به گزارش وبسايت خبري ديلي كالر (Daily Caller) پس از اينكه سفارت امريکا در دمشق از شهروندان اين كشور خواست فوري سوريه را ترک کنند، يک نيروي عملياتي دريايي آمريکا به فرماندهي ناو هواپيمابر جرج بوش دقيقا در جوار آب‌هاي قلمرويي اين کشور عربي مستقر شده است.

همچنين بر پايه گزارشات  منتشر شده، رابرت فورد، سفير امريکا در دمشق به دليل افزايش احساسات ضد آمريکايي در اين كشور، ماه گذشته از سوريه فراخوانده شد و در اين ماه  (نوامبر) نيز به اين کشور برنخواهد گشت.

 

اين اقدام آمريكا در بحبوحه گمانه‌ زني‌ها مبني بر حمله نظامي به سوريه به رهبري آمريکا صورت گرفته است.

 

همچنين اين اتفاقات در حالي رخ داده است که کشورهاي غربي و برخي كشورهاي عربي به سرکردگي آمريکا روي بشار اسد رئيس جمهوري سوريه براي کناره گيري از قدرت فشار وارد مي‌کنند.

ناوهواپيمابر CVN 77 که بيشتر با عنوان جرج اچ. دبليو. بوش شناخته مي‌شود، توانايي حمل 70 هواپيما شامل 48 جت جنگي را دارد.

 

واشنگتن هنوز درباره قصد خود مبني بر استقرار اين ناو در نزديکي سواحل سوريه توضيحي نداده است.

از سوي ديگر گفته مي‌شود، احتمال حمله نظامي ترکيه از اعضاي پيمان ناتو به کشور سوريه نيز وجود دارد.

عبدالله گل، رئيس جمهوري ترکيه پيشتر از احتمال حمله نظامي اين کشور به سوريه با بهانه مقابله با تروريست‌هاي “حزب کارگران کردستان” (پ‌ک‌ک) که شنيده مي‌شود در داخل سوريه نيز فعاليت دارند، خبر داده بود.

 

همچنين رسانه‌هاي عربي نيز از اعمال قريب‌الوقوع منطقه پرواز ممنوع در سوريه مانند آن‌چه که در ليبي پيش از حملات هوايي ناتو به اين کشور در اوايل سال كنوني ميلادي رخ داد، سخن گفته‌اند.

 

هفته گذشته، 27 آبان نيز روسيه در اقدامی سیاسی و نظامی مهم ناوهای جنگی خود را به سواحل سوریه كه خط قرمز مسكو است حرکت داد.

 

پس از وتوی قطعنامه ضد سوری از سوی روسیه و چین، این دو قدرت بزرگ، خشونتها علیه ارتش و نیروهای امنیتی سوریه را محکوم کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *