هراز نیوز : علی طالبی دادستان آمل  صبح یکشنبه در نشستی با خبرنگاران آمل از بررسی 32000 پرونده در سال 92 خبر داد و گفت : از این تعداد 31702 پرونده مختومه اعلام شد.
مصادف با آغاز  هفته قوه قضاییه دادستان آمل با اشاره به فرارسیدن 7 تیر و گرامیداشت یاد شهید آیت الله بهشتی و یاران ایشان گفت : دکتر بهشتی معمار قوه قضاییه نام گرفته است.
دادستان آمل با اشاره به اینکه برای مردم والاترین و زیباترین واژه، امنیت است اظهار داشت : از گذشته تا کنون مردم از شنیدن نام آن احساس امنیت می کردند. امنیت موجب حفظ نظام جامعه می شود.
طالبی افزود : امنیت در ابعاد مختلف می تواند تاثیرگذار باشد. امنیت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و قضایی در تلازم هستند.
وی تاکید کرد : دستگاه قضا برای حفظ این امنیت با راهکارهایی که قانون برای آن در نظر گرفته، پویا و ساعی عمل می کند.
طالبی بابیان اینکه ضابطین به عنوان زیرمجموعه دستگاه قضایی به قوه قضاییه کمک می کنند تصریح کرد : ضابطین به دو دسته خاص و عام تقسیم می شوند که ضابطین عام نیروی انتظامی و ضابطین خاص قضات دادگستری هستند.
وی اظهار داشت : در ده ماهه خدمت خود در این شهرستان، فعالیت خود را به 10 حوزه معطوف کردم.
این مسوول  در ادامه با اشاره به اینکه مهمترین دغدغه دادگستری شهرستان برخورد با اراذل و اوباش است گفت : برخورد با کسانی که مخل آسایش نظم عمومی هستند و آسایش شهروندان را برهم می زنند، سرلوحه اقدامات قوه قضاییه قرار دارد تا در نتیجه مردم آمل شهد شیرین امنیت را بچشند.
دادستان آمل بیان داشت : در پی شکایات شهروندان از متجاوزین به حقوق و نوامیس آنها، تلاش کردیم ریشه اراذل و اوباش خاصه در وسطی کلا دشت سر قطع کنیم.
وی با بیان اینکه تلاش کردیم فعالیت پلیس راهبر پررنگ تر شود گفت : از آنجایی که تعداد خودرو هایی که فاقد پلاک هستند و یا پلاک آنها مخدوش شده رو به افزایش است و این خودرو ها در حوزه مواد مخدر، قاچاق چوب و … مورد استفاده قرار می گیرند، نیاز به پلیس به ویژه پلیس راهبر احساس می شد.
وی با اشاره به اینکه ممکن است در حوزه های فرهنگی در قانون خلاهایی وجود داشته باشد گفت : به افراد اجازه نمی دهیم براحتی قانون شکنی کنند.

وی افزود : از آنجایی که قانون اساسی ما بر اساس ایدئولوژی دین اسلام تبیین شده است، با جرایمی همچون مصرف و فروش مشروبات الکلی که هم دین و هم قانون با آن مخالف است، برخورد قاطع خواهد شد.
این مسئول همچنین به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت : در این ایام با روزه خواران در ملا عام برخورد می شود.
وی پیرامون استعمال دخانیات در اماکن عمومی تاکید کرد : طبق مصوبه مجلس استعمال دخانیات در اماکن عمومی ممنوع و با قهوه خانه، سنت سرا و رستوران های متخاطی برخورد خواهد شد.
در حوزه عمومی، طالبی با اشاره به صلب آسایش شهروندان به دلیل تیر اندازی های اخیر در انظار عمومی تصریح کرد : با وارد کنندگان سلاح های غیر مجاز شکاری یا جنگی برخورد شده و سر منشا توزیع کنندگان آنها شناسایی  و دستگیر شد.
دادستان آمل در بخش دیگری از توضیحاتش پیرامون جرایم عمومی با اشاره به متجاوزین بستر رودخانه گفت : دستور تخریب چندین سنگ شکن و اماکن عیانی داده شد.
وی افزود : با ساخت و سازهای غیر مجاز که امروزه شاهد رشد قارچ گونه آنها هستیم نیز برخورد خواهد شد.
دادستان آمل ادامه داد : در چند ماه اخیر 4 فقره اعدام با حکم رئیس قوه قضاییه کشور صادر شد که یکی از موارد عفو گرفت و 3 فقره متهم دیگر به جرم تجاوز به نوامیس مردم محکوم و قصاص شدند.
طالبی در پایان با بیان اینکه در راستای حقوق شهروندی دست همه شهروندان را به یاری خود می طلبیم گفت : شهروندان باید در برقراری امنیت شهر سهیم و حامی قوه قضاییه باشند.

دادستان آمل در پاسخ به سوال خبرنگار هرازنیوز مبنی براینکه « آیا دستگاه قضایی  در شهرستان آمل مستقل عمل می کند و یا تحت نفوذ قدرت های سیاسی شهراست » گفت : قوه قضاییه یک ارگان کاملا مستقل است و  هیچ یک از قدرت های سیاسی نمی توانند اعمال نفوذ کنند.

وی پیرامون این سوال گفت : دکتر یوسفیان ملا نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس با وجود سابقه در این زمینه و سید جعفر رسولی سرپرست فرمانداری آمل بعنوان بالا ترین مقام شهر هیچ گونه دخالتی در امور و حکم های صادر شده دادگستری ندارند و من این ادعا را قاطع بیان می کنم.

فائزه سلیمی، هراز نیوز

One thought on “بررسی 32000 پرونده در دادسرای آمل/ مهمترین دغدغه آقای دادستان چیست ؟”
  1. جناب دادستان از این طریق میخواستم از شما و همه همکاران شما تقدیر و تشکر نمایم که واقعا فعالیت های زیادی برای امینت و آرامش شهر انجام میدهید
    امیدوارم که خدا به شما قوت بیشتر از حد بدهد تا با تمام توان خود شهر آمل را به نماد یک شهر امن ( از لحاظ اجتماعی , سیاسی , علمی , اقتصادی ) در سطح کشور تبدیل نمائید .
    به نظر بنده با انتخاب یک هدف با شعار خاص میتوان شهرمان را امنترین شهر کشور نام گذاری نمائیم .
    شهرمان پتانسیل های زیادی در خود دارد که فقط باید به آنها فکر کرد و عمل کرد.
    موئید باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *