هراز نیوز : در پی طرح شایعاتی در خصوص صوری بودن عملیات متروی تهران به آمل موضوع را از نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی جویا شدیم .
عضو کمیسیون برنامه،‌بودجه و محاسبات مجلس با تکذیب این شایعات بی اساس  از آغاز به کار عملیات اجرایی ساخت متروی تهران- آمل و مشخص شدن پیمانکار آن خبرداد.

عزت الله یوسفیان ملا با اشاره به اینکه شرکت آبادگران پارس طرف قرارداد و پیمانکار 24 کیلومتر اول این پروژه است تصریح کرد : پیمانکار در حال تجهیزکارگاه پروژه به ماشین آلات است.

نماینده مردم آمل  در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه از7 سال پیش پیگیراجرای این پروژه بودیم،‌ افزود: برای این پروژه در بودجه سال‌های91 تا 93 ردیف اعتباری تعیین شد.

وی با اشاره به اینکه با تجهیز کارگاه پروژه متروی تهران – آمل به ماشین آلات عملیات اجرایی آن شروع شده است، ‌افزود: این پروژه 95 کیلومتر تا تهران است که برای قطعه اول که 24 کیلومتر است پیمانکار مشخص شد و اگربرای 70 کیلومتر دیگر آن هم پیمانکار بگیریم  پروژه 2 ساله به اتمام خواهد رسید.

 نماینده مردم آمل  در مجلس با بیان اینکه در صورت راه اندازی و بهره برداری از این پروژه نیم ساعته به تهران خواهیم رسید، افزود: هزینه ساخت قطعه اول 70 میلیارد تومان و قطعه دوم بیش از 500 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی خاطر نشان کرد : منظور ازمترو همان قطار برقی سریع السیر است که  در داخل شهر که در زیر زمین حرکت می کند  مترو گفته میشود .

 

28 thoughts on “آیا پروژه مترو تهران به آمل صوری است ؟ مترو چقدر هزینه دارد وکی به اتمام می رسد ؟”
  1. امداد هوایی، حذف آب بهای کشاورزی، جلوگیری هب تعرضات به مناطق استحفاظی شهرستان آمل و موضع گیری های بهنگام نمایننده محترم در این مورد، تونل امام زاده هاشم، انتقال طرح سد آمل از جنگل بلیران به منطقه منگل آمل و در مسیر ارتباطی هراز و بر روی رودخانه هراز . (آیا میدانید اگر طرح نمایندگان قبلی در مورد سد بلیران اجرا میشد، آمل دچار چه مشکل بزرگی میشد؟ نابودی جنگل های بلیران پس از آبگیری سد و اینکه آمل دیگر اختیار آب خودش را هم نداشت را در نظر بگیرید ….. خدا را شکر کنیم که نماینده محترم جناب دکتر یوسفیان جلوی این خیانت به آمل را گرفتند و سد را به منطقه منگل منتقل کردند)، عملیات عظیم تعریض محور هراز و شناساندن محور هراز بعنوان یک راه ارتباطی بین المللی به مسئولین که نمایندگان قبلی هیچ حرفی در مورد مسیر هراز نمیزدند و سطح این جاده تاریخی را در حد یک راه روستایی نگه داشته بودند، ولی در حال حاضر میبینیم که با رایزنی ها و مذاکرات دکتر یوسفیان با یکی از بزرگترین پیمانکاران کشور، این پروژه عظیم در دوران رکود اقتصادی حال حاضر همچنان به کار خود ادامه میدهد.
    نیاز به یادآوری دیگر موضوعات نمیبینم و وقت هم محدود…
    فقط این را ذکر کنم که تمامی کشاورزان شهرستان آمل و استان مازندران و شاید بهتر باشد بگویم تمامی کشاورزان شمال کشور باید قدردان زحمات دکتر یوسفیان در خصوص حذف آب بهای کشاورزی باشد که پول زوری بود که از کشاورزان دل خسته و رنج دیده گرفته میشد و این نطق های برخاسته از علم حقوق یوسفیان ملا بود که جلوی این ظلم عظیم و آشکارا را گرفت….

  2. ایشان مورد تایید همه میباشند.
    و باید از ذحمات ایشان تشکر کرد.
    مترو هم انشالا انجام میشه
    از ایشان بعید نیست.
    یا حق

  3. لطفا دوستان به اطلاع آقای یوسفیان برسانند که دانشکده علوم قرآنی آمل که توسط مجموعه ای از ساریون (رئیس، معاون آموزشی، مدیر گروه) اداره می شود، در سایه بی توجهی و بی عملی مسئولان شهری آمل، عملا در حال تعطیلی و انتقال به ساری است. آقایان مجوز نیم بندی گرفته اند و سخت مشغولند تا رشته های ارشد و دکتری را به ساری منتقل کنند و عن قریب این اتّفاق می افتد، استادان معترض را از سیستم حذف می کنند، اجازه هیچگونه نقدی به دانشجو نمی دهند، حتی کارمند خدماتی، نگهبان و راننده از ساری آورده اند. آقای یوسفیان در طول سه دوره نمایندگی فقط یکبار به دعوت دانشجویان به دانشکده سری زده اند و قولهایی داده اند اما دریغ از یک پیگیری و احوالپرسی ساده! اصلا فکر کنم یادشان رفته که در این شهر دانشگاهی دولتی با نام علوم قرآنی وجود دارد.

  4. طرح مربوط به مترو تهران پردیس است و ربطی به آمل ندارد عزیزم

  5. متروی تهران به آمل!!!!!!!!!
    انییک رؤیاست یا واقیعتی دست نیافتنی؟
    اصلا مردم شهر هزار سنگر، شهر واقعه ی ششم بهمن، نیازی به آبادانی و پیشرفت در زمینه های مختلف دارند؟ آیا مردم فهیم آمل فکر می کنند که مسئولین استان و به خصوص نماینده مردم آمل برای رفع کاستی ها و محرومیت از این شهر تلاشی از خود نشان خواهند داد؟؟
    و هزاران سؤال بی جواب دیگر .
    عزیزان همشهری آملی، برای دیگر بار باید طرحی نو در اندازیم و حماسه ای دیگر خلق کنیم مانند حماسه ششم بهمن. باید برای یک بار هم که شده دست به انتخابی بزنیم و… .
    البته هنوز وقت آن نرسیده و نباید سخنی در آن مورد به زبان جاری کرد.
    قدر زر زرگر شناسد، قدر گوهر گوهری.
    مهدی@

  6. آقای دکتر … ، شما مدرکتان را از کدام دانشگه گرفته اید که هنوز نمی دانید زحمات با (ز) نوشته می شود نه با (ذ)

  7. با سلام
    اين طرح شروعش از آمل و از سمت ترك كلا هستش و خدارو شكر گارگاهشم در حال تجهيز ه .
    همچنين با پيگيري هاي دكتر يوسفيان و سفر وزير محترم در فروردين ماه اجراي فاز عملياتي اين پروژه از امل نزديكه.
    يا حق

  8. کانال انقال آب سد منگل به بابل است بیچاره ها ….

  9. جناب آقای یوسفیان نماینده محترم آمل
    با سلام و تشکر از زحمات آن جناب
    امیدواریم در کنار این پروژه های بزرگ، نیم نگاهی هم به وضعیت بهداشت و آبرسانی و آسفالت مناطق روستایی فراموش شده مانند کپین، کمربن و هلی چال از منطقه بالاخیابان لیتکوه هم داشته باشید.
    احتمالا از وضعیت اسفناک این مناطق آشنا هستید. فکر نمی دانم بخشدار امامزاده عبدالله که این روستاها در این بخش واقع شده اند کوچکترین حرکتی برای عمران و آبادانی این روستاها کرده باشد

  10. فکر کنم یه بیست سالی طول بکشد ! صفرش جا مونده

  11. سلام بر همشهریان عزیز آملی
    آیا تا بحال فکر کردین که چرا بعضی از ایستگاهای مترو تهران مثلا شریعتی در عمق زیاد قراردارد آیا فکر کردین در بعضی از نقاط خطوط مترو تهران کرج مترو با قدرت تمام وبه سختی پیش می رود علت آن است که مترو بر روی سطح نسبتا صاف و بدون شیب تند حرکت می کند علیهذا امکان اجرای خط مترو تهرا آمل از جاده هراز امکان پذیر نمی باشد

  12. سلام بر مردم غیور وفهیم آمل
    اگر فکر مسئولان آمل به حال کم آبی اراضی پایین دست آمل بود با تقویت عرض بستر رودخانهای فرعی ونهرهای اصلی و اجرای کانال کشی بتنی مشگل کشاورزان آمل را براحتی می توان حل کرد وهم کشاورزا عزیز وهم همشریان آملی از نعمت رودخانه هراز بهره مند شوند ولی افسوس با اجرای سد منگل بلای آسمانی که اول استرس روانی که شهر آمل در زیر سد قرار می گیرد ودوم عدم برخورداری مردم از منظره رودخانه هراز که از شهر آمل می گذرد و سوم کم آبی ایجاد شده برای کشاورزان آمل که باید پذیرای سهم آب ملی کشور همانند شهرهای مازندران باشند حالا کمی فکر کنید چه کسی به مردم آمل خیانت کرده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *