رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل از معدوم‌سازی 100 کیلوگرم مواد بهداشتی و غذایی تاریخ مصرف گذشته در این شهرستان خبر داد.
خبرگزاری فارس: معدوم‌سازی 100 کیلوگرم مواد بهداشتی و غذایی فاسد در آمل

حمزه قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با بیان اینکه کارشناسان بهداشت محیط این شهرستان به صورت متناوب از واحدهای صنفی و پذیرایی بازدید می‌کنند، بیان کرد: در تیرماه سال‌ جاری تاکنون قریب به 100 کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و یا مواد بهداشتی فاقد مشخصات در این شهرستان جمع‌آوری و معدوم شده است.

وی با اشاره به اینکه این مواد بهداشتی فاقد پروانه ساخت و بهره‌برداری بودند، تصریح داشت: مواد معدم شده شامل زیتون، ترشیجات و نیز رنگ‌ها و افزودنی‌های غیرمجاز بودند که جمع‌آوری شدند.

قاسمی با اشاره به هفته بیماری‌های مشترک انسان و دام یادآور شد: 14 تا 20 تیرماه به عنوان هفته بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان نامگذاری شده است.

وی با تاکید بر اینکه با وجود پیشرفت‌های علم پزشکی هنوز بیماری‌هایی با ماهیت جدید سلامت انسان‌ها را تهدید می‌کنند، افزود: این بیماری‌ها گاهی با چهره بین‌المللی در سطح وسیعی موجب بیماری می‌شوند که خطر جدی به شمار می‌روند.

این مسئول با اشاره به اینکه بیماری‌های مشترک انسان و دام زئونوز نامیده می‌شود، عنوان کرد: این بیماری‌ها به صورت طبیعی بین انسان و حیوان مهره‌دار منتقل می‌شود.

وی با اعلام اینکه قریب به یک هزار و 700 بیماری مشترک در انسان شناسایی شده است، اظهار داشت: از این تعداد قریب به نیمی میان انسان و حیوان مشترک است.

وی رعایت اصول بهداشتی در تغذیه از حیوانات مهره‌دار و نگهداری آنان را در کاهش ابتلا به این بیماری‌ها موثر دانست.

– See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930419000248#sthash.gpbmCnsG.dpuf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *