شهردار ساری از تبدیل شدن ساری مرکز مازندران به عنوان یکی از کلان شهرهای کشور خبر داد.

مهدی عبوری اظهار کرد: رتبه شهرداری ساری از 10 به 11 ارتقا یافته که با تایید وزیر کشور، شهر ساری به عنوان یکی از کلان شهرهای کشور تبدیل شده است.

وی افزود: با تبدیل شدن ساری در ردیف کلان شهرهای کشور، مرکز مازندران در ردیف سایر کلان شهرهای کشور نظیر تهران، مشهد، کرج، اهواز، شیراز قرار گرفت.

شهردار ساری گفت: شهرداری ها رتبه بندی می شوند و هر شهری که به کلانشهر تبدیل شود رتبه 11 را دریافت می‌کند که این اتفاق برای ساری هم صورت گرفته و  دستاورد این رخداد بزرگ آن است که از این پس ساری نیز بودجه دولتی دریافت خواهد کرد و با استفاده از آن می تواند عمران و آبادانی خود را سرعت ببخشد.

وی در پاسخ به اینکه بر چه اساسی وزارت کشور با کلانشهر شدن یک شهر موافقت می کند، گفت: وزارت کشور پس از بررسی توانمندی های یک شهر و اقدامات انجام شده در حوزه عمرانی می‌پذیرد که یک شهر کلانشهر باشد.

عبوری گفت: ساری در  20 ماه اخیر با همکاری مردم شورای اسلامی شهر و همکاران بزرگوارم در شهرداری و در این زمینه آنچنان عملکرد درخشانی داشت که وزارت کشور با درخواست تبدیل ساری به کلانشهر موافقت کرد.

شهردار ساری تاکید کرد: به هر تقدیر تبدیل ساری به کلانشهر یک رخداد بی نظیرتاریخی بوده که این حقیر آن را به مردم بزرگ این شهر و همه خادمان آن تبریک و شادباش می‌گویم.شمال نیوز:

31 thoughts on “شهر ساری کلان‌شهر شد”
  1. مهندس عبوری واقعا تکی واقعا
    اگه چند تا شهردار مثل تو داشتیم وضعیت شهر بهتر هم میشد

  2. با سلام
    ضمن تشکر و قدردانی از جناب شهردار و اعضای شورای شهر ساری .که تبدیل شدن شهر ساری به کلان شهر مرهون تلاش و همدلی مسئولین می باشد این موفقییت بزرگ و شیرین را به همه همشهریان عزیز ساروی مبارک و شاد باش می گویم امیدوارم شاهد پیشرفت و توسعه شهر ساری و تبدیل آن به مترقی ترین شهر خاورمیانه باشیم

  3. به شهری که بیش از یک میلیون نفر جمعیت داشته باشد کلان شهر می گویند
    آیا ساری جمعیتش به پانصد هزار نفر می رسد؟

  4. کلان شهر به شهری می گویند که جمعیتش بیش از یک میلیون نفر باشد آیا جمعیت ساری به پانصد هزار نفر می رسد؟

  5. اول اینکه معیار کلانشهر فقط جمعیت نیست دوم اینکه قانون تغییر کرده و به شهر های بالای 500000 نفر اطلاق میشود. سوم اینکه موقعیت مکانی و توپوگرافی و اهمیت آن منطقه هم هست و همچنین امکانات بالقوه آن شهر که ساری از این حیث بی نظیر است.. برای مثال چرا “قم” که فقط یک شهر است شده استان؟ و غیره…

  6. باید با این تفاسیر بابل و آمل هم کلانشهر بشن . تا کی باید یک شهر که در شرقی ترین نقطه استان قرار دارد مرکز استان باشد.؟؟؟؟!!!!!!!!!!!

  7. تبريك فراوان به شهردار و مردم سارى و استان مازندران
    كلانشهر شدن مركز استان ميتواند نقش موثرى در جهت حركت بقيه شهرهاى استان به جلو داشته باشد
    بهتر از با حمايت از اين رويداد و به فال نيك گرفتن آن ،نقش موثرى در پيشرفت بيشتر استان مازندران داشته باشيم

  8. بودجه شهرداری ساری 300میلیارد تومان وبودجه شهرداری آمل 89میلیارد تومان.جمعیت ساری 475هزار نفر وجمعیت آمل 375هزار نفر.به نظر شما بودجه شهرداری آمل با این همه مشکلات چقدر می تونه برای شهری مثل آمل کافی باشه؟فقط یک قلم تعریض خیابون امام رضا 60میلیارد تومن بودجه می خواد که به اندازه 2سال بودجه عمرانی آمله.شاید بهتر باشه شهرداری به فکر منابع دیگر درآمدی مثل سرمایه گذاری بخش خصوصی و…باشدو به دولت امید زیادی نداشته باشه.

  9. اولین چیزی که ساری رو شبیه کلان شهر کرده ترافیک شهر ساریه. امکاناتش با اینکه مرکز استانه با شهرهای دیگه استان فرق چندانی نداره که کلان شهر بشه. امیدوارم حداقل با بودجه هایی که براش در نظر میگیرند یک مرکز استان خوب و رو به رشدی داشته باشیم.

  10. اگر مالیاتی که از مردم شهر آمل گرفته میشه در همین آمل بمونه و واسه آمل خرج بشه بسیاری از مشکلات شهری آمل حل میشه، ولی متاسفانه میبینیم بخش عظیمی از این مالیات که از آمل دریافت میشه، در شهرهای دیگر استان و مخصوصا مرکز استان خرج میشه، واقعا عدالت این است که مرمد یک شهر مالیات پرداخت کنند و این مالیات در شهر دیگری خرج شود؟؟؟

  11. جناب راعی عزیز ، معلومه شما اصلا از مالیات و نحوه تخصیص اون چیزی نمیدونی . مالیاتی که همه مردم ایران پرداخت میکنن به حساب خزانه کل واریز میشه و برداشت از اون ضوابط خاصی داره که در اختیار هیچ شهردار یا استانداری نیست .

  12. با تبریک به تمام ساروی های عزیز
    با توجه به کلان شهر شدن ساری از تمام دوستانی که از شهر های دیگه،هر روز صبح تشریف میارن ساری به محل کار دعوت بعمل میاد برای اسکان نیز میتونیم در خدمتشون باشیم.شاید اون موقع متوجه تفاوت مرکز استان با بعضی از شهر ها بشن.

  13. کلان شهر شدن مرکز استان را به تمامی هم استانی های فهیم ودوست داشتنی تبریک عرض می کنم ،هرچند دیر این اتفاق افتاد اما بازم باید به فاله نیک گرفت

  14. تقاضا دارم از تمامی هم استانی های عزیزم که در هر کجایی این مرز وبوم که زندگی میکنند خواستاره پیشرفت ورشد وتوسعه استانشان باشند وهرکجا زندگی میکنند خوش وخرم باشند.

  15. مرکز استان قلب ونماد توسعه وپیشرفت یک استان است ،به امید جبران عقب ماندگی در استان وهمدلی مسءولان استانی وشهرستانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *