هراز نیوز :عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، با یادآوری تصویب طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در کمیسیون متبوعش، گفت: این طرح به جهت تحمیل بار مالی بالا به دولت و دور از کار کارشناسی، قابلیت اجرا ندارد.

رمضانعلی شجاعی‌کیاسری در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت،‌ با یادآوری تصویب طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در کمیسیون متبوعش، گفت: تنظیم و تصویب این طرح با خوشبینی بیش از حد از توان مالی دولت و به دور از واقعیت بوده است.

 

نماینده مردم ساری، میاندورود و بهشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تصویب طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در کمیسیون فرهنگی مجلس باید با بررسی‌های کارشناسانه بیشتری همراه می‌شد، افزود: به طور حتم با در نظر گرفتن بار مالی بسیار در این طرح برای دولت پس از ارجاع به شورای نگهبان با مخالفت این شورا و بازگشت مجدد به کمیسیون مواجه خواهیم شد.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه در تصویب طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده وضعیت بودجه دولت برای تحقق این طرح آرمانی و ایده‌ال در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این طرح مورد قبول بسیاری از کارشناسان نبوده و نیازمند وقت بیشتری برای بررسی در جهت اصلاح آن است.

 

وی با بیان اینکه باید افزایش جمعیت در کشور طبق فرمایش مقام معظم رهبری رخ دهد، گفت: ‌در اهمیت این موضوع هیچ شکی نیست اما در اجرای طرح‌ها باید به توان دولت و همچنین وضعیت کنونی کشور توجه داشت.

 

شجاعی‌کیاسری ادامه داد: در اجرای هر چه سریع تر طرح افزایش جمعیت کشور باید به تامین زیرساخت های فرهنگی توجه کرد تا تحقق فرمایش مقام معظم رهبری ممکن شود.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده طرحی شتاب‌زده بوده که اگر با کار کارشناسی همراه نشود محکوم به شکست خواهد بود. خانه ملت

3 thoughts on “شجاعی‌کیاسری: انتقاد از تصویب شتابزده طرح افزایش جمعیت/ اجرای این طرح محکوم به شکست است”
  1. طرح دو فوریتی افزایش نرخ باروری به مراتب از طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده ضعیف تر و کاملا غیر قابل دفاع است. برای دیدن نقد این طرح به آدرس ذیل مراجعه فرمایید:
    http://fathiamoli.blogfa.com/post/3

  2. مسئولین محترم کشور ما فقط یاد گرفتن بدون برنامه طرح بدهند ولی متاسفانه کسی به فکر نیست از ترویج ازدواج جوانان صحبت میکنند ولی یک وام ساده را از آنها گرفتند پس چگونه وام های کلان میتواند برای عده ای خاص باشد دولت قبل هم برای هر خانواده ای که در سال89صاحب فرزند شدندوالدین برای نوزاد حساب پس اندازی باز میکرد ند که یک میلیون تومان از طرف دولت بود که آقای احمدی نژاد قول داده بود که در همان ماههای اول همه آن حسابها مسدود شد با این وجود بااین وضع سخت اقتصادی اینگونه برای ازدواج وافزایش جمعیت طرح ندهید

  3. افزایش جمعیت در این شرایط ابدا امکان پذیر نیست وبا توجه به اینکه همبن تعداد هم در جامعه با مشکلات بسیار سختی در گیر هستند اضافه کردن به این تعداد از نظرمعیشتی وروانی به خودی خود در جامعه منتفی میشود
    البته نبایستی بدقولی ها وعدم حمایت مسئولین از جوانان ونوزادان نیز مزید بر علت گشته است
    برای تمام کسانی که نوزاد دارند پوشیده نیست که از لباس کودک گرفته تا پوشک وهزینه های درمان ودر کمی بالاتر هزینه های تحصیل از مهد ها گرفته تا پیش دبستانی ومدرسه بسیار کمر شکن شده وعلیرغم تورم وحشتناک سالیان اخیر تغییر محسوسی در درآمد ها ایجاد نشده است
    حال چگونه مسئولین انتظار دارند جوانان اقدام به فرزند آوری بیشتر کنند
    ضمن اینکه هنوز بایستی منتظر شیب ملایم در افزایش قیمتها باشیم که خود جای تامل وتانی دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *