مسعود اسماعیل پور در فینال وزن 61 کیلوگرم کشتی آزاد بازیهای آسیایی اینچئون با پیروزی برابر حریف هندی صاحب مدال طلای این وزن شد. میثم مصطفی‌جوکار نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد نیز با پیروزی در دیدار نهایی بازی‌های آسیایی مقابل کشتی‌گیر قزاق به مدال طلا رسید. پرویز هادی آزاد‌کار سنگین وزن کشورمان نیز دهمین مدال طلای بازی‌های آسیایی اینچئون را برای ایران به ارمغان آورد.

به گزارش خبرنگار اعتدال، مسعود اسماعیل پور (دارنده مدال نقره و برنز پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی جهان) امروز (دوشنبه) در فینال وزن 61 کیلوگرم برابر باجرانگ باجرانگ دارنده مدال برنز رقابت های کشتی سال 2013 جهان از هند قرار گرفت و با نتیجه 6 بر 5 حریف خود را از پیش رو برداشت و عنوان نخست را کسب کرد.

اسماعیل پور با کسب عنوان قهرمانی اولین مدال طلای بازیهای آسیایی خود و هشتمین مدال طلای کاروان ایران را هم بدست آورد.

وی دو طلای قهرمانی آسیا در سال 2014 قزاقستان و 2010 دهلی نو، مدال نقره 2012کره جنوبی و مدال برنز 2009 تایلند را در کلکسیون افتخارات خود دارد و با طلای بازیهای آسیایی اینچئون کلکسیون آسیایی خود را تکمیل کرد.

اواکنون طلای رقابت های قهرمانی جهان و بازیهای المپیک را در کلکیسیون افتخارات کم دارد.

اسماعیل پور در رقابت های وزن 61 کیلوگرم کشتی آزاد بازیهای آسیایی در دور نخست مقابل جمشید کنجی یف ازازبکستان با نتیجه 11 بر یک به برتری دست یافت.

اسماعیل پور در دور دوم لی سئونگ چول از کره جنوبی را با نتیجه 7 بر 2 با اقتدار شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

وی در مرحله نیمه نهایی در یک کشتی دیدنی با نتیجه 8 بر 3 از سد دولت نیازبیکوف از قزاقستان دارنده مدال برنز جهان به برتری دست یاف و فینالیست شد.

 

در وقت اول فینال اسماعیل‌پور یک بار حریفش را از تشک بیرون انداخت و به علت کم‌کاری حریف هندی یک امتیاز هم از اخطار او به دست آورد تا با برتری دو بر صفر نزد مربیان برود.

باجرنگ در وقت دوم به پاهای اسماعیل‌پور رسید و او را خاک کرد و کشتی 2 بر 2 شد تا با توجه گرفتن امتیاز درشت از او جلو بیفتد، اما آزادکار ایران به خوبی توانست او را در دایره قرمز کشتی خاک کند و 4 بر 2 پیش بیفتد، اما قدر برتری‌اش را ندانست و دو امتیاز دیگر از دست داد و باز هم کشتی 4 بر 4 شد و در آخرین ثانیه ها حریفش را خاک کرد و 6 بر 4 پیش افتاد و کشتی را پیروز شد.

 

 

در ادامه مسابقات چهار وزن سوم و پایانی رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های آسیایی نیز میثم مصطفی‌جوکار نماینده وزن 86 کیلوگرم کشورمان با پیروزی در دیدار نهایی مقابل حریف قزاق به مدال طلا دست یافت.

میثم مصطفی‌جوکار در 86 کیلوگرم در مرحله اول با نتیجه 11 بر یک مقابل ژانگ فنگ، نفر سوم آسیا از چین به برتری دست یافت و راهی یک‌چهارم نهایی شد. وی در این مرحله نیز با نتیجه 10 بر صفر از سد پاوان کومار از هند گذشت و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. جوکار در این مرحله هم با نتیجه 4 بر یک مقابل کیم گان یوک از کره‌جنوبی به پیروزی دست یافت و جواز حضور در فینال را کسب کرد.

وی در فینال با نتیجه 14 بر 4 از سد یسبولات نورژام‌بایف از قزاقستان گذشت و مدال طلا را بر سینه آویخت.

مدال طلای جوکار نهمین مدال طلای کاروان ایران در بازی‌های آسیایی بود.

 

 

 

پرویز هادی نیز به عنوان آخرین آزادکار تیم ایران با پیروزی در فینال وزن 125 کیلوگرم بازی‌های آسیایی صاحب دهمین گردن آویز طلای کاروان ایران در اینچئون شد و پایانی زرین برای تیم ملی کشتی آزاد رقم زد.

سنگین وزن کشورمان، دولت شعبان‌بک، حریف قزاقستانی خود را با نتیجه 6 بر یک شکست داد.

 

 

 

اما در وزن 74 کیلوگرم عزت اله اکبری مقابل قربانف کشتی گیر ازبک کاری از پیش نبرد و با نتیجه 3 بر دو مغلوب حریف شد و دست وی از مدال طلا کوتاه ماند. با این حال اکبری به مدال نقره بازی های آسیایی اینچئون دست یافت.

 

 
بدین ترتیب تیم ملی کشتی آزاد کشورمان با کسب 4 مدال طلا توسط رضا یزدانی، مسعود اسماعیل‌پور، میثم مصطفی جوکار و پرویز هادی و همچنین یک مدال نقره توسط عزت‌الله اکبری به کار خود در هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی که در شهر اینچئون کره جنوبی برگزار شد، پایان داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *