دسفروش

هراز نیوز : دستفروش فروشنده‌ای است که می‌تواند به راحتی از جایی به جای دیگر برود. دستفروشان معمولاً در کنار خیابان به فروش غذا و کالا می‌پردازند.

وقتی سخن از دست فروشی  به میان می آید پياده‌روهاي شلوغي به ذهن می رسد  كه تقريباً‌ تمام سطح آن با بساط دستفروشان پر شده است؛ دستفروشانی که بساط پهن كرده‌اند تا هرچه دارند و ندارند را براي فروش بگذارند.

احمدعلی قبادیان نماینده شورای اصناف کشور چندی پیش  در گفتگو با رسانه ها با اشاره به اینکه نظم و آرامش بازارها با فعالیت ساماندهی نشده دستفروشان مختل می‌شود، اظهار داشت: فعالیت‌های ساماندهی نشده دستفروشان سبب بی‌نظمی در شهر و رکود در بازار استان را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه کسبه و اصناف بازار هزینه‌های مختلفی را برای انجام فعالیت اقتصادی هزینه می‌کنند، خاطرنشان کرد: کسبه‌ها برای فعالیت خود در بازار هزینه‌های مختلفی را بابت اجاره مغازه، پروانه کسب، عوارض، مالیات و هزینه حامل‌های انرژی و سایر هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند و وجود دستفروشان که بدون پرداخت هزینه‌، در سطح شهر پراکنده هستند سبب کاهش قابل توجه درآمد اصناف شده است.

جولان دستفروشان در سطح معابر شهری  استان مازندران معضلاتی رابرای مدیران شهری ببار آورده است که قابل مقایسه با مشکلات دستفروشان در جاده های بین شهری مازندران نیست .

ˈتا جایکه هفته گذشته مهدی محمدیˈ فرماندار قایمشهر در جلسه شورای اداری این شهرستان  بیان داشت   : محوطه جلوی مغازه ها جزیی از معابر شهری و برای تردد شهروندان است ولی کار به جایی رسیده بود که ماهانه به قیمت پنج تا 10 میلیون ریالی به دستفروشان اجاره داده می شد.

فرماندار قائمشهر گفت : با جمع آوری دستفروشان و باز شدن معابر شهر ، اختلال در تردد شهروندان و خودروها که سبب ایجاد ترافیک سنگین در هسته مرکزی شهر می شد ، از بین رفته است.

خیلی از شما در مسیر بین شهری خصوصا در جاده کناره با دستفروشان جاده ای مواجه شده اید  ، جاده محمود آباد به نور  تداعی کننده یکی از  مناظر حضور دستفروشان در کنار جاده  های بین شهری است .

در کنار جاده  تصویری از حوله های الوان با تصاویر جورواجور  نظر راننده ها را به خود جلب می کرد خودرو  را کمی جلو تر متوقف کرده و سعی کردم  چند تا عکس بگیرم .

سالی که توسط مقام معظم رهبری به سال فرهنگ و اقتصاد نام گذاری شده است ، کنار جاده محصولاتی را می بینیم که در جای دیگری تولید شده است ، کیفیت نامناسبی هم دارد و از سویی فرهنگی را تبلیغ می کند که با جامعه ما تناقض دارد .

دستفروش بی چاره هم که فقط به دنبال لقمه نانی است تا بر سفره خانواده اش ببرد حتما  نمی تواند به سوال های من پاسخ دهد .

اینکه تمامی عکس ها و تصاویر منقش روی حوله ها  نامانوس با فرهنگ ایرانی است  را چه کسی و چه دستگاهی نظارت می نماید .

 به گفته فروشنده اغلب این جنسها  وارداتی می باشد در سال اقتصاد چه کسی متولی نظارت بر این کالاهای بی کفیت است ، نمی شود این محصولات رابا کیفیت بهتر در داخل کشور تولید کرد .

 با توجه به قیمت محصول و اینکه از نظر بهداشتی اینگونه حوله ها چون در آن از رنگهای شیمیایی استفاده شده است و برای بدن کودکان مضر می باشد آیا کارشناسان بهداشت و سلامت توجهی به این امر دارند .

و  اینکه  چرا راهداری استان مازندران با برپایی این گونه دست فروشی ها در کنار  اتوبان های  استان مازندران برخورد قانونی نمی نماید .

گزارش جواد حیدری هراز نیوز

SAM_0112

SAM_0113 SAM_0116 SAM_0117 SAM_0118 SAM_0119 SAM_0120 SAM_0121

One thought on “جولان دستفروشان در مازندران +عکس”
  1. رئیس اصناف کشور طبق نص بالا مهمترین مشکل رو عدم پرداخت عوارض توسط دست فروشان اعلام کردند. یعنی اگر عوارض بدهند مشکل حله.
    از چنین رئیسی انتظار دارید که مشکل رو ریشه ای حل کنه؟
    البته این کوته فکری ها فقط در بخش اصناف نیستا..
    بنده صدها مورد تخلف رو میتونم به شما نشون بدم که جلوی چشم خودمان به صورت غیر قانونی داره انجام میشه و البته با تایید و مجوز مسوولان دلسوز شهرمون.. کافیه به میدان هفده شهریور و اطرافش یه نگاهی بندازید متوجه میشید.. با امید موفقیت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *