هراز نیوز :اسراف یکی از مفاهیم مذموم و ناپسندی است که بیشتر از ۲۰ مرتبه در آیه هایی از سوره های مختلف قرآن کریم با شکل ها و معانی گوناگون – کوتاهی و زیاده روی و تجاوز از حد اعتدال – به آن اشاره و به دوری جستن از آن تاکید شده و نیز چگونگی و عاقبت اسراف کنندگان را با عناوین متفاوت تعبیر کرده است.

اسراف در زمینه های مختلف از جمله اقتصادی، اعتقادی، اخلاقی و … امکان بروز دارد و در هر نوع آن مذموم و ناپسند بوده چرا که آثار اجتماعی اسراف در حوزه هنجاری بسیار زیاد و تاثیرگذار است، خداوند در قرآن ازمومنان می خواهد که همواره اعتدال و میانه روی در امور را سرلوحه کار خویش قرار داده و با اسراف کردن موجبات تباهی و فساد در جامعه و زمین را فراهم نیاورند.

همه ساله با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان خیلی ها  اقدام به دعوت میهمان برای ضیافت افطاری کرده و سفره هایی رنگین و متنوع و به قول امروزی ها “باکلاس”با هزینه های میلیونی پهن می کنند .

با کمال تاسف اما دیده می شود  ته مانده افطاری ها که برخی از آنها حتی هیچ دستی نخورده را راهی کیسه های زباله کرده تا به قول خودشان ظروف اضافی را برداشته و مقدمات بساط شام را مهیا کنند.!

بد نیست متولیان این سفره ها با دوربین هراز نیوز همراه شوند و یکی از کوچه های این شهر که  مردمی با دستان تهی، چشم به راه توجه و یاری شان هستند را ببینند.

دیدن این صحنه ها آنقدر متاثر کننده هست که ترجیح دادیم  سکوت کنیم چرا که گاهی حرفهایی درسکوت هست که از هزاران سخن تاثیرگذارتر است.

IMG_6611

IMG_6638

IMG_6642

IMG_6645

IMG_6654

IMG_6672

 

IMG_6685

IMG_6699

IMG_6708

IMG_6711

IMG_6714

IMG_6730

IMG_6746

IMG_6758

IMG_6761

IMG_6769

IMG_6797

IMG_6803

IMG_6605

IMG_6593

گزارش مکتوب و شرح مشاهدات عکاس در روزهای آتی و تحقیق بیشتر پیرامون معیشت مردم این محله در آینده منتشر خواهد شد.

13 thoughts on “جایی همین نزدیکی،محروم تر از همه +عکس”
  1. مشکل این عزیزان با یک کاسه آش حل نمیشه

  2. چقدر کثیف شهرداری سری به این مناطق نمی زنه!!!1

  3. اینجا کجاست؟

    لطفا اطلاع رسانی کنید

    ————————
    پاسخ هراز نیوز : کوچه ای در خیایابان امامرضا آمل

  4. اینجا متاسفانه کوچه ای به اسم ….. هست که یه محله نیست بلکه همش همین یه کوچه ای هست که تو عکس کاملا پیداست و لطفا این قدر بزرگنمایی و سیاهنمایی و مظلوم نمایی نکنید چون کار این ایلات ها فقط فروش مواد مخدر است که مدتیه بازارشون داغ نیست!!!!

  5. اینجا مکز اصلی پخش مواد مخدر از هر نوع می باشد.که بسیاری از خانواده هارا متلاشی کردن.

  6. اینجا مکز اصلی پخش مواد مخدر از هر نوع می باشد.که بسیاری از خانواده هارا متلاشی کردن.

  7. اگر کسي يک ماهي به من بدهد مرا يک شب سير مي کند والي اگر به من ماهيگيري بياموزد مرا يک عمر سير مي کند

    ضرب المثل چيني

  8. اگر هم ايلات باشند اينها خانه دارند و ساكن هستند و بايد رسيدگي كرد آمل شهري اعيان نشين است و خيرين مي توانند به آنها كمك كننداين مردم انسان هستند از نوع خودمان.
    hosseinmoallem.persianblog.ir

  9. سلام
    خطابم به کسی و گروهی نیست .
    در هر جای ایران که نگاه کنید در اقشار تحصیل کرده و سرمایه دار و بانکدار و … معتاد به مواد مخدر بی شمار است اینکه عدم توجه به فرزندان این عده از همشهریان که همانند فرزندان خود ما معصومیتی کوکانه دارند با اعتیاد پدر و مارشان توجیه کنیم کار انساندوستانه ای نیست. به انقلاب و مسئولین هم کاری ندارم من و شمایی که در میدان 17 شهریور این کودکان را می بینیم چه برخوردی داریم؟
    همه ی ما شده ایم مصداق کاریکاتور دوست عزیزی که از صفحه رایانه عکس کودک کار را لایک می کرد و همان کودک پشت پنجره خانه او از بوی خوش غذای خانه او مسخ شده بود . اصلاح مملکت و استان و شهر با اولویت اصلاح خود باید شعار اساسی ما باشد.
    با سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *