هراز نیوز :دارنده دو مدال نقره المپیک سئول و بارسلون کشتی کشورمان گفت: فدراسیون کشتی نیاز به افراد متخصص و فنی در راس خود دارد و این رشته ورزشی دل سوخته می‌خواهد.

عسگری محمدیان یکی از چهره‌های نامی ورزش کشتی در ایران و مازندران است که در بین مدال‌ها و عنوان‌های مختلف جهانی، آسیایی و ملی او دو مدال نقره المپیک سئول و بارسلون بیشتر از همه به چشم می‌آید، همچنین محمدیان در دوران مربیگری نیز سرمربی تیم‌های کشتی آزاد و پایه جمهوری اسلامی ایران را برعهده داشته که هم‌اکنون برای انتخابات فدراسیون کشتی کشورمان نام‌نویسی کرده است.

عسگری محمدیان در گفت‌وگوی تفصیلی در مورد انگیزه‌های اعلام کاندیداتوری خود برای ریاست فدراسیون کشتی، حواشی به وجود آمده بعد از تمدید زمان نام‌نویسی، انتخاب سرپرست این فدراسیون و اعلام برنامه‌هایش برای رقابت با دیگر پیشکسوتان کشتی گفت: در آخرین ساعات روز پایانی اعلام شده از سوی وزارت ورزش و جوانان برای نام‌نویسی کاندیداها یعنی چهارشنبه 25 آبان با حضور در فدراسیون کشتی ثبت نام کردم.

وی افزود: احساس کردم که فدراسیون کشتی در این برهه از زمان به حضورم نیاز دارد و هدفی جز خدمتگذاری و ارتقای این رشته ورزشی در عرذصه‌های مختلف جهانی ندارم.
محمدیان با اشاره به اسامی کاندیداهایی که برای حضور در انتخابات فدراسیون کشتی اعلام حضور کردند، گفت: در پایان مهلت اعلام شده برای ثبت‌نام افراد منتخب حجت‌الله خطیب، حمید گرشاسبی، امیررضا خادم، حسن رنگرز، محمدرضا یزدانی خرم، جبرئیل خان‌بابایی، سهراب دهقان، علی بدیع، حمید سیفی، عبدالله چمن گلی، بهنام طیبی و مهدی محبی نام نویسی کردند.

وی در مورد رقبای انتخاباتی خود یادآور شد: هیچ یک از کاندیداها را به عنوان رقیب نمی‌شناسم و همه آنها را به عنوان دوست، رفیق و همکارم می‌دانم تا در کنار هم به پیشرفت ورزش کشتی ایران بیاندیشیم.

دارنده دو مدال نقره المپیک سئول و بارسلون اضافه کرد: احساسم بر این است که کشتی به افراد دل سوخته و فنی نیاز دارد چراکه در این راستا سال‌های سال ممارست، تلاش، کوشش و ریاضت را به جان خریدیم، تجربیات زیادی را کسب کرده و برای به اهتزار دراوردن پرچم جمهوری اسلامی از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکردیم.

محمدیان با تاکید اینکه هر وقت از کشتی حرفی به میان مي آید تا عمق آن را طی کردیم، گفت: در این راه فراز و نشیب‌های فراوان 35 ساله را سپری کردیم.

× فردی رئیس فدراسیون شود که از ته دل برای کشتی دل می‌سوزاند

وی با بیان اینکه از سال 1355 در سن 12 سالگی کشتی را با تشویق یکی از بستگانش آغاز کرده است، عنوان کرد: در آن زمان از مربی بسیار فکور حاج عبدالرحیم تبریزی بهره می‌بردم که البته با مجید ترکان و مراد محمدی نیز تمرین می کردیم.

این مربی پیشکسوت کشتی با اعلام اینکه انسان با امید زنده است، تصریح کرد: هرکس که در این عرصه اعلام حضور می‌کند امیدوار است که فردی منتخب باشد، در ارزیابی خود از دیگر کاندیداها می‌توانم بگویم که همه مورد احترام هستند و باید این افراد اعلام حضور کنند تا آینده‌ای پرفروغ را برای کشتی مملکت‌مان ترسیم کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید فردی به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شود که از ته دل برای ورزش کشتی دل بسوزاند، اذعان داشت: کشتی ورزش اول این مملکت است و مردم کشتی را به عبارتی مقدس می‌دانند زیرا در کشتی خصلت‌های ناب انسانی، اخلاق ورزشی، مبانی اعتقادی، انسانیت و معرفت بوده و در گذشته بزرگانی همانند پوریای ولی و جهان پهلوان تختی را در دامن خود تربیت کرده است.

محمدیان در سوالی در مورد چند شغله بودن یزدانی خرم و حرف‌هایی که هم‌اکنون در مجامع ورزشی مطرح است، پاسخ گفت: وارد این موضوع نمی‌شوم چون وزارتخانه ورزش و جوانان خود برهمه چیز آگاه است و سعی می‌کنم در این رابطه ورود پیدا نکنم ولی حرف و حدیث‌هایی در این رابطه وجود دارد و تفکرات خود را برای انتخابات و بعد آن می‌گذارم تا برای کشتی  مفید باشم.

× در دوران قهرمانی و بعد آن به دنبال حاشیه نبوده‌ام

وی با اعلام اینکه در دوران قهرمانی و بعد آن به دنبال حاشیه نبوده‌ام، متذکر شد: اگر از هم اکنون به دنبال حاشیه باشم فکر نمی‌کنم به راحتی برای کشتی مملکت ایفای نقش کنم.

محمدیان در مورد زمان اعلام صلاحیت کاندیداها تصریح کرد: حدود 15 روز بعد از سوی وزارت ورزش و جوانان صلاحیت کاندیداها تایید می‌شود البته زمان خاصی در این زمینه اعلام نشده است.

× تمدید نامشخص زمان نام‌نویسی کاندیداهای ریاست فدراسیون کشتی

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر استعفای یزدانی خرم، انتخاب خطیب به عنوان سرپرست موقت فدراسیون کشتی و تمدید زمان نام‌نویسی کاندیداها اظهار داشت: البته مهلت نام نویسی کاندیداها برای ریاست فدراسیون کشتی تا پایان ساعت اداری روز چهارشنبه 25 آبان ماه بوده که با تمدید مهلت ثبت نام تا روز شنبه 28 آبان ماه افرادی زیادی معتقد هستند فدراسیون در این فرصت کاندیدای مورد نظر خود را اعلام کرده است که این مسئله گمانم در استعفای یزدانی خرم و انتخاب خطیب به عنوان سرپرست موقت موثر بوده است.

× دو برنامه جامع کوتاه مدت و بلند مدت برای کشتی مملکت دارم

محمدیان با اعلام اینکه دو برنامه جامع کوتاه مدت و بلند مدت برای کشتی مملکت دارم، گفت: برنامه کوتاه مدت‌ام برای مسابقات المپیک 2012 است زیرا زمان خاصی برای این دوره از مسابقات نداریم و زمان برای اجرای برنامه بلند مدت در این خصوص خیلی کم است.

وی ادامه داد: چراکه باید برای المپیک از چهار سال گذشته استارت می‌زدیم نه الان ولی اکنون باید برنامه کوتاه مدت منسجم داشته باشیم تا کشتی‌گیران المپیکی را به آمادگی لازم برسانیم.

محمدیان اذعان داشت: آن چیزی که برایم مهم است برنامه بلند مدت برای المپیک بعدی است.

× اکثر اوقات با جوانان شفاف نبودیم

وی با اعلام اینکه اکثر اوقات با جوانان شفاف نبودیم، گفت: ولی همیشه به جوانان اعتقاد دارم و سعی کردم خود باوری و انگیزه‌های لازم را همیشه در آنها القا کنم.

محمدیان خاطرنشان کرد: چرا جوانان ورزشکار ما در سن 28 سالگی باید به مسابقات المپیک راه پیدا کنند و نباید در سنین 19 سالگی به مسابقات و تورنمنت‌های معتبر راه یابند، ما در بسیاری از کشورهای صاحب سبک کشتی شاهدیم که ملی‌پوشان در سنین 18 تا 21 سالگی به مدال طلای المپیک می‌رسند.

× باید ساختار ورزش ما در همه رشته‌ها تغییر کند

وی با اعلام اینکه باید ساختار ورزش ما در همه رشته‌ها تغییر کند، بیان داشت: متاسفانه همیشه نفرات اول ما در نظر گرفته می‌شوند و به نفرات دوم هیچ گاه بها داده نشده و از نفرات اول انقدر استفاده می‌کنیم که به تاریخ انقضای خود می‌رسند و در این حال تا به نفرات بعدی برمی‌گردیم آنها را بی‌انگیزه در می‌یابیم.

× یکی از معضلات کشتی ما فاصله زیاد بین نفر اول و دوم هر وزن است

محمدیان یادآور شد: اعتقادم بر این است که اگر نفرات نخست هر رشته ورزشی به مسابقات جهانی اعزام می‌شوند باید به نفرات دوم آن جرات را بدهیم تا در مسابقات آسیایی به میدان بروند تا همیشه در هر وزن فرنگی و آزاد شش کشتی‌گیر برتر و آماده داشته باشیم البته یکی از معضلات کشتی ما فاصله زیاد بین نفر اول و دوم هر وزن است.

× اردوی تدارکاتی با کشورهای صاحب سبک کشتی دنیا نیاز امروز است

محمدیان در بیان برنامه دوم خود برای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون کشتی ابراز داشت: اردوهای تدارکاتی با کشورهای صاحب سبک کشتی دنیا و تعامل دو طرفه از برنامه‌های دومم بوده تا هرساله بتوانیم به دستاوردهای بزرگی برسیم.

این پیشکسوت المپیکی کشتی ایران در پایان گفت: باید در عرصه کشتی افرادی وارد شوند که خود در آن به میدان رفته و دل سوخته این ورزش باشند تا بیش از گذشته پیشرفت، مدال‌آوری، پویایی و تحرک را برای این رشته ورزشی پرطرفدار کشور شاهد باشیم.

گفت‌وگو از خبرنگار ورزشی؛ قربانعلی مسافر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *