با حضور استاندار مازندران و معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري، مدير كل آمار و اطلاعات استانداري، فرماندار مركز استان و برخي مديران ستادي استانداري و دستگاه هاي اجرايي استان، طرح سرشماري عمومي كشاورزي استان در روستاي تپه سر روستاي شرفداركلاي علياي ساري، از امروز 5 مهرماه، آغاز و تا 18 آبان ماه به پايان خواهد رسيد

 با حضور استاندار مازندران و معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري ، طرح سرشماري عمومي كشاورزي استان آغاز شد.

به گزارش هراز ، ربيع فلاح جلودار، استاندار مازندران در مراسم آغاز اجراي اين طرح ، ضمن گرامي داشت ياد و خاطره ي شهداي دوران دفاع مقدس، اين هفته پرشكوه را ياد آور ايثارگري ها، مجاهدات و جان فشاني انسان هاي بزرگي دانست كه در راه دين، ميهن اسلامي و پيروي از امر ولي فقيه و رهبر خويش تلاش و مجاهده كردند.

فلاح، سرشماري عمومي بخش كشاورزي كشور را، زيربنا و اساس برنامه ريزي هاي كلان كشور در اين حوزه دانست و خاطر نشان نمود: ارتقاء بهره وري اقتصادي در بخش كشاورزي، يكي از نتايج مهم و برجسته اجراي اين طرح است.

وي با اشاره به اجراي طرح سرشماري كشاورزي عمومي استان، از 5 مهر لغايت 18 آبان ماه امسال، ياد آور شد: اين آمار محرمانه به مسوولان كمك مي نمايد تا بر اساس نيازهاي واقعي استان و كشور برنامه ريزي نمايند و تصميمات اصولي و موثر اتخاذ كنند.

رييس ستاد هماهنگي طرح سرشماري عمومي كشاورزي استان، با اعلام اين كه در دنيا روش هاي مختلفي براي آمار گيري وجود دارد، ابراز داشت: از جمله اين روش ها كه در آن به مخاطب و بهره بردار مراجعه مي گردد و حاصل آمار گيري بسيار دقيق است، روش سرشماري عمومي است.

استاندار با بيان اين كه در سالي كه گذشت، اقدامات خوبي در تهيه آمارهاي مختلف مورد نياز در استان از سوي معاونت برنامه ريزي و اشتغال استانداري صورت گرفته و آمار بخش هاي مختلف احصا شده است، اذعان داشت: در اين طرح نيز اين معاونت نزديك به 400 نفر از افراد تحصيل كرده را با برگزاري آموزش هاي تخصصي لازم،  مامور اجراي طرح نمود تا آماري منبعث از واقعيت هاي بخش كشاورزي به دست آيد و در برنامه ريزي ها موثر واقع شود.

نماينده عالي دولت در استان، با اشاره به اين كه با بهره گيري از ظرفيت دهياران، شوراهاي اسلامي و پايگاه هاي مقاومت بسيج مي توان در بخش هاي مختلف و طرح حاضر به آماري واقعي دست يافت، تصريح كرد: اعتبارات و بودجه اين طرح تامين شده است، ليكن چون طرح، طرحي عمومي است بايد با هم دلي و هم افزايي طوري عمل كنيم تا گوياي اهميت بخش كشاورزي استان در كشور و برخورداري مازندران از دانش آموختگان و منابع انساني كار آمد و زمينه هاي كاري مختلف باشد.

استاندار مازندران، از كشاورزان  خواست تا با توجه به اهميت طرح، اطلاعات را به طور دقيق و درست و واقعي به ماموران اجراي طرح ارايه نمايند و گفت: حاصل اطلاعات به صورت محرمانه نگهداري خواهد شد و در صورت واقعي بودن، در توسعه بخش كشاورزي به ويژه صادرات و واردات محصولات كشاورزي موثر خواهد افتاد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود،  با اشاره به اين كه 20 درصد از اشتغال استان از بخش كشاورزي تامين و بيش از 50 نوع محصول زراعي و باغي در مازندران توليد مي شود، عنوان كرد: سطح زير كشت استان، 600 هزار هكتار، مساحت اراضي باغي و زراعي، 470 هزار هكتار و ضريب كشت استان، بيش از 3/1 درصد مي باشد.

استاندار مازندران بر هم دلي و هم افزايي در مسير توسعه استان تاكيد كرد و بيان داشت: موانع توسعه و شكوفايي مازندران، در همه بخش ها بايد برداشته شود و كشاورزي و زير بخش هاي آن از محورهاي اصلي توسعه استان هستند.

با حضور استاندار مازندران و معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري، مدير كل آمار و اطلاعات استانداري، فرماندار مركز استان و برخي مديران ستادي استانداري و دستگاه هاي اجرايي استان، طرح سرشماري عمومي كشاورزي استان در روستاي روستاي شرفداركلاي علياي ساري، از امروز 5 مهرماه، آغاز و تا 18 آبان ماه به پايان خواهد رسيد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *