یدالله اکبرزاده فرماندار آمل در مانور سراسری زلزله در مدرسه راهنمایی دانشمند آمل با اشاره به اینکه امروز 13 میلیون دانش آموز در سراسر کشور و بطور همزمان در مانور زلزله حضور دارند گفت هرچه بتوانیم در تمرین به منظور مقابله با زلزله بیشتر در سایه وفاق و همدلی و با حضور همه دستگاههای خدماتی تلاش کنیم یقینا در بروز حوادث شاهد کم ترین تلفات مادی و انسانی خواهیم بود.

 فرماندار آمل با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که در سطح کلان کشور در مقابله با زلزله وجود دارد عدم مدیریت است  افزود: به علت عدم مدیریت در راستای کنترل، جمع آوری و امدادرسانی باعث تلفات بیشتری می شویم که یکی از اهداف اینگونه مانورها کم کردن مشکلات بعد از زلزله می باشد که چطور هر فردی به وظایف خود عمل کند.

اکبرزاده با اشاره به اینکه زمانی در حوادث موفق هستیم که دارای مدیریت صحیح باشیم گفت :نیروهای جوان و دانش آموزان سرمایه های اصلی نظام هستند و اگر بتوانیم در امر آموزش  اقدامات لازم را انجام دهیم کم ترین تلفات را خواهیم داشت.

وی در پایان افزود :بیشترین اثرگذاری بعد از زلزله بحث مسائل  روانی است که در راستای کاهش تلفات نیروی انسانی اثرگذار می باشد.

اکبر لطفی رییس اداره آموزش و پرورش آمل با اشاره به اینکه اینگونه مانورها یک نوع درس آموزش برای دانش آموزان می باشد گفت زمانی که زلزله ای به وقوع می پیوندد دانش آموزان باید یاد بگیرند تا چطور در پناهگاه،  ایمنی خود را تامین نمایند. وی در خصوص مقاوم سازی مدارس در سال های اخیر گفت ایمن سازی مدارس نسبت به سال های گذشته بیشتر شده است و حتی برخی از مدارسی که ساخته شده است بالای 8 دهم ریشتر مقاومت می نماید. وی در پایان افزود  آنچه که برای امروز در ساخت مدارس از سوی مهندسین در نظر گرفته می شود امنیت ساختمان است و نگاه آموزش و پرورش نیز در ساختمانهای جدید نگاه امنیتی و استکامی برای  بناها می باشد. در پایان مانورزلزله با اقداماتی چون اطفای حریق ، حمل مصدومین، کشف اجساد زیر آوار، برقراری امنیت در موقع حادثه، کمک رسانی دستگاههای خدماتی از قبیل آب ،برق ، گاز، هلال احمر ومخابرات برگزارشد.

One thought on “مازندران جزو استانهای زلزله خیز کشور است”
  1. خب پس این سد منگل چیه که دارن میزنننننننننننننن؟ میخوان آمل رو ببرن زیر آب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *