آلمان و پرتغال در اولین دیدار خود در جام جهانی به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با برتری پرگل 4 بر صفر آلمان به پایان رسید.

آلمانی‌ها بازی را هجومی آغاز کردند و سامی خدیرا در دقیقه 3 روی اشتباه پاتریسیو دروازه‌بان پرتغال با دروازه خالی این تیم روبه رو شد اما توپ او با فاصله کمی از کنار دروازه بیرون رفت.
در ادامه مسابقه، ژرمن‌ها توانستند برتری خودشان را به پرتغال دیکته کنند و به گل نخست دست یابند. ماریو گوتسه در محوطه جریمه پرتغال سرنگون شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد تا توماس مولر در دقیقه 12 توپ را به زیبایی به قعر دروازه پرتغال برساند.
در ادامه مسابقه هوگو آلمیدا به دلیل مصدومیت در دقیقه 27 زمین بازی را ترک کرد تا ادر به جای او به میدان بیاید.
ژرمن‌ها در دقیقه 32 به گل دوم خود دست یافتند. این بار مت هوملس موفق شد با ضربه سر گل، دوم آلمان را نیز به ثمر برساند.
بدبیاری‌های پرتغال تمامی نداشت، این بار حرکت غیر اخلاقی پپه در دقیقه 37 باعث شد تا داور او را با کارت قرمز از زمین مسابقه اخراج کند. در ثانیه های پایانی توماس مولر گل دوم خود و گل سوم تیمش را نیز به ثمر رساند تا آلمان نیمه نخست مسابقه را با برتری 3 بر صفر به سود خود به پایان برساند.
آلمان‌ها که در نیمه دوم با یک بازیکن بیشتر در زمین حضور داشتند، توانستند بازی را به خوبی مدیریت کنند و خودشان را برای بازی‌های بعدی خسته نکنند. البته این تیم چندین فرصت و از جمله توماس مولر مهم‌ترین آن را از دست داد. البته این بازیکن در دقیقه 78 موفق شد هت‌تریک کند و گل چهارم تیمش را به ثمر برساند. به این ترتیب توماس مولر در 7 بازی خود در جام جهانی موفق به زدن 8 گل شده است که رکوردی جالب توجه محسوب می‌شود.
فابیو کونترائو مدافع پرتغال نیز در نیمه دوم از ناحیه کشاله ران به شدت مصدوم شد و زمین مسابقه را ترک کرد و به نظر می‌رسد نتواند پرتغال را در بازی‌های بعدی گروهی همراهی کند.
پرتغال نیز با شکست بد در این دیدار باید چشم به بازی‌های آینده برای صعود داشته باشد.
پیش‌بازی
جام جهانی برای آلمان با یک بازی سخت مقابل پرتغال شروع می‌شود اما رکورد تیم ملی آلمان که از سال 1990 همواره نخستین بازی خود در جام‌های جهانی را برده، به این تیم امید می‌بخشد. این دیدار گروه مرگ در ورزشگاه فونته نووا در سالوادور می‌تواند عرصه خودنمایی مدافعان کارکشته و مهاجمان فرصت طلب آلمان به رهبری امثال مسعود اوزیل و توماس مولر باشد؛ در برابر تیمی که ماشین گلزنی‌اش کریستیانو رونالدو، بهترین بازیکن کنونی جهان است. او با درخشش در آخرین دیدار تدارکاتی پرتغال مقابل ایرلند که با برتری یک-5 تیم حاضر در جام جهانی تمام شد، به نگرانی‌ها از بابت مصدومیتش پایان داد.
رونالدو در پنج تورنمنت بزرگ اخیر (دو جام جهانی و سه یورو) گل زده و اگر امشب بتواند به آلمان گل بزند نخستین فوتبالیست بعد از یورگن کلینزمن خواهد بود که در شش تورنمنت معتبر پیاپی پایش به گل باز شده. کلینزمن در جام‌های جهانی 1990 تا 1998 و در یورو 1988 تا 1996 گل زده است.
آلمان که در نیمه‌نهایی سه جام جهانی قبل حاضر بوده و مدعی صدرنشینی گروهی است که آمریکا و غنا نیز در آن حضور دارند، در چند روز اخیر اخبار خوشی درباره وضعیت جسمی بازیکنانش منتشر کرده، به نحوی که مانوئل نویر و فیلیپ لام دو رکن تیم آمادگی لازم برای این بازی را به دست آورده‌اند.
یوآخیم‌لو که مصمم است به هجده سال ناکامی ژرمن‌ها در کسب قهرمانی تورنمنت‌های بزرگ پایان دهد، گفت: «آنها در رده چهارم با دو تا اختلاف پشت سر ما قرار دارند و همه تیمشان در رونالدو خلاصه نمی‌شود. پرتغال تیم بسیار خطرناکی است».
پرتغال در بازی رده‌بندی جام جهانی 2006 با نتیجه یک-3 به آلمان میزبان باخت و در یورو  2008 و 2012 نیز بازنده بوده اما لو گول نتایج اخیر را نمی‌خورد: «با وجود باخت مقابل ما در مرحله گروهی یورو 2012 در نیمه‌نهایی در ضربات پنالتی به اسپانیا باختند. پرتغال لقمه سختی برای قورت دادن است.»

//

مربی آلمان درباره رونالدو هم گفت: «او قهرمان جهان در ضدحمله است. شما نمی‌توانید کامل او را از کار بیندازید. او بازیکنی است که هر فصل 50 گل می‌زند؛ اما ما فیلم‌های زیادی از بازی او دیده‌ایم و می‌دانیم چطور می‌دود و خودش را پشت مدافعان مخفی می‌کند».
با توجه به برد یک-5 هلند برابر اسپانیا که اتفاقا در همین ورزشگاه به دست آمد، بعید نیست یک بار دیگر این ورزشگاه شاهد گل‌های زیاد باشد به خصوص با در نظر گرفتن اینکه آلمان در نخستین بازی خود در چهار تا از شش جام جهانی اخیر حداقل 4 گل زده اما نباید فراموش کرد پرتغال در شش بازی مرحله گروهی دو جام جهانی قبلی فقط یک گل خورده و آمار دفاعی بسیار خوبی دارد. این بازی ساعت یک بعدازظهر به وقت محلی برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *