مدیر بهزیستی ساری با اشاره به اینکه مازندران از لحاظ مصرف مواد مخدر شیشه دومین استان کشور است، گفت: مسافر خیز بودن و کنجکاوی جوانان عوامل فروانی اعتیاد در جامعه است.

به گزارش هراز به نقل از  بلاغ ، محمدعلی رنجبر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اداره بهزیستی در 3حوزه توانبخشی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت ها فعالیت می کند، اظهار داشت: بیش از 7هزار معلول در ساری وجود دارد.

مدیر بهزیستی شهرستان ساری با اشاره به اینکه تأمین امنیت روانی و اجتماعی معلولان هدف ماست افزود: به هرخانوار مبلغ 60 الی 90 هزار تومان مستمری ماهیانه می پردازیم.

وی حق نگهداری هر معلول درخانوار را 80هزار تومان عنوان کرد و ادامه داد: 1200معلول به صورت دائمی مستمری دریافت می کنند.

رنجبر با بیان اینکه سال گذشته 2هزار نفر برای دریافت مستمری ثبت نام کردند، خاطرنشان کرد: در این میان خانوارهای دارای چند معلول از اولویت حمایت برخوردارند.

وی پرداخت هزینه دانشجویی معلولان را یکی از خدمات اداره بهزیستی نام برد و افزود: تعرفه پرداختی هزینه دانشگاه به نوع معلولیت فرد بستگی دارد.

رنجبر گفت: در حوزه توانبخشی بیش از 17مرکز نگهداری از معلولان ذهنی مزمن داریم که به صورت روزانه و شبانه خدمات می دهند.

مدیر بهزیستی شهرستان ساری با اشاره به تسهیلاتی که برای ساخت مسکن معلولان زیر پوشش داده می شود، بیان داشت: در اجرای طرح مسکن مهر 270 نفر ثبت نام کردند که بهزیستی کمک های لازم را انجام داده است.

وی مناسب سازی معابر، اماکن، ادارات، سرویس های بهداشتی، باجه های بانکی و… را از دغدغه معلولان عنوان کرد.

رنجبر با بیان اینکه در حوزه اجتماعی زنان سرپرست خانوار و بی سرپرست را تحت پوشش قرار می دهیم، تصریح کرد: بزرگ ترین نگرانی در این حوزه، کودکان شیرخوار زیر 4سال هستند.

وی میزان خانوارهای متقاضی فرزند را 800نفر عنوان کرد و ادامه داد: در طول سال 20 کودک قابل واگذاری داریم.

رنجبر، داشتن مدارک بچه دار نشدن زوجین و بهره مندی از شرایط مناسب اجتماعی را از شرایط مورد پذیرش خانواده ها برای دریافت کودک دانست.

وی افزود: مبلغی از خانواده ها برای واگذاری کودک دریافت نمی کنیم و آنها در صورت تمایل، بهزیستی را حمایت می کنند.

مدیر بهزیستی شهرستان ساری، ساماندهی دختران فراری و کاهش طلاق در جامعه را از وظایف مراکز مداخله در بحران اجتماعی اعلام کرد و گفت: به مدت 4سال است که به جمع آوری و ساماندهی کودکان کار و خیابانی می پردازیم.

متکدیان و کودکان خیابانی از مناطق نوبنیاد و ترک محله ساری هستند

رنجبر با بیان اینکه اخیراً نیروی انتظامی در مناطق نوبنیاد و ترک محله ساری طرح های امنیت اجتماعی را اجرا کرد، ادامه داد: متکدیان و کودکانی که گاهی اوقات در خیابان دیده می شوند، از این نواحی هستند.

وی از اعتیاد به عنوان معضلی اجتماعی نام برد و گفت: در حال حاضر 5کمپ ویژه آقایان و یک کمپ مورد نیز برای خانم ها داریم و کمپ غیرمجاز در حال فعالیت نداریم.

رنجبر با بیان اینکه به مدت 2سال است پیگیر راه اندازی مرکز نگهداری از زنان آسیب دیده هستیم، گفت: درحال حاضر این افراد را در مراکز اورژانس اجتماعی و نگهداری از دختران فراری به صورت موقت نگهداری می کنیم.

وی افزود: دختران فراری نیز به مدت یک ماه در مراکز نگهداری می کنیم و پس از ساماندهی و مناسب سازی شرایط خانواده، به آغو ش والدین  برمی گردانیم.

مدیر بهزیستی شهرستان ساری با بیان اینکه بازارچه خیریه در محل نزدیک اداره برای زنان و معلولین سرپرست خانوار فراهم کردیم، تصریح کرد: در سطح کشور چنین مکانی نداریم.

وی افزود: 16 غرفه که 8 مورد آن به 2 قسمت می شود، در این نمایشگاه وجود دارد و توسعه و دائمی کردن آن به میزان اعتبارات دریافتی اداره بهزیستی بستگی دارد.

رنجبر با بیان اینکه 20 مرکز معلولان شهری و روستایی داریم، افزود: از این تعداد 10 مورد در روستاها هستند.

وی افزود: در مراکز نگهداری از معلولان دفاتری وجود دارد که بازدیدکنندگان باید آن را پر کنند و میزان نظارت بر محل را مشخص می کند.

مدیر بهزیستی شهرستان ساری با بیان اینکه 120 میلیون تومان برای تأسیس پروژه کیاسر دریافت کردیم، افزود: به زودی این مرکز ساخته می شود.

وی با اشاره به اینکه مازندران از لحاظ مصرف مواد مخدر شیشه دومین استان کشور است، افزود: مسافر خیز بودن و کنجکاوی جوانان عوامل فروانی اعتیاد در جامعه شده است.

رنجبر در خاتمه گفت: در ساری 5 منطقه آسیب وجود دارد و به مراتب معضلات اجتماعی در این محل ها بیشتر دیده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *