پورمحمدي با اشاره به اينكه يك سال از عمر دولت گذشت، اظهار داشت: از مباحثي كه در دولت مطرح است، برنامه‌ريزي، مطالبه و كار كارشناسي است كه دولت بر اين مسائل تاكيد ويژه دارد.
حجت الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي وزير دادگستري، در جلسه شوراي اداري استان مازنداران افزود: سيستم اداري بايد سالم، كارآمد، چابك و كم هزينه باشد.
وزير دادگستري اظهار داشت: موجب مباهات كارگزاران و دولتمردان است كه تاسي كنيم به بزرگواراني كه نماد جمهوري اسلامي هستند و آنها را الگوي الهام‌بخش خود قرار دهيم.
وي با اشاره به آغاز هفته دولت، بيان داشت: وقتي دنباله‌رو اين افراد باشيم تفضل الهي و اعتماد مردم را در پي دارد و با توجه به اينكه گنجينه بي‌پايان فرمايشات ائمه اطهار را در اختيار داريم، بايد از اين گنجينه استفاده كنيم.
پورمحمدي با اشاره به اينكه يك سال از عمر دولت گذشت، اظهار داشت: از مباحثي كه در دولت مطرح است، برنامه‌ريزي، مطالبه و كار كارشناسي است كه دولت بر اين مسائل تاكيد ويژه دارد.
پورمحمدي خاطرنشان كرد: از كارهاي پوپوليستي و شعار دادن گريزان هستيم و اقدامات ما بايد كارها و نيازهاي مردم را تامين كند و قرار نيست مردم فريبانه و ظاهرسازانه عمل كنيم.
وزير دادگستري در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) بيان اينكه هرچه داريم از امام صادق(ع) است، افزود: آن حضرت دنيايي از ذخاير خوب زيستن و نيكو زندگي كردن را براي ما به جاي گذاشته است.
پورمحمدي در ادامه با اشاره به اينكه آنچه كه امروز به اقتصاد دانش بنيان مشهور است يعني توليد و ارزش افزوده، گفت: بهره‌وري و ثروت ملي، به ميزان خلق دانش و توليدات فناورانه‌اي براساس ابداعات و اختراعات و يافته‌هاي علمي و ذهني انسان‌ها بزرگ‌ترين ثروت ملت‌هاي امروز است.

139305306466

*پايه‌هاي امنيتي كشور محكم است

وزير دادگستري با اشاره به اينكه در زمينه واردات محصولات، بايد قدرت رقابت را افزايش دهيم تا در اين فضا، كالاي توليد شده با كيفيت بهتر، مورد انتخاب واقع شود، يادآور شد: چون پايه‌هاي امنيتي ما در كشور محكم است براي همين مي‌توانيم پاي ميز مذاكره بنشينيم.
پورمحمدي با اعلام اينكه جامعه‌اي كه داراي امنيت پايدار است مي‌تواند از حقوق خود دفاع كند، خاطرنشان كرد: جامعه‌اي كه از نظر كسب درآمد و توزيع درست ثروت مشكل داشته باشد با معضلات متعددي مواجه مي‌شود.
پورمحمدي با اشاره به اينكه 26 درصد از درآمد دنيا در اختيار آمريكا است، يادآور شد: اين اقتصاد قدرتمند با بزرگ‌ترين چالش در دنيا مواجه شده و از بحران و شوك يك درصدي وال استريت خارج نشده است.
وي با بيان اينكه جامعه نياز به رفاه دارد، گفت: اگر ادعاي شيعه بودن مي‌كنيم بايد رفاه را براي جامعه به ارمغان بياوريم چون رفاه يك اصل است.

*تاكيد ويژه دولت بر برنامه‌ريزي

وزير دادگستري با بيان اينكه كارها بايد كارشناسي شده انجام شود، افزود: منابع مادي و معنوي فراواني در كشور وجود دارد و امروز در دنيا مهم‌ترين مسئله اين است كه در كجا ثروت ملي توليد مي‌شود.
پورمحمدي با اشاره به اينكه از ديرباز براي توسعه استان‌هاي شمالي بحث و دعواي تاريخي بوده است، اظهار داشت: منطق و تكنولوژي دنيا، مباحث زيست‌محيطي را حل كرده و در سبزترين مناطق دنيا صنايع با آلايندگي زيست‌محيطي وجود دارد كه اين آلايندگي را با تكنولوژي رفع مي‎كنند.

*حفظ طبيعت و زمين در مازندران مهم است

پورمحمدي با اشاره به سرسبزي مازندران و با بيان اينكه بايد همين طبيعت را حفظ كرد،گفت: شما ثروت و پيشرفت عمومي را مي‌خواهيد و بگذاريد كارخانه در جاي ديگري باشد و از صنعت گردشگري استفاده كنيد.
وي ادامه داد: حفظ زمين و طبيعت در مازندران مهم است و بايد براي كسب درآمد فكر كرد.
پورمحمدي با اشاره به تاكيدات رهبري بر مسائل اقتصادي، يادآورشد: رهبري مدل اقتصاد مقاومتي را مطرح كردند كه اقتصاد درون‌زا است.

* برخورد قاطع با اختلاس كنندگان

وي خاطرنشان كرد: بيشترين وقت را دولت در سال گذشته بر سلامت اداري و سلامت اقتصادي صرف كرده است كه از مولفه‌هاي اقتصاد مقاومتي است.
وزير دادگستري با تاكيد بر برخورد قاطع با اختلاس‌گران، اظهار داشت: بريز و بپاش‎ها زياد است و خروجي پايين است و دولت بر اين مسئله بسيار حساس است.

*وضع بودجه خوب نيست

وي با بيان اينكه به دليل مشكلات، وضع درآمدي بودجه خوب نيست، گفت: سعي كرديم با حداقل‌ها بسازيم.
پورمحمدي با تاكيد بر كنترل و مراقبت جدي بر هزينه‌هاي جاري دولت، اظهار داشت: شرايط بودجه جاري دولت، نامطوب است و بدهي زيادي به بانك‌ها، صندوق تامين اجتماعي و … داريم و بيلان بالاي بدهي داريم.

*مردم فساد اداري را تحمل نمي‌كنند

وي تصريح كرد: مردم ما فساد اداري را تحمل نمي‌كنند و سلامت اداري به معناي نظام اداري چابك است.
اين مقام مسئول با اشاره به اينكه دولت بر روي نظام جامع استخدام كار مي‌كند، گفت: تحولات و نگاه‌هايي را در بازنگري قانون استخدام كشوري انجام مي‌دهيم.
وي با بيان اينكه يكسال از عمر دولت گذشته، اظهار داشت: تحولات در سيستم بانكي را شاهد هستيم و اميدواريم انضباط در سيستم بانكي هم نهادينه شود.
پورمحمدي با اشاره به اينكه در بيمه‌ها دغدغه داريم، افزود: بايد در زمينه خدمات الكترونيكي بيشتر فعاليت كنند.
وي با بيان اينكه سيستم مالياتي بايد موتور تعادل اجتماعي و تامين منابع كشور باشد، تصريح كرد: سلامت اقتصادي و اداري بايد تكميل شود كه پايه اقتصاد مقاومتي است.
پورمحمدي با اشاره به اينكه اهتمام جدي به تعادل و ثبات اجتماعي، ساختار سياسي و ارتقاي فرهنگي داريم، ادامه داد: قرار نيست انقلاب اسلامي ما صرفا تحول سياسي اجتماعي داشته باشد بلكه قرار ما بر تحول فرهنگي و تربيت انسان‌ها است و دغدغه دولت هم مسائل فرهنگي است.

*دولت مقيد به تحول بر پايه دين است

وي با بيان اينكه دولت مقيد بر تحول فرهنگي بر پايه دين است، متذكر شد: نبايد برداشت‌هاي حاشيه‌اي از اين مسئله داشت چون دين پايه روشن و مشخصي دارد.
وي با اشاره به اظهار نظر رئيس‌جمهور درباره استيضاح وزير علوم، اظهار داشت: مجلس و دولت هركدام سليقه‌اي دارند ولي قرار بر تفاهم و زبان مشترك است و آنچه كشور را پيش مي‌برد يد واحد و زبان مشترك است كه دولت به اين مسئله التزام دارد و سياست‌هاي دولت در زمينه آرمان‌هاي انقلاب است.

 

دکتر ربیع فلاح در جلسه شورای اداری با حضور وزیر دادگستری در سالن شماره یک استانداری مازندران اظهار داشت: هفته دولت، نماد گزارش‌دهی به مردم به عنوان ولی‌نعمتان نظام است و دولت خود را در معرض آزمایش و بررسی قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه امید و آرامش، شعار دولت در هفته دولت است، افزود: دولت در حوزه دغدغه مردم و توجه به معیشت از هیچ کوششی دریغ نکرده و برنامه خود را معطوف به وضعیت مردم کرده است.

فلاح با بیان اینکه تورم 45 درصدی توسط دولت تدبیر و امید به 25 درصد رسیده است، تصریح کرد: میانگین تورم در مازندران سه درصد کمتر از سطح کشور است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه اجرای نظام جامع سلامت از مهم‌ترین و انقلابی‌ترین کارهای دولت است، یادآور شد: در شرایطی که بیش از 90 درصد هزینه‌های درمان توسط مردم پرداخت می‌شد الان به کمتر از هفت و نیم درصد پرداخت توسط مردم رسیده است.

وی با بیان اینکه مازندران از استان‌های مهم در سطح کشور است، تصریح کرد: ایجاد فضای همدلی و استفاده از توان و ظرفیت و سرمایه‌های مادی و معنوی استان در اولویت کار ما بوده و مشی اعتدال در تصمیم‌گیری‌های ما نمود واقعی داشته است.

فلاح با اشاره به اینکه سند توسعه استان، خیلی برای مازندران کاری نبوده است، متذکر شد: نیاز به حرکت‌های جدید در استان هستیم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه آب سطحی استان که 6 میلیارد متر مکعب است و تا 10 درصد هدایت می‌شود، اظهار داشت: بارقه امید را در حوزه کشاورزی استان شاهد هستیم.

فلاح با بیان اینکه آب آشامیدنی و مسئله فاضلاب از چالش‌های استان است، گفت: این مسائل در حال پیگری است.

وی اظهار داشت: توجه به راه‌ها، مکانیزه کردن کشاورزی، توجه به بنادر و فرودگاه‌ها، صیانت از زیست بوم‌ها و مقابله با تغییر اراضی از کارهای مهمی است که در استان پیگیری می‌کنیم.

فلاح با اشاره به اینکه دریا از محورهای توسعه استان است، افزود: در گذشته نفت و گاز مورد توجه نبود و امروز نفت و گاز استان از محورهای توسعه است.

وی خاطرنشان کرد: زمین متعلق به نسل‌های آینده است و با کسانی که تغییر کاربری را غیراصولی انجام دهند برخورد می‌کنیم و این کار مقطعی نیست.

فلاح با بیان اینکه جزو استان‌های نمونه در مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز هستیم، خاطرنشان کرد: بهره‌وری باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: در قانون پنج‌ساله پنجم هشت درصد رشد اقتصادی مطرح شد که 2.5 درصد مربوط به بهره‌وری بود و در این سال‌ها مورد توجه قرار نگرفته است.

فلاح با بیان اینکه موج دوم سفرهای تابستانی در پیش است، اظهار داشت: در تعطیلات عید فطر بیش از 5 میلیون نفر به مازندران سفر کردند.

وی یادآورشد: تمهیداتی داریم که پروژه محور سوادکوه تا پایان سال به اتمام برسد و جاده هراز هم تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.

فلاح با بیان اینکه در طرح دریا اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: اما در شروع کار هستیم و تاکنون 49 غریق داشتیم که در سال گذشته 130 نفر بوده است.

وی با اشاره به کاهش 250 درصدی غرق‌شدگان در دریا، ادامه داد: حتی یک نفر غریق را هم زیاد می‌دانیم.

فلاح با بیان اینکه 541 پروژه عمرانی به ارزش 1058 میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح می‌شود، اظهار داشت: 50 درصد از پروژه‌های نیمه تمام سال‌های گذشته به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به برگزاری نخستین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اکو در رامسر، افزود: این کنفرانس را با موفقیت پشت سر گذاشتیم.

فلاح یادآور شد: در زمینه تبادل گردشگر سلامت با کشورهای افغانستان و قرقیزستان توانستیم به توافق برسیم.

وی با اشاره به آغاز سرشماری کشاورزی در مازندران خاطرنشان کرد: مازندران ظرفیت تولید تا 300 درصد آمار فعلی در حوزه کشاورزی را دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *