هراز نیوز -جواد حیدری : رئیس اداره اوقاف شهرستان آمل در گفتگو با خبرنگار هراز مطرح کرد .

رسول علیخانی  اظهار داشت: اگر می‌خواهیم مردم به وقف‌های جدید رو آورند باید نگرانی آنها را نسبت به عمل شدن به نیت واقف، برطرف کنیم.

رئیس اداره اوقاف آمل در ادامه افزود مردم  ولایت مدارآمل عاشق اهلبیت هستند ودر وقف کردن اموال خود پیشگام نسبت به سایر شهرستانهای مازندران هستند :درهمین رابطه  واقف خیراندیش ناصر هادی زاده کفاش زمینی رابمساحت 262 متر مربع به ارزش 300 میلیون تومان را جهت ساخت حسینیه وزینبه وقف کرد .

علیخانی با اعلام اینکه نخستین وقف این شهرستان در سال جدید توسط زهرا نیکزاد بانوی 34 ساله آملی که جوان ترین واقف شما کشور می باشد و  دارای مدرک کارشناسی ارشد فیزیک است اهدا شد، گفت: خانم نیک‌زاد زمینی به مساحت یک‌هزار و 850 هزار مترمربع را به ارزش 400 میلیون ریال در روستای اوجاک بخش دابودشت به وقف رساند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل در مورد دومین وقف ثبت شده این شهرستان که اعلام آمادگی آن در 17 فروردین ماه امسال اعلام شد، بیان نمود : زمینی به مساحت 875 متر مربع به ارزش یک میلیارد و 600 میلیون تومان توسط خیری به نام جمعلی غلامی اهدا شد.

علیخانی اذعان داشت: این زمین وقف شده در بلوار مطهری، تربیت 20 واقع شده و برای ساخت مسجد و حسینیه اهدا شد.

وی اظهار کرد: در این میان وقف به عنوان بهترین و ماندگارترین شیوه انفاق ، موجب می شود تا برای همیشه آثار و خیرات و بخشش مال و کمک به مردم به ویژه محرومان و نیازمندان شامل حال واقف شده و از بهره های معنوی و اخروی ان سود برد

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه آمل تصریح کرد: بحث موقوفات بحث ولایی است که هیچ کس حق دخل و تصرف  و صدور دستور در این زمینه را ندارد.

علیخانی اظهار داشت: اگر می‌خواهیم مردم به وقف‌های جدید رو آورند باید نگرانی آنها را نسبت به عمل شدن به نیت واقف، برطرف کنیم.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل گفت: ایجاد موقوفه های جدید برای ترویج فرهنگ جبهه و شهادت، و حمایت از نخبگان در جامعه کنونی ضروری است.

وی با بیان اینکه سنت حسنه وقف از سوی پیامبر اکرم(ص) قولا و عملا انجام و از سوی اهل بیت (ع) اهتمام ویژه ای به این سنت شد، خاطرنشان کرد: وقف در دین اسلام در راستای تحقق سیره نبوی و جامه عمل پوشاندن به فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) رونق گرفت.

علیخانی گفت: ایجاد موقوفه جدید و عمل به این سنت حسنه نیاز به تمکن مالی زیادی نداشته و خیران و علاقه مندان می توانند با مشارکت آشنایان و فامیل برای خانواده خود موقوفه ای ایجاد و تولیت آن را خودشان بر عهده گیرند.

وی درپایان اشاره کرد: اصناف، پزشکان و سایر واحدهای صنفی نیز می توانند به صورت مشارکتی برای ترویج این سنت حسنه در جامعه، موقوفه ای با تولیت خودشان ایجاد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *