هراز نیوز : در پی طرح شایعاتی در خصوص صوری بودن عملیات متروی تهران به آمل موضوع را از نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی جویا شدیم .
عضو کمیسیون برنامه،‌بودجه و محاسبات مجلس با تکذیب این شایعات بی اساس  از آغاز به کار عملیات اجرایی ساخت متروی تهران- آمل و مشخص شدن پیمانکار آن خبرداد.

عزت الله یوسفیان ملا با اشاره به اینکه شرکت آبادگران پارس طرف قرارداد و پیمانکار 24 کیلومتر اول این پروژه است تصریح کرد : پیمانکار در حال تجهیزکارگاه پروژه به ماشین آلات است.

نماینده مردم آمل  در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه از7 سال پیش پیگیراجرای این پروژه بودیم،‌ افزود: برای این پروژه در بودجه سال‌های91 تا 93 ردیف اعتباری تعیین شد.

وی با اشاره به اینکه با تجهیز کارگاه پروژه متروی تهران – آمل به ماشین آلات عملیات اجرایی آن شروع شده است، ‌افزود: این پروژه 95 کیلومتر تا تهران است که برای قطعه اول که 24 کیلومتر است پیمانکار مشخص شد و اگربرای 70 کیلومتر دیگر آن هم پیمانکار بگیریم  پروژه 2 ساله به اتمام خواهد رسید.

 نماینده مردم آمل  در مجلس با بیان اینکه در صورت راه اندازی و بهره برداری از این پروژه نیم ساعته به تهران خواهیم رسید، افزود: هزینه ساخت قطعه اول 70 میلیارد تومان و قطعه دوم بیش از 500 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی خاطر نشان کرد : منظور ازمترو همان قطار برقی سریع السیر است که  در داخل شهر که در زیر زمین حرکت می کند  مترو گفته میشود .

 

28 thoughts on “آیا پروژه مترو تهران به آمل صوری است ؟ مترو چقدر هزینه دارد وکی به اتمام می رسد ؟”
  1. مردم آمل براين باورند آنچه عزت الله يوسفيان نويد و ادعاي ايجاد آنرا نمايد، يقيناً به وقوع خواهد پيوست .مگر جاده هراز به اين سرعت در حال تعريض نيست مگر سد آمل در حال احداث نيست مگر گاز رساني به تمامي نقاط آمل از جمله لاريجان در حال اتمام نيست مگر فرمانداري شهر آمل ويژه نيست مگر ديگر شهرهاي مجاور ب توانستند در آمل چاهي حفر كنند ،مگر نماينده حقوقدان ما در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي با تمام صراحت از حقوق تمام ملت ايران بي پروا و شجاعانه دفاع نمي كند و مگر… راستي چه چيزي يوسفيان را براي نمايندگي مجلس ترغيب نمود مگر او از مديران ارشد قوه قضايه نبود و ازلحاظ جاه و مقام كم داشت واقعا بايد دست مردم آمل را بجهت اين انتخاب بوسيد.

  2. جناب یو سفیان با تمام اماّو اگر ها هنوز نتوانسته اقبالی به جو انان نشان دهد و با همان شیو ه سنتی و با اتکال به مدیران بعضا” مطیع محض و اقلیتی فاقد استراتژی درست سازمانی و مدیریت عجین شده با علم مشوق اداره جامعه هست و در حالتیکه جوانان دانشمند و فر هیخته در دانشگاهها وبخش خصوصی کم نیستند جناب یو سفیان گو یا از آنان روی بر تافته و به این طلای ناب جوانی توجهی کمتر دارد و شاید هم در طول 10-12سال نمایندگی اش حتی نتوانسته چند گر د همایی با استعدادهای بر تر جامعه داشته و راغب آنها به ماندن و ساختن ویرانه های ایران شود در حالیکه دنیای راقیه برای این جوانان ما چراغ سبز می دهند جناب ایشان و هممسلکانشان از این فر هیختگان غافل .
    دیروزسد منگل این هنر را داشت که در دنیای تضاد ها نماینده سیاسی شهر را انتخاب کند و امروز مترو ومونریل باز این هنر را پیدا خواهد کر د که برای بار چندم جناب یو سفیان را راهی مجلس کند و از رقبای بالقوه شان جناب دکتر فا ضل لاریجانی و جناب مستطاب مهندس کاظمی دینان جلو بزند و بیچاره مردم که نه کاهش رنجشان را مشاهده می کنندو نه بار کمتری را بر دوش خویش احساس می کنند ونه حداقل کاهش بار قوانین و بگیر و به ببند های دادگستری و تلطیف رو حیات یکدیگر شاید هم منرویل هم سیاسی شود و چون سد منگل معجزه کند وبا اتحاد هم بار دیگر جناب دکتر را به مجلس کسیل دارند کسی چه می داند الله یعلم

  3. ایشون با همین وعده دو دوره از مردم آمل رای گرفتند.بهتر بود همون از طریق قائم شهر به راه آهن سراسری وصل می شدیم که متاسفانه به خاطر جنبه تبلیغاتی مسئله این مسیر سخت و ناممکن انتخاب شد.

  4. سردبير محترم هراز نيوز
    با سلام
    فكر كرد بدور از شئان مردم دلاور و فهيم آمل با قوم بيسوادها در ارتباط مي باشد. برادر اين پروژه 24 كيلومتري كه لاف ميزني مربوط به ادامه پروژه شهيدباقري تهرانپارس به شهر پرديس در بومهن هست نه از عملكرد شما ؟ كمتر عوام فريبي بنمائيد؟ پروژه جاده هراز هم از عملكرد نماينده صديق و پر تلاش دوره پنجم جانباز سرافراز و رزمنده دلاور مهندس تورنگ مي باشد نه از تلاش … يازده سال در مجلس معلوم نيست چكار ميكند بجز روكش اسفالت براي روستاها بيمارستان دولتي و ساير كارها بماند……

  5. نیم ساعته یه تهران برویم! جالبه! چهاربانده کردن هراز ده ساله شروع شده هنوز تمام نشده. تونل امامزاده هاشم پس از ده سال که به بهره برداری رسید همیشه بسته است حالا دم خروس را قبول کنیم یا قسم حضرت عباس را. یاد طرح اون بابا افتادم که می خواست اب خزر را شیرین کند وبه سمنان ببرد او هم ادعا کرد پیمانکار شروع به کار کرده. جوجه را اخر پاییز می شمارند.

  6. اگراجراي پرو‍زه مترو به اين راحتي است پس چرا مسير پنجاه كيلومتري كرج هشتگرد بدون داشتن موانع طبيعي وحفاري وضرورت بسيار بالا به مدت 10سال بطول انجاميد.

  7. حکایت اتفاق هایی هست که هرگز نمیفته
    بعد آدم توی رویاهاش میگه : وااااااای اگه بشــــه ؛ چی میـــشه!!!

    آقای یوسفیان یه سوال؟

    یادتونه یه تونل زدین قبل از امام زاده هاشم که الان بسته؟ این تونل چند سال طول کشید؟ اونوقت چجوری میخواین مترو رو دو ساله به بهره برداری برسونین؟

    ولی خدایی وعده های خوبی میدین.. دست شما درد نکنه..
    ماهم دوباره به همین وعده ها رای میدیم انشالله…

  8. تو راه آهن رو وصل کن، مترو پیشکش

  9. سلام ، بااین فرمایشات جناب یوسفیان به یاد12 سال پیش افتادم که ایشان بااینچنین قصه های هیجان انگیزی پابه مجلس نهادندو هنوزهم ایشان به این قصه ها وهمچنین باور آن ازسوی مردم دلگرمند.

  10. آقای یوسفیان در پاسخ سوال بنده در مورد مترو آمل اینگونه جواب داد:
    متروی تهران – پردیس مصوب شده و اجرای آن قطعی است. از سویی دیگر متروی پردیس – رودهن نیز مصوب شده و باید در ادامه ی همان خط ایجاد شود. حال مترو رودهن – آمل نیز در دست مطالعه است و ان شاالله در ادامه همان مسیر اجرایی می شود(سال 89)

    حال عرض بنده این است که اگر عملیات اجرایی مترو تهران – پردیس آغاز شده، این به معنی این نیست که لزوما مترو تهران آمل هم اجرایی شود.
    اگر همزمان در تهران و آمل، عملیات اجرایی آغاز شود، می توان به وعده های ایشان امیدوار بود.
    توصیه ی ما به ایشان این است که فعلا به جای ایجاد مترو و فرودگاه، به فکر اتمام پروژه ی سد و چاره اندیشی برای معضلات فرهنگی و جنایت های مکرر در شهر باشند که آبروی هزار ساله ی آن را برده است.

  11. تمام این حرف و حدیثها در نهیت در مدیریت شهری متجلی میشه …..وضعیت فرمانداریمون که مشخصه….ریاست ادارات مختلف شهری هم همینطور که هر چی بی … (با وجود این همه آدم مستعدو باسواد و مدبر) بر مسند ریاست نشستن…….و این همه بی نظمی و بی کفایتی در شهذ ایجاد کردن……..ضمنا با سواد نم کشیده بنده سد هراز(منگل) که بمب ساعتی بسیار خطرناکه چون خاک اون منطقه آهکی و بسیار نامساعد برای سد سازیه و متاسفانه اون مکان اصلا مناسب سدسازی نیست

  12. بنده يكي از مهندسين سد سازي هستم
    دوستان لطفا در زمينه اي كه اطلاع ندارن نظر ندهند
    اين سد يكي از بهترين سدهاي ايران ميباشد و هيچ گونه مشكلي در اينده نخواهد داشت در ضمن سد هراز زمينش اهكي نيست اون بليران امل بود كه زمين و خاك كوه هاش از اهك بوده.

  13. .آقای یوسفیان تکلیف کمربندی امام زاده عبدوالله چی شد؟هفت سال گذشت چقدر پیشرفت داشت؟بابا مردم از ترافیک جاده نور خسته شدند.هر دفعه وعده تکمیلش رو میدید ولی هیچ پیشرفتی در اون مشاهده نمیشه.تعریض جاده هراز و جاده چمستان و…. بازم بگم.این چیزایی که عملی تر است را رها کردی رفتی سراغ پروژه ای که با وضع موجود حداقل ۳۰ سال طول میکشه.

  14. از انجايي كه ما دكتر يوسفيان رو خوب ميشناسيم و ميدونيم كه ايشان اين كار رو انجانم ميدن دوستان بدونن كه كشور در وضعيت خوبي از نظر مالي نيست و همين قدر هم كه پروژه ها تعطيل نميشه اونم خيلي هستش.
    بزاريم يكي هم كه داره كار ميكنه براي شهرمون هي تخريبش نكنيم ايشان يكي از وزنه هاي كشورن و مورد احترام درست نيست كه تشكر نكرده حرف هم بزنيم مگر ما ١٠سال پيش امل رو يادمون رفته.خيلي كارها برا شهرمون انجام شده.
    قضاوت بايد عادلانه باشه نه از روي غرض.
    مترو هم كارس هستش عملي ما مگه روزي فكر ميكرديم آمل امداد هوايي داشته باشه يا ….. ولي شد اين هم به لطف خدا شدني هستش.

  15. عزیزانی که از یوسفیان مثل یک منجی انتظار دارید و آقای یوسفیانی که مثل یک منجی وعده میدید، در نظر داشته باشید که ما همه در ایران زندگی میکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *