سرپرست دانشگاه مازندران که در آخرین دقایق سال 92 از سوی وزیر علوم منصوب شد،  طی سه ماه بیش از 25 مدیر و معاون را عزل کرد.به گزارش«خبرگزاری دانشجو» از ساری، سرپرست دانشگاه مازندران طی احکام جداگانه‌ای رؤسای دانشکده علوم انسانی و اجتماعی و تربیت‌بدنی و علوم ورزشی را تغییر داد.

وی هر 3 روز یک مدیر را تغییر داده است.البته تغییر معاونین و مدیران حق هر رئیس دانشگاه است؛ اما این تغییرات زمانی توجیه پیدا می‌کند که براساس ویژگی‌های علمی باشد و نه نگاه سیاسی. به طور مثال، در این هفته با حکم سرپرست دانشگاه مازندران پروفسور احمد جعفری صمیمی و پروفسور جهانبخش  رئوف که از اساتید برجسته جهان هستند، را از سمت‌هایشان برکنار کرد.

این در حالی است که پروفسور جهانبخش طی سال‌های اخیر با توجه به تحقیقات بی‌شماری که از این استاد به ثبت می‌رسید، جزو 100 دانشمند برتر جهان است.

18 thoughts on “برکناری 25 مدیردانشگاه مازندران در 3 ماه”
  1. جدا از اینکه مدارج علمی یک نفر ربطی به حضور در یک سمت شغلی ندارد، لااقل شما که گویا طرفدار پرو پاقرص افراد برکنار شده هستید در نگارش اسم و فامیلی این افراد دقت بیشتری بفرمائید. فرد مورد اشاره پرفسور جهانبخش رئوف هستند و نه رئوف جهانبخش!!!!. استفاده از نام کوچک فردی مثل ایشان ( پرفسور جهانبخش!!!! ) در یک خبر رسمی زیبنده ایشان و خبرگزاری شما نیست.

  2. اولا جهانبخش رئوف اسم این آقا هست
    دوما جزء 100 دانشمند برتر جهان رو از کجا آوردید لطفا منبعش رو ذکر کنین
    سوما ایشون با جهت گیری سیاسی به این مقام رسیدن و عزل شدنشون تعجبی نداره و خیلی بزرگتر از ایشون توی دانشگاه مازندران مثل دکتر اوجانی و دکتر صمدی وپرفسور رستمی و… بودن و سمتی نداشتن
    زمانی که پرفسور رستمی استاد شیمی بود این آقای پرفسور !خوردگی فلزات درس میداد

  3. واقعا برای این سرپرست متاسفم که ظاهرا متوجه نیست با این تغییرات …. چه به سر علم و دانش استان میاورد .
    استاد عزیز ضرب المثلی وجود دارد که میگوید :
    تب تند زود به عرق میشینه! اما ….

    استاد , مدیر محترم اگر ایرادی در سیستم مدیریتی و نظارتی وجود دارد با تغییرات مدیران برتر و صاحب نام نمیتوان آن را بر طرف کرد باید زیر ساخت مدیریتی خودتان را بهبود دهید
    ضرب المثل انگلیسی هست که بیانگر این مطلب هست :

    “A poor workman blames his tools.”

    «کارگر(مدیر ) بی‌مهارت، ابزار کارش را مقصر می‌داند.»

  4. اتفاقا دستشم درد نکنه کار بسیار بجایی انجام داد،اینها یه مدت زیادیه که بالابی و باندبازی داشتن تو دانشگاه حکومت میکردند هر اعتراضی رو هم به شدت سرکوب میکردند،دم این رییس جدید گرم که تونست ایناها رو جمع وجور کنه و بهشون فهموند صندلی ریاست وفا نمیکنهو حلقه این زنجیر بهم بافته لابی شدید رو پاره کنه،نمیدونین چه بلاهایی بر سر دانشجوهای نخبه در جذب هییت علمی اوردند…رییس جدید دمت گرم

  5. شما ظاهرا اطلاعات اشتباه دارید. پروفسور جهانبخش با پروفسور رئوف تفاوت دارند هر دو تا هم در گزوه شیمی دانشگاه مازندران مشغول به کارند و جای ایشان را نیز پروفسور لکورج از همان گروه شیمی گرفته اند. در مورد پروفسور صمیمی و دیگر رؤسای دانشکده های مختلف بهتر است اطلاعات دقیقتری داشته باشید. همه رؤسای دانشکده های این دانشگاه با رای استادان همان دانشکده تغییر یافته اند.

  6. حالا چون دکتر رئوف آملی بوده شما طرفداریش را می کنید؟ حداقل در این ماه مبارک حرمت مسلمانان را حفظ کنید. بنده هم اطلاع واثق دارم که رئیسان دانشکده ها با نظر استادان همان دانشکده جابجا شده اند.

  7. سلام. همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما باید بصیرت داشته باشیم.
    خواهش میکنم که از صحت اخبار مربوط به دانشگاه مازندران اطلاع دقیق پیدا کنید بعد آن را منعکس کنید.
    بنده یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه مازندرانم. خبر فوق به شکلی که شما مطرح کردید درست نیست. اصلا در اخباری که شما منعکس میکنید کاملا مشخص است که رتبه های دانشگاهی را نمی شناسید.
    بنظر می آید که خدا را در انعکاس اخبار در نظر نمیگیرید.
    درباره تغییر مدیران در دانشگاه ، غیر از اینکه امری طبیعی است و مدیریت ها اعم از مدیریت گروه ، معاونت های دانشکده ها ، ریاست دانشکده ها و ….. همه بصورت گردشی است و هر کدام دو سال تا چهار سال زمان دارد. امروز یکی مدیر گروه است فردا گروه او را عوض میکند و او در مدیریت یا معاونتی دیگر مشغول میشود.
    تصوری که شما در ذهن مخاطب ایجاد میکنید که انتصاب ها سیاسی و چه و چه است کاملا نادرست است اگر نگویم مغرضانه است.
    هی مدیری در دانشگاه از بیرون دانشگاه نمی آید . هر دولتی عوض شود مدیران همان اعضای هیأت علمی اند.
    اضافه کنم که تغییر روسای دانشکده ها که در چند روز ایر اتفاق افتاد هم، بر اساس رأی اعضای هیأت علمی هر دانشکده بوده است. با اندکی وقت گذاشتن و سوال کردن میتوان دریافت که هیچ کدام از انتصاب ها بر اساس گرایش سیاسی خاص نبوده و با رأی اساتید از گرایشات مختلف انتخاب شده اند.
    به آرزوی سلامتی رهبر معظم انقلاب و افزایش بصیرت همه ما

  8. دکتر اصغری متشکریم. هنوز یادمون نرفته رییس قبلی دانشگاه (احمدپور) و دوستان نزدیکش که شامل این دو نفر هم هستند با تصمیم گیری های باندی خود چه بلایی بر سر دانشگاه مازندران اوردند. امیدوارم با این تغییرات دانشگاه به محیط علم و دانش برگردد.

  9. قابل توجه کسی که جوش علم و دانش استان رو میزنه، باید بگم که علم و دانش که ازشون گرفته نشده!! برای خدمت کردن نیازی نیست که حتما پست مدیریتی داشته باشن. تو این مدتی که پست مدیریتی داشتن واقعا چه کاری برای علم و دانش استان انجام دادند. فقط به دنبال منافع شخصی خودشان بودند.

  10. دکتر اصغری متشکریم. امیدواریم با این تغییرات دانشگاه مازندران بتونه جایگاهش رو دوباره بدست بیاره.

  11. چه جوریه که از پرفسور رئوف طرفداری می کنید؟ اصلا جایگزین ایشون آقای پرفسور منصور لکورج رو میشناسید؟
    در باره پرفسور صمیمی هم بهتره بدونید که با رای استادان دانشکده اقتصاد عوض شد نه با نظر دکتر اصغری.

  12. از حضور این آقای …. وپسرش در اغتشاشات و … با…..نیز بگویید. این … محترم قبلا در دانشکده حقوق تبعیض ای ناروایی در جذب ارشد ودکتری و …کرد است. نمونه اش مکلاسی ام بود که فرزند جانباز و ممتاز علمی نیز بود و بجاش یکی از آشناهای فکری شون رو جذب دور ارشد ودکتری کردند.

  13. … چی هوای همو دارن و نون قرض میدن بهمممممم

  14. یادتون نره اون مدارج علمی که به این افراد افتخار می دهد حاصل زحمات و تلاش دانشجویان ارشد و دکتری بیچاره هست که نردبان ترقی برای این افراد شده است. بهتر است بگویید پروفسورهای پفکی….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *