هراز نیوز:  در یک شب پرخاطره از فعالیت یک ساله خبرنگاران آملی که برای اولین بار با  اعضای  خانواده شان به جشن دعوت شده بودند تجلیل شد .

در این آیین که با حمایت محمد محمدی رییس  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، ومدیریت شایسته نعمت الله قربانی رییس انجمن صنفی و رابط خانه مطبوعات آمل برگزار شد، به پیشنهاد خبرنگاران جز دستگاه مرتبط با فرهنگ و هنر شهرستان هیچ مسوولی حاضر نبود  وتنها لطف الله آجدانی به لحاظ کسوت در امور روزنامه نگاری وصرفا با عنوان خبرنگاربه این مراسم دعوت شد .

شاید جشن خانوادگی خبرنگاران جز معدود جشن های تجلیل بود که رضایت حداکثری خبرنگاران و خانواده‌های‌شان را به همراه داشت.

از نکات جالب این جشن این بود که برای اولین بار مراسم جشن وتجلیل با حضور اعضای خانواده خبرنگاران برگزار شد .

41 خبرنگار و پیشکسوت خبری خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مکتوب، روزنامه‌های سراسری و استانی و فعالان پایگاه‌های خبری آمل با اهدای لوح سپاس و هدایای نقدی در کنار اعضای خانواده‌شان قدردانی شدند.

لطف الله آجدانی روزنامه نگار و رضا برمکی رییس هیات مدیره خانه مطبوعات که جز مهمانان ویژه این مراسم بودند نیز برای تبریک در جایگاه حاضر شدند و چند لحظه ای سخن گفتند .

IMG_2651

لطف الله آجدانی از مجری خواست تعداد آملی هایی را که در چهارمین جشنواره مطبوعات حایز رتبه شدند 6نفر اعلام کند چرا که حسین علیزاده سردبیر هفته نامه حلاج هم آملی هستند .

آجدانی همچنین 6 لوح تقدیر را با امضا خود به خبرنگاران برتر آملی در جشنواره مطبوعات اهدا کرد ودر انتهای صحبتش از تماس تلفنی لحظات قبلش با استاندار و ابلاغ سلام وی خبرداد

IMG_2537

رییس  انجمن صنفی خبرنگاران آمل در این مراسم گفت: یکی از افتخارات خبرنگاران آملی کسب پنج رتبه برتر جشنواره مطبوعات و رسانه‌های مازندران بوده که از بین بیش از 40 رتبه برتر در استان این موفقیت حاصل شد.

نعمت الله  قربانی تصریح کرد: خبرنگاری یکی از شغل‌های سخت جامعه است که باید به خبرنگاران جامعه توجه شود.

نماینده خبرنگاران آملی در خانه مطبوعات همچنین ازحمایت های معنوی و مالی قابل توجه  محمد محمدی رییس اداره ارشاد و  محبت حامیان مالی این همایش که همگی از بخش خصوصی بودند تقدیر کرد .

محمد محمدی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل نیز در این آیین با اعلام اینکه کار در عرصه خبر و اطلاع‌رسانی عشق می‌خواهد، گفت: این قشر از فعالان جامعه با کمترین درآمد به فکر خدمت به مردم هستند.

محمد محمدی خبرنگاری را از سخت‌ترین مشاغل جامعه عنوان کرد و اذعان داشت: این شغل از مشاغل پرخطر نیز محسوب می‌شود.

وی با اعلام اینکه تصمیمات برگزاری یکی از همایش‌های بین‌المللی به میزبانی شهرستان آمل در آینده نزدیک مراحل پایانی خود را طی می‌کند، عنوان کرد: این شهرستان همیشه در بخش‌های مختلف فرهنگی، اطلاع‌رسانی، ادبی، هنری، اجتماعی و سیاسی سرآمد بوده و هست.

IMG_2556

دبیر  انجمن صنفی خبرنگاران شهرستان آمل با اشاره به اینکه هیات مدیره انجمن صنفی خبرنگاران با حضور ،سرکار خانم الناز پاکنیا ، جناب آقایان  ، مجید رحمانی و امان اله شکری به ریاست نعمت الله قربانی علاوه بر وظایف صنفی دو هدف کلی را برای تعالی عملکرد خبرنگران در آمل  ترسیم کرده اند بیان کرد : ارتقا سطح کیفی کار خبرنگاران وتاثیر گذاری مناسب  بر افکار عمومی  و توجه بیشتر به مردم محوری و نخبه محوری در محتوای خبری به جای تفکر مسوول محوری جز اهداف این انجمن بوده است

عضوهیات مدیره انجمن صنفی خبرنگاران آمل نیز با اعلام اینکه در جهت ارتقای سطح کمی و کیفی خبرنگاران آملی اقدامات بسیار خوبی انجام شده است، بیان داشت: نتیجه رقابت سالم خبرنگاران این شهرستان کسب پنج عنوان برتر در جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های مازندران بوده است.

روزبه نصیری افزود: در راه آموزش مفاهیم و دستورالعمل‌های خبری به همراه پرورش خبرنگاران علاقه‌مند برنامه‌های متنوعی در انجمن صنفی خبرنگاران آمل در دستور کار داریم.

IMG_2654

اجرای موسیقی سنتی با هنرمندی خسروعلیزاده  با همراهی گروه هنرمندان بومی واجرای موسیقی پاپ توسط  اسماعیل پرقوه  فضای جشن را مترنم کرد .

 

اجرای شعر خوانی  محلی توسط  بانوی هنرمند بابلی در این همایش هم قابل توجه بود وهمچنین حضورچند جوان نخبه آملی در حوزه رباتیک که به خبرنگاران معرفی شدند تحسین حضار را بر انگیخت .

IMG_2533 IMG_2705

اجرای زیبای اسماعیل مدنی مجری نام آشنای آملی و اجرای نمایش طنز گروه تاتر گل لبخند را برلبان خبرنگاران وخانواده هایشان نشاند .

IMG_2836

پس از پذیرایی  شام،  برش کیک جشن نیز که به نام روزخبرنگار از سوی انجمن صنفی خبرنگاران وخانه مطبوعات مهیا شده بود پیام  اتحاد شیرین بین خبرنگاران آملی را در این جشن باشکوه به ارمغان آورده بود .

مریم اکبرپور هراز نیوز

 

One thought on “جشن بزرگ روز خبرنگار در آمل+عکس”
  1. بسیار عالیبود.
    ولی باید عزیزان توجیه شوند، این مراسم که بنام تجلیل از خبرنکاران برکزار شد در اصل تجلیل از اعضای خانه مطبوعات و انجمت صنفی خبرنکاران است که با نام تجلیل از خبرنگاران رصد خورد. چون تعدادی از خبرنگاران شهر آمل که عضو خانه مطبوعات و انجمن صنفی نیستند، هرگز به این مراسمات دعوت نمی شوند.
    پس حتما عزیزان در مراسمات بعدی ذکر کنند: “اعضای خانه مطبوعات و انجمن صنفی خبرنگاران.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *