شهردار ساری از تبدیل شدن ساری مرکز مازندران به عنوان یکی از کلان شهرهای کشور خبر داد.

مهدی عبوری اظهار کرد: رتبه شهرداری ساری از 10 به 11 ارتقا یافته که با تایید وزیر کشور، شهر ساری به عنوان یکی از کلان شهرهای کشور تبدیل شده است.

وی افزود: با تبدیل شدن ساری در ردیف کلان شهرهای کشور، مرکز مازندران در ردیف سایر کلان شهرهای کشور نظیر تهران، مشهد، کرج، اهواز، شیراز قرار گرفت.

شهردار ساری گفت: شهرداری ها رتبه بندی می شوند و هر شهری که به کلانشهر تبدیل شود رتبه 11 را دریافت می‌کند که این اتفاق برای ساری هم صورت گرفته و  دستاورد این رخداد بزرگ آن است که از این پس ساری نیز بودجه دولتی دریافت خواهد کرد و با استفاده از آن می تواند عمران و آبادانی خود را سرعت ببخشد.

وی در پاسخ به اینکه بر چه اساسی وزارت کشور با کلانشهر شدن یک شهر موافقت می کند، گفت: وزارت کشور پس از بررسی توانمندی های یک شهر و اقدامات انجام شده در حوزه عمرانی می‌پذیرد که یک شهر کلانشهر باشد.

عبوری گفت: ساری در  20 ماه اخیر با همکاری مردم شورای اسلامی شهر و همکاران بزرگوارم در شهرداری و در این زمینه آنچنان عملکرد درخشانی داشت که وزارت کشور با درخواست تبدیل ساری به کلانشهر موافقت کرد.

شهردار ساری تاکید کرد: به هر تقدیر تبدیل ساری به کلانشهر یک رخداد بی نظیرتاریخی بوده که این حقیر آن را به مردم بزرگ این شهر و همه خادمان آن تبریک و شادباش می‌گویم.شمال نیوز:

31 thoughts on “شهر ساری کلان‌شهر شد”
  1. خدا قوت به همه اونایی که با صداقت کار میکنن.

  2. سلام
    از شهردار مقتدر ساری واقعا متشکرم.
    امیدوارم هر روز شاهد پیشرفت شهرهای استانمون باشیم.

  3. من معتقدم تمام کسانی که به ساری و شهرهای دیگه استان حسادت میکنند بومی نیستتند و فقط به دنبال تفرقه هستتند

  4. آقای عبوری از شما تشکر میکنم به امید توفیق روز افزون

  5. تبریک به همه همشهریان عزیزم

    و با تشکر از آقای عبوری

    و به امید شکوفایی بیشتر …

  6. شهردار جوان با تشکر از زحمات شبانه روزی

  7. آقاي عبوري واقعا بابت زحماتي كه كشيديد از شما ممنونيم

  8. واقعا یک مازندرانی اصیل هستید و خون مازنی در رگتان است. مرحبا

  9. آقای عبوری، واقعا زحمت هایه زیادی کشیدین. ساری مدتی بود که به حال خودش رها شده بود. واقعا از زحماتی که برای این شهر و مردم آن کشیدین تشکر می کنیم.
    امیدواریم که هرچه زودتر ساری به درجات بالایی از رتبه های دیگر شود.
    تنه خسته تن درد نکنه

  10. تبرییییییییییک. هم استانیهای عزیز خواهشمندیم به جای تفرقه انداختن و مقایسه کردن ساری با شهرهای خود به فکر آبادی مازندران به مرکزیت ساری باشید.شواهد گواه همه چیز می باشد و هیچ نیازی به اطلاعات شما نیست.خوش و خرم باشید.

  11. سلام واقعا به تک تک مردم بزرگوار و با اصالت و خونگرم شهر ساری و شهردار محترم آن تبریک عرض مینماییم ان شاءالله در پرتو الطاف الهی این شهر ساری به ظرفیتهای بالای خودش در همه زمینه ها برسد و واقعا یک شهر توریستی شود ان شاءالله.شهردار محترم واقعا دست مریزاد ایکاش مدیران ما همه عین شما نه مثل شما بودن چه میشد این شهر….شهردار محترم دست شما و دست همکارانتان که شما را در پیشبرد اهدافتان یاری مینمایند درد نکنه و توفیق روزافزون از خداوند برای همه شما خواهانیم.

  12. پس چرا این خبر در سایت کلانشهرهای ایران نیومده من که هر چی سرچ کردم به جز رسانه های مازندرانی و شهرداری ساری این خبر درهیج سایت رسمی یا بخش خبر صدا و سیما تایید نشده اگه غیر ازاینه بنده رو مطلع کنید. اصولا این خبر باآیین نامه مخصوص کلانشهرها که حداقل پانصد هزار نفر جمعیت رو برای شناسایی کلانشهرها مشخص کرده مغایرت داره و براساس همین آیین نامه پانزده شهر ایران که همگی بالای رقم مذکور جمیعت دارند به عنوان کلانشهرمشخص شده اند که فهرست آن در سایت رسمی کلانشهرهای ایران موجود است.درخاتمه ضمن تشکر از شهردار محترم به خاطر زحماتی که متحمل می شوند ازایشان خواهش می کنم کارهای خوب خودشونو با پخش خبرهای غیر موثق لوث نکنند .به امید موفقییت روزافزون شهردار جوان وسختکوش شهر ساری آقای مهندس عبوری.

  13. طبق آخرين مصوبه تقسيمات كشوري ، شهرهاي با بيش از نيم ميليون نفر ، كلانشهر محسوب مي شوند كه از اين كلانشهر ها ، شهرهاي با بيش از يك ميليون نفر از تمام مزاياي كلانشهر بودن استفاده مي كنند و بقيه از بعضي مزايا استفاده نخواهند كرد.

    كلانشهرهاي ميليوني : 1 تهران 2 مشهد 3 اصفهان 4 كرج 5 تبريز 6 شيراز 7 اهواز 8 قم

    كلانشهرهاي درجه 2 : 9 كرمانشاه 10 اروميه 11 رشت 12 زاهدان 13 كرمان 14 اراك

    شهرهاي داراي شرط كلانشهر شدن : 15 همدان 16 يزد 17 اردبيل
    شهرهاي مناشب كلانشهر شدن در آينده نزديك : 18 بندرعباس 19 قزوين

    پس اگر با شرط حاضر حساب بكنيم ساري با جمعيت 300 هزار نفر شايد هيچوقت تبديل به كلانشهر نشود ( شرط حال حاضر 500 هزار نفر )
    ولي شهرهاي بخش مركزي مازندران ( ساري ، قائم شهر ، آمل ، بابل و بابلسر ) با فاصله فشرده از هم تشكيل يك متروپوليت عظيم رو مي دهند كه واقعاً ارزش سرمايه گذاري هاي مخصوص كلانشهرها را ( مترو ، برجهاي نماد شهر ، مونوريل و انواع طرحهاي بزرگ شهري ) دارد.

    من اين شهر جديد رو شهر مازندران اسم ميگذارم ، شهري كه بزرگترين شهر ايران هستش ، بيشترين فضاي سبز رو در بين شهرهاي ايران داره ، چهارمين شهر پرجمعيت ايران بعد از تهران ، مشهد و اصفهان هستش و مركز استان مازندران هستش.

    واقعاً شهرداري هاي مركزي استان چرا يك همچين شهري تشكيل نمي دن؟

  14. مگه گرگان یا رشت وسط استان هستن؟؟؟که مرکز هستن؟

  15. ساری امکانات و جمعیت کلانشهر بودن رو نداره متاسفانه این خبر اصلا درست نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *