چاپ هشتمین مقاله علمی عضو هیأت علمی واحد اسلامشهر طی یک سال اخیر در فصلنامه های معتبر علمی و پژوهشی

پذیرش و چاپ مقاله ISI عضو هیأت علمی واحد اسلامشهر در فصلنامه روانپزشکی ایران

هشتمین مقاله علمی پژوهشی دکتر سید محمود میرزمانی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در طی یک سال گذشته، تحت عنوان ” مقایسه نظام ارزشی در میان یک گروه از زندانیان نظامی با گروه شاهد در تهران” در فصلنامه روانپزشکی ایران ( Iranian Journal of Psychiatry ) پذیرفته و به چاپ رسید.

دكتر سيد محمود ميرزماني عضو هیأت علمی واحد اسلامشهر در گفتگو با روابط عمومی این واحد دانشگاهی، هدف از این پژوهش را بررسی میزان ارزش مذهبی در یک گروه از مجرمین زندانی و مقایسه آن با یک گروه از افراد غیر زندانی دانست و افزود: “نتایج حاصل از این پژوهش، هماهنگ با تاکیدات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) بود که ایشان فرمودند: اگر زندانها را بگردید نمازخوان ها را در آنجا کمتر پیدا می کنید. لذا نتایج نشان داد که میزان ارزش مذهبی در مجرمان کمتر از گروه بدون سابقه بوده است.”

وی ادامه داد: با اتکا به نتایج این مطالعه و تحقیقات مشابه، می توان اهمیت مذهب و ارزش های دینی و مذهبی را در کاهش جرائم مورد توجه قرار داد.

میرزمانی توجه به اصول اعتقادی را یکی از اصول اساسی در زمینه پیشگیری از وقوع جرم دانست و افزود: به نظر می رسد با تقویت بنیه اعتقادی جوانان، از ارتکاب جرائم در بین آنان پیشگیری می گردد، لذا لازم است مسئولین قضایی در راستای جرم زدایی جامعه به یکی از محورهای اصلی و اساسی که همان تقویت ارزشهای مذهبی در جامعه است توجهی مضاعف نمایند.

2 thoughts on “پذیرش و چاپ مقاله ISI عضو هیأت علمی واحد اسلامشهر در فصلنامه روانپزشکی ایران”
  1. با سلام – مقاله بسیار خوب و ارزشمندی ارائه داده اند چنین مقالاتی و بکارگیری راهکارهای آن قطعاً از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی پیشگیری خواهد نمود

  2. مقاله بسیار عالی بود. به نظر بنده هم با بالا رفتن اعتقادات جوان البته نه با بایدها و اجبار بلکه با فهماندن اصولی و منطقی می توان به جامعه کمک کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *