DSC_0166

در جلسه مشترک شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای آمل ، محمودآباد ، سرخرود، دابودشت ، گزنگ ، هادی شهر ، امازاده عبدالله (ع) و زرگر محله  در شورای اسلامی شهر آمل ، مقرر شد با پیگیری مسئولین استانی ، زمین ۱۰۰ هکتاری کیلومتر ۵ جاده بلده به منظور رفع بحران زباله ، در اختیار شهرداری آمل قرار گیرد.

هراز نیوز  ، رئیس شورای اسلامی شهر آمل ، در این جلسه با اشاره به اینکه به استان مازندران را یک کلان شهر می دانیم و موضوع زباله مشکل همه شهرهای استان است ، گفت: دفن زباله در زمین (عمارت) به مرز بحران رسیده است.

ابراهیم زاده با بیان اینکه روزانه ۴۵۰ تن زباله و ماهانه  ۶۰۰ سرویس فاضلاب خانگی و صنعتی از ۸ شهر به این زمین منتقل می شود ، افزود: شیرابه های این زباله ها به پائین دست نفوذ کرده و احداث سدی که قرار است  آب کشاورزی و شرب  ۵ شهر پائین دست آمل را تامین کند موضوع انتقال زمین زباله را جدی تر می کند .

وی با اشاره به اینکه سلامت و جان مردم برای ما مهمتر از انجام پروژه های شهری است تصریح کرد : مصوب کردیم حتی در صورت لزوم پروژه های عمرانی تعطیل و تمام درآمد شهرداری آمل در صورت تامین شدن زمین مورد نظر از سوی مسئولین استانی ، برای استقرار تکنولوژی مناسب برای مقابله با بحران زباله این شهر و ۷ شهر دیگر هزینه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر آمل اضافه کرد: بدنبال قهرمان بازی و از کاه کوه ساختن نیستیم . ما تنها واقعیت ها را بیان کردیم . مشکل زباله تنها برای آمل نیست و تمام شهرهای استان با آن مواجه هستند و بایستی آن را جدی بگیریم .

خسرو ابراهیم زاده به جذب اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی از سوی نماینده مردم شهرستان برای ساماندهی  زمین زباله در و حمایتهای فرماندار و مسئولین شهرستانی اشاره کردو گفت: انتظار داریم جلسه ای میدانی با حضور استاندار در مکان فعلی دفن زباله شهرستان آمل و ۷ شهر مازندران برگزار شود تا عمق بحران مشخص شود.

DSC_0154

وی با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر وشهرداری  آمل منتطر مقدمات واگذاری زمین  ازسوی استانداری مازندران است اظهار داشت : زمین مورد نظر پیشنهادی است . حتما این زمین مد نظر نیست . زمین مناسب برای دفن و استقرار تکنولوژی روز دنیا دربحث زباله در اختیار این ۸ شهر قرار گیرد.

این مقام مسئول در شورای اسلامی شهر آمل گفت: در این جلسه مشترک روئسا ، اعضای شورای شهر و شهرداران ۸ شهر با موضوع مدیریت بحران زباله تصمیم گیری شد تا جلسه ای با حضور استاندار ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ، فرمانداران ، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، شهرداران و روئسای شورای شهر این ۸ شهر تشکیل تا در خصوص این بحران تصمیم گیری شود .

وی در پایان گفت: زمین ده هکتاری دفن زباله شهرستان آمل درمحل عمارت از حدود ۳۰ سال گذشته تاکنون محل انتقال و دفن روزانه بیش از ۴۵۰ تن زباله خانگی، صنعتی از شهرهای آمل، محمودآباد، دابودشت، هادی شهر، سرخرود، گزنگ و امام زاده عبدالله ،زرگر محله و ۱۰۰ روستای شهرستان بوده و با توجه به تکمیل شدن ظرفیت دفن زباله و ادامه دفن زباله در این مکان یک معضل بزرگ زیست محیطی در منطقه را به همراه خواهد داشت.

DSC_0128

ابراهیم زاده افزود: متاسفانه در حال حاضر ظرفیت این مجموعه بیش از حد توان آن تکمیل شده و فضایی برای دفن زباله های شهرها و روستاهای این شهرها وجود  ندارد.

شهردار آمل در این جلسه گفت : برگزاری این جلسه در واقع مدیریت بحران است .

احمد امیرسلیمانی با بیان اینکه آمل در حال حاضر ۱۲ ایستگاه ثابت و سیار جمع آوری زباله خشک فعال در سطح شهر دارد ، افزود : با اجرای طرح جمع آوری زباله خشک در آمل ماهانه ۳۰ تن کمتر زباله برای دفن به عمارت (زمین دفن زباله )  منتقل می شود.

امیرسلیمانی تصریح کرد: نگاه درآمدی از دفن زباله شهرهای همجوار در منطقه عمارت نداریم . ما مازندران را کلان شهر می دانیم و نمی خواهیم همه جای آن از نظر زیست محیطی آلوده باشد . اگر زباله های این شهرها به آمل منتقل نشود ما در حال حاضر مشکلی نداریم .

وی ابرازامیدواری کرد: با تصمیم صحیح و کارشناسانه از سوی مسئولین ، مشکل زباله آمل و ۷ شهر مازندران حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *