با نزديك شدن آمريكا به ضرب‌الاجل افزايش سقف بدهي‌هاي دولت فدرال، صندوق بين‌المللي پول هشدار داد كه آمريكا در خطر شوك بزرگ اقتصادي است.

به گزارش هرازنیوز با بي‌نتيجه ماندن مذاكرات كنگره و كاخ سفيد در زمينه افزايش سقف بدهي آمريكا و كاهش كسري بودجه دولت فدرال، صندوق بين‌المللي پول به آمريكا هشدار داد در صورتيكه به زودي مشكل بدهي‌هاي خود را بر طرف نكند، اقتصاد اين كشور ممكن است دچار شوك بزرگي شود.

صندوق بين‌المللي پول در گزارش سالانه اش درباره اقتصاد آمريكا، به قانونگذاران اين كشور گفته كه اگر تا هفته آينده به تصميمي درباره سقف بدهي‌هاي اين كشور نرسند، ممكن است كه مشكل اقتصادي آنها به بازارهاي جهاني هم سرايت كند.

اين صندوق بين‌المللي ضمن هشدار به دولت فدرال آمريكا اعلام كرد كه واشنگتن بايد هزينه‌هاي كنوني خود را كاهش دهد تا بتواند بحران اقتصادي خود را رفع كند.

كنگره آمريكا تا 2 اوت (11 مردادماه)، فرصت دارد درباره افزايش سقف بدهي‌هاي اين كشور تصميم‌گيري كند تا كسري بودجه آمريكا كاهش يابد و دولت بتواند هزينه‌هاي كنوني خود را تأمين كند.

اعضاي كنگره آمريكا كه بيشتر آنها از حزب جمهوري‌خواه و مخالف دولت دموكرات باراك اوباما هستند، بايد درباره شيوه جبران كسري بودجه با هم به تفاهم برسند.

اوباما و دموكرات‌ها مي‌خواهند كسري بودجه را با كم كردن هزينه‌هاي دولت و همچنين بالابردن ماليات‌ها جبران كنند كه جمهوري‌خواهان با افزايش ماليات‌ها مخالفند و نمي‌خواهند هيچ تغييري در ماليات‌ها ايجاد شود.

رئيس‌جمهوري آمريكا از نمايندگان كنگره خواسته تا از “بازي‌هاي سياسي غيرمسئولانه با اقتصاد آمريكا ” خودداري كنند و “تيموتي گايتنر “، وزير خزانه‌داري آمريكا نيز گفته است كه اصولا فكر كردن به اينكه ماه اوت فرا برسد و كنگره و كاخ سفيد به نتيجه‌اي در اين زمينه نرسند، ناممكن است.
فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *