بلاغ: اردوی علمی یا ابتذال در قائمشهر

ماجرا از این قرار است که قبل از پایان ترم، اردوی مختلطی با حضور جمعی از دانشجویان دانشکده کشاورزی یکی از دانشگاه های قائم‎شهر در سد لفور برگزار شد ظاهرا این دانشجویان بدون در نظر گرفتن هنجار های دینی واخلاقی واجتماعی از برنامه غیر متعارف خود عکس گرفته وآنرا در صفحه های اجتماعی منتشر مینمایند

بلاغ: اردوی علمی یا ابتذال در قائمشهر

 

بلاغ: اردوی علمی یا ابتذال در قائمشهر

 

بلاغ: اردوی علمی یا ابتذال در قائمشهر

53 thoughts on “عکس /اردوی مختلط دانشجویی در قایمشهر”
  1. عکشون ممنتشر شده راضی نیستن؟غلط کردن رفتن دسته جمعی با اون وضع عکس گرفتن.اتفاقا باید عکسشون رو بذارن یه چند تا شلاق هم تو ملا عام بزنن رو اونجاشون تا یه ذره به فکر زندگی فرداشون هم باشن .یه ذره هم آدم بشن

  2. جناب ناشناس اون شلاقو باید به سر شما زد با این مغز پوک زشت اندیشتون… شما فکر میکنید تا دختر پسرا با هم میشینن ……. کافر همه را به کیش خود پندارد…

  3. شما یک آیه بیارید که کار این بچه ها حرامه
    اما من می تونم آیات متعددی بیارم که میگه بازی کردن با آبروی مردم حرامه و قطعا در همین دنیا دامنتون رو می گیره. صفحه ی فیسبوک این افراد متعلق به خودشونه، شما حق ندارید منتشرش کنید.
    ———————————————
    پاسخ هرازنیوز :عدم اختلاط با مردان‌: قرآن کریم‌، به صراحت به زنان پیامبر می‌فرماید: “وَ قَرْن‌َ فِی بُیُوتِکُن‌َّ;(احزاب‌،33) در خانه‌های خود بمانید.” اگر هم گفته شود این دستور به لحاظ مسائل سیاسی و اجتماعی خاص بوده است‌، ولی آیات دیگری نیز بر این مسئله‌، به تصریح یا به کنایه دلالت دارند: “وَ إِذَا سَأَلْتُمُوهُن‌َّ مَتَـَعًا فَسْ ?‹َلُوهُن‌َّ مِن وَرَآءِ حِجَاب‌ٍ ذَ َلِکُم‌ْ أَطْهَرُ لِقُلُوبِکُم‌ْ وَ قُلُوبِهِن‌َّ;(احزاب‌،53) هنگامی که چیزی از وسایل زندگی را از آنان ]همسران پیامبر[ می‌خواهید، از پشت پرده بخواهید. این کار برای پاکی دل‌های شما و آنان بهتر است‌.” روشن است که مخاطب این سفارش‌، فقط همسران پیامبر نبوده‌، بلکه همة زنان را در بر می‌گیرد.

    «إن الذین یکتمون ما انزلنا من البینات والهدی من بعد ما بیناه للناس فی الکتاب اولئک یلعنهم الله و یلعنهم اللاعنون» (بقره، 159)، «کسانی که حقایق فرود آمده از جانب ما را، پس از آن که ما در کتاب بیان کردیم، کتمان می کنند، خدا و هر لعنت کننده ای آنان را لعنت می کنند.»

    یکی دیگر از مسائلی که در مسأله ی ارتباط زن و مرد مطرح می شود، تماس بدنی است. از دیدگاه فقهی، تماس بدنی زنان و مردانی که محارم همدیگر هستند، مجاز است و ممنوعیتی ندارد. اما تماس بدنی زن ومرد نامحرم مجاز نیست؛ بنابراین دست دادن زن ومرد نامحرم جایز نیست.
    امام خمینی می نویسد: هر کس که نگاه به او حرام است، لمس وی نیز حرام است؛ بنابراین جایز نیست، زن و مرد نامحرم همدیگر را لمس نمایند، بلکه اگر به جواز نگاه به وجه و کفین قائل شدیم، به جواز لمس آن قائل نخواهیم بود. بنابراین، بر مرد جایز نیست که با زن نامحرم دست دهد، البته اگر از روی پارچه و لباس باشد، جایز است؛ ولی احتیاط این است که دست او را نفشرد. (یزدی، بی تا: ج2، کتاب النکاح، مسأله 47 ؛ 40)
    در روایت ابوبصیر از امام صادق(ع) آمده است: آیا مرد با زن نامحرم می تواند مصافحه کند؟ فرمود: نه، مگر از روی لباس.

    ضمنا شبکه اجتماعی فیس بوک فضای خصوصی نیست و همه می دانند که هر محتوایی که در آن منتشر می شود قابل مشاهده برای عموم می باشد .
    فرض بر اینکه این عکس ها در فیس بوک منتشر نمی شد و توسط عکاس یک پایگاه خبری عکس برداری می شد نیز با لحاظ موارد قانونی انتشارش به عنوان سند تخلف رخ داده خالی از اشکال است

  4. مگه چیکار کردن بدبختا شما دیگه کی هستین!!! صد رحمت به داعش و طالبان

  5. shoma ta hala ba dokhtar pesar naraftid birun enghad be ina gi midin???
    asan hera gonahe mardomo mishurid???

  6. وای اینها فقط چند تا عکس معمولیه چند تا دوسته چقدر ندیده بازی در میارید به خدا شما از داعش و طالبان بدترید

  7. ایران نه عربستانه نه افغانستان،اینجا ایرانه!!!!
    اول اینکه هراز نیوز نباید این عکسا رو میگذاشت چون هیچ جنبه خبری نداره
    دوم اینکه هراز نیوز اگه انقد پیگیر این مسائله،میتونه ماهیتشو از یه پایگاه خبری به شبکه اجتماعی تغییر بده…
    در ضمن به اصل رفتن این اردو ها کاری ندارم ولی ماها اجازه ی اینو نداریم که درمورد این قضیه حکم بدیمو اظهار نظر کنیم
    وجدانا یه ذره عقلتونو بکار بندازین

  8. دوست عزیز مدیر سایت که چند تا آیه قرآنی را بهانه ای برای عذر گناهتان آورده اید!
    چرا به این آیه قرآنی متوسل نمیشوید که فرموده: لا اکراه فی الدین؟
    شاید اینها نخوان به موازین دین اسلام پایبند باشند آیا شما نعوذاً با… خدایید درروی زمین؟ درثانی آیا با رسوا نمودن تعدادی هموطن و علنی نمودن حرکت به قول شما خلاف عرف در وبسایت ها عرف میباشد و قانونی مجاز برای آن تعریف شده است که دست به این کار میزنید؟ آیا شما مجازید تصویر ناموس مردم را به رخ کشیده و مضحکه عموم قرار دهید؟آیا پیامبر مبین اسلام به مسلمان اجازه داده است که جهت تنویر افکار عموم با آبروی مسلمانی بازی شود؟ برات واقعاً متاسفم که داری یک وبسایت را اداره میکنی!
    ———————
    پاسخ : لااکراه فی الدین برای اصول دین است نه فروع آن
    شما از کجا میدانید این افراد از انتشار تصاویرشان ناراحت شدند
    اگرکسی نخواهد به دین اسلام پایبند نباشد حق شکستن قانون واشاعه ناهنجاری را ندارد

  9. با سلام.
    کار هیچکدومتون درست نیست نه این جوونا که حد و مرز یادشون رفته و نه شما که انقدر راحت علنیش میکنید. هرچند خودشون عکساشونو گذاشته باشن.
    گفتگو درباره گناه از خود گناه بدتره چون قبح عمل از بین میره. خدا همه مونو به راه راست هدایت کنه

  10. خر با بارش رفت شما دنبال تنابش میگردین ………………….

  11. وای وای رفتن اردو چه کار شرم اوری
    افکارتون رو درمان کنید زندگی مردم رو بازی تیتر خبر خودتون قرار ندین
    نه این که خودتون صفحه فیس بوک ندارین عکسم نمی زارید

    بردارید خبر رو متاسفم براتون

  12. ازیکسری ظواهربرمی آیدکه تعدی هایی شده!!!!!محرم هم نیستندودرضمن خودشان علنیش کردند

  13. ما از دیدن این عکس ها بسیار شرمنده شدیم. کی جواب خون شهدا را می دهد؟ اما راه توبه باز است. لطفا این دانشجویان عزیز در اسرع وقت به درگاه الهی توبه نصوح فرمایند و کار امروز را به فردا موکول ننمایند!!!

  14. عجب جای با صفاییه حالا کجا هست اینجا؟

  15. ببخشید فیس بو ک مگه حرام نیست هراز نیوز چه جوری از اونجا سر در آورد از بی خبری به مردم گیر میدی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!پسرجان این وسط جای احمدی ن…..د خالی بود تا با مدیریت جهانی اینا رو ارشاد کنه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *