هراز نیوز :وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه دولت در زمان برداشت شالی مانع واردات برنج خارجی شد ، گفت : تنها راه حمایت از شالیکاران ، افزایش تعرفه واردات برنج است.

محمد رضا نعمت زاده در حاشیه بازديد از کارخانه تولید میلگرد و مصنوعات فلزی در شهرستان میاندرود استان مازندران در گفت و گو با خبرنگاران افزود : وزارت صنعت به منظور تنظیم بازار بارنج با هدف حمایت از کشاورزان و با همکاری وزارت جهاد کشاورزی اعلام آمادگی کرده است. 

وی با بیان اینکه دولت دخالتی در واردات برنج ندارد ، اظهار داشت : بر اساس نیاز و سود و زیان ،بخش خصوصی اقدام به واردات برنج می کند.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت بر لزوم مصرف تولیدات داخلی تاکید کرد و افزود : استان های شمالی ، بویژه مازندران قطب تولید برنج است که باید مورد حمایت قرار گیرد.

وی از نبود الگوی مصرف صحیح برنج در میان خانوارهای ایرانی انتقاد کرد و اظهار داشت : مصرف برنج بین مردم بهینه نیست و همین امر سبب می شود تا با اسراف در مصرف این محصول راهبردی ، همچنان وارد کننده باشیم.

استان مازندران با 230 هزار هکتار اراضی شالیزاری سالانه بیش از 980 هزار تن برنج سفید تولید می کند.

هم اکنون محصول بیش از 85 درصد از شالیزارهای مازندران برداشت شده است ، اما به دلیل پاین بودن قیمت دادو ستد و خرید و فروش در بازار برنج کم رونق است.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین در این مصاحبه وضعیت تولید و خرید گندم را در سال جاری مطلوب توصیف کرد و گفت : به نظر می رسد با بالا رفتن نرخ و اعلام بموقع قیمت تضیمنی گندم ، کشاورزان رغبت بیشتری برای تولید گندم دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفرش به استان مازندران از شرکت زغال سنگ البرز مرکزی و واحد گروه صنعتی بهمن سوادکوه و صنایع چوب و کاغذ مازندران بازدید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *