هراز نیوز :حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان  در آیین گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و سالگرد ارتحال سردار بسیجی محمد اسماعیلی که در قالب همایشی با عنوان نهضت روشنگری و بصیرت‌افزایی در این شهرستان برگزار شد، گفت: امام امت توانست با توکل به خداوند دست به حرکت بزرگی بزند که در آن معادلات دنیای استکبار در هم پیچیده شد.

وی ادامه داد: امام راحل به همه ملت‌ها آموخت که در مقابل زورگویان، مستکبران و استبداد چگونه بر روی پای خود بایستند و پیروزی را از آن خود کنند.

استاد برجسته حوزه و دانشگاه با اعلام اینکه امام راحل هر کاری که می‌خواست، می‌توانست انجام دهد، تصریح کرد: البته یکی از بزرگان می‌گفت که با اداره امام مردم به خیابان‌ها می‌ریختند زیرا ایشان شاگرد برجسته مکتب امام صادق(ع) بوده، شیعه نمونه امیرالمومنین(ع) و عضو برجسته‌ای از پیروان خاندان اهل بیت بود.

وی با تاکید اینکه در مجموع مردم ما امتحان زیادی پس دادند تا به اینجا رسیدند و از این پس نیز امتحاناتی در پیش دارند، گفت: بحث کرسی، میز، مسند و مدیریت در هر جایی که برای مسئولان ایجاد می‌شود را باید از امتحان بدانیم.

پناهیان با تاکید اینکه جریان امتحان جریانی بسیار پیچیده و سخت است، گفت: اگر خداوند بخواهد جامعه‌ای را امتحان بکند از راه‌های عجیبی وارد می‌شود.

وی یادآور شد: امتحان گرفته می‌شود تا تشخیص‌ها مشخص شده و در آن انسان‌هایی که اشتباه نمی‌کنند موفق شوند البته امتحان همراه با ظاهرسازی است و باید به زندگی فردی و اجتماعی خودمان به عنوان یک امتحان نگاه کنیم.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه با اعلام اینکه خداوند در قرآن کریم اشاره دارند هر چیزی که پیش می‌آید برای ما امتحان است، متذکر شد: امتحان برای بررسی ظرفیت‌ها است و سیاسیون و هر کسی که در پست و جایگاه قرار می‌گیرد نیز در معرض امتحان هستند.

وی ادامه داد: انسان در زمینه مالی نظیر دادن خمس، انفاق، خوردن مال یتیم و مردم و دیگر موارد امتحان می‌شود، در زمینه روابط اجتماعی نیز همانند عکس‌العمل به نیکی، محبت، رفتار مقابل دشمن و انصاف در معرض امتحان قرار می‌گیریم و در زمینه نماز سروقت، انجام واجبات، ترک محرمات، روزه، حج به موقع و روی آوردن به مسجد نیز امتحان می‌شویم.

وی سخت‌ترین امتحانی که انسان در طول زندگی با آن روبرو می‌شود را امتحان ولایت برشمرد و گفت: البته اگر در امتحان ولایت‌مداری پیروز شویم خداوند دست ما را در دیگر امور می‌گیرد.

پناهیان یادآور شد: امتحان ولایت از پیچیده‌ترین، حساس‌ترین، ارزشمندترین و مهم‌ترین امتحان‌ها است هرچند مقام معظم رهبری نیز در مراتب مختلف این مهم خوب امتحان پس دادند ولی خیلی‌ها اوامر حضرت امام راحل را در مدت‌های قبل دور می‌زدند و از آن فرار می‌کردند.فارس

 

2 thoughts on “امتحان ولایت از پیچیده‌ترین، حساس‌ترین، ارزشمندترین و مهم‌ترین امتحان‌ها است”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *