دكتر فلاح، در اين خصوص خاطر نشان نمود: با رایزنی‌های انجام شده براي احداث سرای تجاری به اجماع رسیده‌ایم و امید است با مشارکت تجار ایرانی اين مهم محقق شود و نمایشگاه دائمی نیز برای فروش محصولات احداث گردد

 به گزارش هرازنیوز ، ربيع فلاح جلودار، استاندار مازندران، در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان، توسعه تجارت با کشور روسیه را یکی از فرصت‌های مهم برشمرد و ياد آور شد: با توجه به وجود راه‌های زمینی، هوایی و دریایی با تمامی کشورهای همسایه و قابلیت‌های استان در حوزه کشاورزی و صنعتی باید در حوزه صادرات این محصولات اقدامات اساسی صورت گیرد.

فلاح با اشاره به سفر هیات تجاري آستراخان به مازندران، گفت: با وجود اینکه چند ماهی از اتمام اين سفر و انعقاد تفاهمنامه هاي  همكاري في مابين می‌گذرد، متاسفانه هنوز اقدام اساسي در جهت توسعه صادرات صورت نگرفته است.

استاندار مازندران با انتقاد از عدم فعالیت مطلوب و كارآمد دستگاه هاي اجرايي استان درجهت برطرف کردن موانع پیش روی صادرات، خاطر نشان ساخت: امروز تمام کشورهای دنیا برای صادرات به روسیه برنامه ریزی می‌کنند، ولی با وجود استقبال استاندار آستاراخان از محصولات مازندرانی ما همچنان بدون برنامه عمل می‌کنیم.

مقام عالي دولت در مازندران، با بیان اینکه مجوزی برای هیات دولتی جهت سفر به کشورهای منطقه صادر نمی‌شود، گفت: در سفر هیات آستاراخان به مازندران مذاكرات خوبي صورت گرفت و توافقات بسياري حاصل شد، ليكن حتی یک گزارش از این جلسات تا كنون به بنده ارائه نشده است.

وی افزود: هیات مي بايست براي رفع موانع و تنگناها با رایزنی با سفرا گره این مشکلات را باز می‌ نمود که متاسفانه به وظایف خود خوب عمل نکرده است.

استاندار مازندران با تاکید بر احداث سرای تجاری در آستراخان، اظهار داشت: با رایزنی‌های انجام شده براي احداث سرای تجاری به اجماع رسیده‌ایم و امید است با مشارکت تجار ایرانی اين مهم محقق شود و نمایشگاه دائمی نیز برای فروش محصولات احداث گردد.

فلاح خاطر نشان نمود: شورای سیاست گذاری صادرات بايد بصورت مستمر تشکیل جلسه دهد و اتاق بازرگانی نیز مي بايست اقدامات اساسی در توسعه صادرات صورت دهد.

علی احسانی، معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران،  نیز با انتقاد از عملکرد سازمان در حوزه صادرات، گفت: بر اساس برنامه ای که در سال گذشته تدوین شده باید رقم صادرات به دو میلیارد دلار افزایش پیدا می کرد که متاسفانه محقق نشده است.

احساني با اشاره به اینکه برای برطرف کردن چالش های صادراتی فرمهای نظر سنجي به سازمانها ارسال شده است ، بيان كرد : متاسفانه سازمانهای متولی بخش صادرات جلساتی با بخش خصوصی برگزار نكرده اند تا برنامه ریزی لازم در جهت برون رفت از مشکلات تدوین شود.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران با اشاره به مشکلات و چالش هاي صادراتی استان، ياد آور شد : باید مسئولان حوزه صادرات مسئولیت پذیر و ریسک پذیر باشند تا بتوانند مشکلات را از پيش رو بردارند و از فرصت ها و ظرفيت هاي توسعه صادرات به نحو بايسته استفاده نمايند.

وي با تاکید بر اینکه مدیران سازمان ها طی زمان بندی خاصی، برنامه عملیاتی خود در حوزه صادرات را به استانداری ارائه دهند، گفت: پايانه هاي مازندران بايد تقويت شود تا فعاليت هاي صادراتي استان ارتقا يابد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *