حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در حکمي آيت الله سيدمحمود هاشمي شاهرودي را به رياست هيأت عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قواي سه گانه منصوب کردند.
به گزارش هرازنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، هيئت عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قواي سه گانه ” در اجراي بند 7 اصل 110 قانون اساسي تشکيل شده است .
متن حکم به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
آيت الله جناب آقاي سيدمحمود هاشمي شاهرودي دامت برکاته
در اجراي بند 7 اصل 110 قانون اساسي، هيأت عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قواي سه گانه به منظور بررسي و ارائه نظرات مشورتي در موارد حل اختلاف و تنظيم روابط سه قوه تشکيل مي‌گردد و جنابعالي و آقايان: حجت الاسلام سيدمحمد حسن ابوترابي، سيدمرتضي نبوي، عباسعلي کدخدائي و سيدصمد موسوي خوشدل بعنوان اعضاي آن هيأت عالي براي يک دوره‌ي پنجساله انتخاب مي‌شويد. رياست هيأت مذکور بر عهده‌ي جنابعالي خواهد بود.
لازم است مسئولان عالي نظام خود در تعامل با يکديگر، روابط قوا را به نحو مطلوب تنظيم و اختلافات احتمالي را رفع کنند و کمال همکاري را با هيأت مذکور به عمل آورند.
از خداوند متعال توفيق همگان را خواستارم.
سيدعلي خامنه‌اي
03/مردادماه/1390

 

در همین راستارئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از رهبر انقلاب برای تشکیل هیئت حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه، ابراز امیدواری کرد مجلس با این تمهیدات تنظیمات روابط قوا شاهد همسویی و هم راستایی بیشتر قوا در توسعه کشور و تحقق سند چشم انداز و اجرای صحیح قوانین باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه شنبه با اشاره به تشکیل هیئت حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه توسط مقام معظم رهبری، اظهار داشت: اصل 110 حل اختلاف و روابط قوای سه گانه در بند 7 این اصل در حوزه وظایف رهبری قرار داده است و این مهم که مقنن قانون اساسی از پیش تدابیری اندیشیده که هر گونه اختلاف برداشتی در اجرای قانون مرتفع شود و همچنین قوای سه گانه  در راستای سیاست های کلی نظام و تدابیر رهبری خدمات خود را سامان بخشند از نقاط برجسته قانون اساسی است.

وی افزود: از این طریق بردارهای فعالیت های قوا در یک سو قرار گرفته و هم جهت می شود و کشمکش های بلاوجه در قانون جای خود را به نظریه ای قاطع می دهد.

لاریجانی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی از اقدام پسندیده و داهیانه و به موقع رهبر معظم انقلاب اسلامی که جهت ساماندهی به این وظیفه مهم نهادسازی نموده و هیئتی را مامور تحقق این امر نمودند صمیمانه سپاسگزاری می کند تصریح کرد: مجلس قطعا در زمینه اجرای صحیح قانون و تنظیم روابط قوا در جهت تحقق سیاست های کلی کمال همکاری را با هیئت مذکور به عمل خواهد آورد و امیدوار است با این تمهیدات و تنظیمات روابط قوا، شاهد همسویی و هم راستایی قوا در توسعه کشور و تحقق سند چشم انداز و اجرای صحیح قوانین باشد.

رئیس قوه مقننه خاطر نشان کرد: این ابتکار ارزشمند خود نشانه دیگری از جایگاه اعتلا بخش ولایت فقیه در بهبود سازوکار توسعه و آبادانی کشور و رفع نقایص و جلوگیری از اشتباهات و تاویل های متفاوت از قانون خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *