این است که نامه های مبادله شده میان المعلم و العربی درباره این پروتکل به  عنوان سند رسمی تلقی، و اصل حاکمیت سوری رعایت شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه گفت در نامه ولید المعلم به نبیل العربی باردیگر این مسئله یادآورشد که براساس منشور این اتحادیه هیچ کشور عربی نباید برای تغییر نظام سیاسی در کشور عربی دیگر وارد عمل شود.
وی گفت المعلم در نامه اش نوشت  امضای این پروتکل، تحریمهای اعمالی و تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب لغو شده تلقی خواهد شد.
جهاد مقدسی امضای پروتکل ناظران را گامی در مسیر دستیابی به راه حلی برای برون رفت از بحران مرکب در سوریه دانست و افزود، اینک سوریه فراروی حمله همه جانبه قرار دارد که جنگ رسانه ای، قاچاق سلاح، عملیات تروریستی و حمایت از گروه های مخالف نظام سیاسی از جمله جلوهای آن است.
وی با اشاره به اینکه مخالفان نظام سیاسی به هیچوجه خواهان گفتگو با نظام سیاسی حاکم در سوریه نیستند ، گفت، این گروه هیچ جایگاه مردمی در داخل سوریه ندارند ، بلکه متکی به حمایت دشمنان سوریه هستند.
این دیپلمات ارشد سوری گفت سوریه از اتحادیه عرب خواسته است تا در هیات ناظران تنها از کارشناسان عرب استفاده شود، و آنها در مقابل متعهد شدند که این مسئله به طور منطقی و منصفانه در شورای وزیران اتحادیه عرب بررسی شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه با اشاره به اینکه هم اکنون نقشه طرفهای خارجی علیه منطقه آشکار شده ، خاطرنشان کرد،  آنها درصدد ضربه زدن به سوریه به عنوان ستون اصلی مقاومت در منطقه هستند.
مقدسی گفت گروه های مخالف نظام سیاسی سوریه ابزاری در دست طرفهای بیگانه شدند و به همین دلیل علیه مقاومت و کشورهای حامی جریان مقاومت از جمله ایران موضع گیری می کند.
همچنین این مقام سوری درباره پیام رزمایش دیروز ارتش سوریه گفت ، این رزمایشها طبق برنامه از پیش تعیین شده ارتش و با هدف محک زدن میزان آمادگی نیروهای مسلح سوریه برگزار شد.واحد مرکزی خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *