‘احمد فرهودی’افزود: با تشكیل هسته های علمی در كلاس های درس و ارجاع امور مربوط به اداره كتابخانه مدارس به دانش آموزان، به طور قابل توجهی علم آموزی و مطالعه جانبی آنان را افزایش خواهیم داد.

وی با اشاره به تاكیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توسعه و تعمیق فرهنگ كتابخوانی در جامعه بخصوص بین جوانان ، گفت: این تاكیدات می تواند نمایانگر عمق اهمیت مطالعه و كسب علم درجامعه به ویژه در قشر جوان باشد.

این مقام آموزشی از فعالیت سه هزار و 790 كتابخانه كلاسی و یك هزار و 379 كتابخانه مستقل در مدارس استان خبر داد و با اشاره به جایگاه كتاب در دین اسلام و اینكه خداوند در آیات متعدد اشاره به مطالعه دارد، افزود:این كالای فرهنگی به عنوان ارزشمند ترین اثر مكتوب، معلمی صمیمی بوده كه بدون تكلف در اختیار همه ما قرار دارد.

وی با اشاره به وضعیت تولید كتاب در كشورهای توسعه یافته و مقایسه آن با تولید كتاب در كشورهای در حال توسعه،میزان چاپ و انتشار كتاب را یكی از شاخص های مهم پیشرفت كشورها دانست.

فرهودی در همین راستا خاطر نشان كرد: به رغم اینكه كشورهای در حال توسعه 80 درصد جمعیت جهان را تشكیل می دهند، فقط 30 درصد كتاب های دنیا را منتشر می كنند و 70درصد بقیه از آن كشورهای توسعه یافته است كه تنها 20 درصد جمعیت جهان را شامل می شوند.

وی، فرهنگ سازی برای مطالعه دانش آموزان را از مهمترین اولویت های برنامه ریزی شده در آموزش و پرورش برای ترویج مطالعه در استان عنوان و ابراز امیدواری كرد: به زودی با مشاركت مردم و مسوولان با اداره كل كتابخانه های عمومی استان ، روند رو به رشدی را در حوزه مطالعه و كتابخوانی شاهد خواهیم بود.

معاون آموزش و پرورش مازندران  دانست و با بیان اینكه فقر فرهنگی در مطالعه ، فقر پرورش فكری را در پی خواهد داشت، گفت: كتابخوانی نگاه والایی را می طلبد و باید توجه ببشتری به این امر گردد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *