هراز نیوز :رئیس شورای اسلامی شهر آمل با اشاره به اینکه در ماههای آذر تا دی 92 اولین زنگ خطر افزایش زباله ها و شیرابه های صنعتی در محل دفن و دپو زباله را زده شد گفت : متاسفانه به دلیل بی توجهی مسئولین به ویژه شخص استاندار عواقب بدی گریبان گیر این شهر شده است.

هراز نیوز :ابراهیم زاده در نشستی پیرامون انعکاس معضل انباشت زباله با حضور اهالی رسانه شهرستان آمل بااشاره به اینکه ارتفاع انباشت زباله ها در این منطقه به 75 تا 80 متر نیز رسیده گفت : آستانه رانش موجب بسته شدن اصلی ترین جاده مواصلاتی استان مازندران، انباشت زباله در دهانه سد هراز و جوار رودخانه هراز می شود.

وی تاکید کرد : آمارها حاکی از آن است که استان مازندران بیشترین حجم گردشگر را در ایام نوروز به خود اختصاص داده است اما متاسفانه از این میزان گردشگر فقط افزایش انباشت زباله در محل دفن و دپو آن عاید شهرستان آمل شده است.

رئیس شورا با اشاره به اینکه فرماندار نوشهر 400 میلیارد ریال بابت دستگاه زباله سوز دریافت کرده است افزود : چرا باوجود شهرکهای صنعتی و مراکز تولیدبی شمار در آمل، این شهرستان باید از این بودجه بی نصیب بوده و فقط به مساعدت 5 میلیارد ریالی بسنده کند.

این مسئول با هشدار اینکه عمق نفوذ شیرابه های حاصل از انباشت زباله به 150 متر نیز رسیده و انباشت زباله ها در دهانه سد هراز خطرات زیست محیطی جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت گفت : استاندار مازندران با ید در قبال هدر رفت سرمایه های ملی کشور پاسخگو باشند.

 وی همچنین از دکتر روحانی رئیس جمهور و دکتر  معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور تقاضا کرد شخصا به این معضل رو به رشد توجه و رسیدگی کنند.

ابراهیم زاده پیرامون آلودگی های حاصل از انباشت زباله ها در این منطقه گفت : هریک قطره شیرابه 20 لیتر آب را آلوده می کند و این آلودگی به دریای خزر و زمین  های کشاورزی نفوذ کرده سلامت انسانها و محیط زیست را به خطر می اندازد.

رئیس شورای اسلامی شهر آمل با بیان اینکه بی تدبیری مسئولین ما را به این مرحله از خطرکشانده است، تصریح کرد: آمل در حوزه سلامت در وضعیت حاد قرار دارد اما استاندار مازندران کمترین توجهی به این مسئله و برگزاری جلسات در جهت رسیدگی به آن ندارد.

ابراهیم زاده با ابراز تشکر از حمایت نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی از شورا و شهرداری بیان کرد : در دیداری که اخیرا به اتفاق 5 نفر از اعضای شورا و شهردار در تهران  با دکتر یوسفیان داشته ایم  اقدامات خوبی از جمله ارتباط با وزارت کشور صورت گرفت و برای قدم اول مبلغ 500 میلیون تومان برای کار های ابتدایی و نقشه طرح اختصاص یافت امیدواریم در ادامه کار با مساعدت ایشان شاهد کمک های مناسبی باشیم .

فائزه سلیمی هراز نیوز

3 thoughts on “رییس جمهور رسیدگی کند/ استاندار مازندران کمترین توجهی به بحران زباله نمی کند/ حمایت یوسفیان و وزارت کشور از طرح شورا و شهرداری آمل”
  1. شجاعت و شهامت و ادب شاکله جوانان شورای شهر ماست که هر گز بر سر مسائل مردم ومنافع شان مماشات نمی کنند چند سال پیش در نمایشگاه هفته دولت به نماینده محیط زیست جناب آقای دعا گو که از خانواده عزیز شاهد هم می باشد عرض کردم رود خانه هراز آنقدر گل آلود و کثیف است که جای نفس کشیدن هیچ مو جود جانداری را نمی دهد رود خانه هرازی که روزگاری زیستگاه بسیاری از مو جودات آبزی بود ومسیرش به قول سعدی مفرح ذات چنان گل آلود که به نگاه کر دن لحظه ای هم نمی ارزد شما فکری کنید وحداقل به معدن داران حاشیه تذکر و تذکاری مع الوصف کاری نشد و همچنان رود خانه مفرح ذات دیروز به جوب لجن گرفته وگل آلود بدل شده است که دیدنش چشم را می آزارد و نگاهها را متاثر می سازد آخر مگر شورا و جوانانش آستین بالا زنند و رود خرو شان دیروز را از گثافات و لجن امروز آزاد سازندو دو باره طراوت و زیبایی به آن بر گر دانند انشائالله

  2. بازم دم دكتر يوسفيان گرم
    بخدا نماينده اي دلسوزتر و كاري تر داريم ما؟
    ببينيد تو اين مسائل بجاي اينكه استاندار باني باشه و كمك كند نماينده ما كمك مكنه.
    اقاي استاندار شما كه هر مراسمي ميشه دوستانتون خوب شما رو خبر ميكنند چطور در اين مسائل كه واقعا از مشكلات مردم امل هست نيستيد و دخالتي نداريد.؟

  3. بی تدبیری مسئولین پسماند شهر وعدم خصوصی سازی بخش زباله کار رابه اینجاکشانده است،اگرکاردست کاردان بودازهمین زباله ها ی بدبو وچنتش آور بهترین استفاده را می توانستند بکنند! الان هم زیاد دیرنشده با احداث کمپوست سازی از زشتی های زباله خلاص شوید آقاخسرو!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *