تحلیل رسانه آلمانی از سیاست ورزی روحانی
«دویچه وله» در گزارشی به تحلیل سیاست ورزی حسن روحانی پرداخت و او را تنها کسی توصیف کرد که می‌تواند همزمان با اصلاح‌طلبان و اصولگرایان تعامل کند. به گزارش انتخاب این رسانه آلمانی رئیس جمهوری را «یک سیاستمدار اصولگرا، مترقی، سنتی و مدرن» توصیف کرد و بزرگترین دستاورد روحانی را تغییر روند مذاکرات هسته‌ای خواند.

فروش نیمی از میعانات گازی بابک زنجانی
بیش از ۵۰ درصد محموله‌های میعانات گازی متعلق به بابک زنجانی تاکنون به فروش رفت و پول آن به خزانه واریز شد. به گزارش واحد مرکزی خبر، سید محسن قمصری مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت با اعلام این خبر گفت: امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم بقیه این محموله را نیز به فروش برسانیم. بابک زنجانی حدود 9000 میلیارد تومان به دولت بدهکار است و اموال وی برای بازپرداخت بدهی با حکم قضایی فروخته می‌شود. قمصری افزود: حدود 6 کشتی در اختیار بابک زنجانی بوده که هر کدام به طور متوسط ظرفیت
2 میلیون بشکه نفت خام و فراورده‌های نفتی را دارا بوده‌اند.

حبس ابد دو متهم به جاسوسی برای ایران
دو شهروند جمهوری آذربایجان به اتهام «جاسوسی برای ایران» و «خیانت به دولت» به حبس ابد محکوم شدند. بر اساس ادعای رسانه‌های خارجی «حافظ ولی اف» و«آغامیر آغامیروف» متهم به همکاری با نهادهای امنیتی ایران هستند. به ادعای دادگاه جمهوری آذربایجان این دو با دستور نهادهای امنیتی ایران اقدام به عکسبرداری، فیلم‌برداری و گرد‌آوری اطلاعات از اتباع اسرائیلی مقیم باکو و محل زندگی آن‌ها می‌کردند.

اتهام به ایران درتولید ویدئوهای علیه داعش!
برخی رسانه‌های خارجی با انتشار ویدئوهای منتشر شده علیه داعش درباره نسبت تولید آن به ایران خبرسازی کرده‌اند. رادیو فرانسه و گویا نیوز مدعی شده‌اند ویدئوهایی که حاوی پیام‌های خشونت بار علیه داعش است در ایران ساخته و در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود. برای نمونه در یکی از فیلم‌ها آمده «داعشی‌ها را می‌کشیم و از سرهایشان قلعه می‌سازیم» استدلال این رسانه‌ها صرفاً ساخت این ویدئوها به زبان فارسی است. این در حالی است که اگر هدف، تهدید داعش بود این فیلم‌ها باید به زبان عربی ساخته می‌شد و نه فارسی!

سوگ 17 هزار کودک خاورمیانه در پارک ملت
جمعی از جوانان شامگاه جمعه با حضور در پارک ملت تهران، در سوگ
17 هزار کودکی که در عراق، سوریه و فلسطین از سال 2000 میلادی تاکنون طی جنگ‌های داخلی کشته شده‌اند، شمع روشن کردند. به گزارش ایسنا، شرکت‌کنندگان در این مراسم در کنار گرامیداشت یاد 17 هزار کودک فلسطینی، سوری و عراقی، یاد کودکان افغانستان را هم که در جنگ کشته شده‌اند نیز گرامی داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *