نایب رئیس هیئت کوهنوردی آمل از فعالیت 45 گروه کوهنوردی در این شهرستان و صعود به قلل مرتفع داخلی و خارجی خبر داد.
 فارس در آمل از فعالیت 45 گروه کوهنوردی در این شهرستان و صعود به قلل مرتفع داخلی و خارجی خبر داد.

وی ابراز داشت: در بین این 45 گروه کوهنوردی، 15 گروه فعال زیادی داشته و صعود‌های مستمر دارند ولی صعود بقیه گروه‌ها به صورت موردی به ارتفاعات و قلل کوهستانی است.

نایب رئیس هیئت کوهنوردی آمل یادآور شد: هیئت کوهنوردی آمل یکی از هیئت‌های فعال و با سابقه ورزشی این شهرستان بوده و از هیئت‌های برتر استان است که فعالیت آن به قبل از سال 1360 بازمی‌گردد.

خضرایی با تأکید بر اینکه گروه‌های زیادی در این شهرستان در بین آقایان و بانوان فعال دارند که به طور مستمر هر هفته به قلل مرتفع صعود می‌کنند، گفت: کوهنوردی یکی از رشته‌های ورزشی مهیج، زیبا و پرتحرک است که به انسان درس ایستادگی، مقاومت، ایثار، آزادگی و گذشت می‌آموزد.

به گفته نایب رئیس هیئت کوهنوردی آمل؛ بیش از 540 کوهنورد بیمه شده در این شهرستان فعالیت دارند و حدود 900 نفر در این شهرستان به صورت آزاد ایام تعطیل سال را به کوه‌های مختلف رفته و کوهنوردی دارند.

خضرایی با اعلام اینکه همایش تجلیل از 30 کوهنورد آملی نیز در اواخر سال گذشته برگزار شد، متذکر شد: طی چند روز گذشته نیز جلسه ساماندهی و رسیدگی به کمپ‌های ارتفاعات قله دماوند و سالن تخصصی سنگ‌نوردی آمل با حضور زارع رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در فرمانداری آمل برگزار شده و تصمیمات لازم انجام شد.

– See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930302000726#sthash.310aZ0zT.dpuf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *